3jarig paard enorm duur!!->???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 3jarig paard enorm duur!!->???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:38

Waar maak je je druk om? Dat je hem niet kan betalen? Van zo'n foto kan niemand zien wat ie waard is, daar heb je meer gegevens voor nodig. Een jong talentvol beestje met een goede afstamming kost dat geld nou eenmaal, en als de eigenaar hem lekker op een manege wil laten lopen mag hij/zij dat zelf weten.

Karalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:30

Het kan best dat zulke beestjes veel geld kosten Lachen De afstamming speelt inderdaad ook een belangrijke rol in de prijsklasse.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 21:36

ah ok thx iedr!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:44

Ik zou een paard van 3 dat 11.000 Euries zou moeten kosten niet in de manege laten lopen. Sterker nog: ik zou een paard van 3 die in een manege heeft gelopen nog niet eens kopen.
Dat paard is t dus niet waard! Zou zeggen misschien 3.000 maar voor dat geld wil je hem als eigenaar al niet verknallen in een manege. Iemand die een portemonnee heeft van 11.000 zou dus beter ff verder kijken.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:29

Ik zou ook zeggen een paard van 3 wat zoveel kost (dus een goede afstamming heeft en geweldige gangen, geweldig been gebruik, goed gekeurd is enz) dat zul je doorgaans niet op een manege vinden. De meeste manege's zullen het er ook niet aan uitgeven, de meeste manege's verdienen niet zoveel als sommige denken en als ze al goede (dure) paarden kopen zullen die echt niet veel duurder zijn dan 5000 euro want anders halen ze die aankoop prijs er niet uit.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:35

Pff, wat een prijs!
Mag ie een goede afstamming hebben ja, maar dan nog wat doet zoiets op de manege ? Miss het paard van ieman die les geeft daar ? of de baas zelf ? Ik heb tijd paarden gereden voor de manegebaas, en dat waren ook dure dingen ja!

Zo'n paard is trouwens nog best ''duur'' geweest die eerste 3jaren. Nog niks binnengehaald, alleen maar uitgegeven. Reken maar eens uit:

-sperma van de hengst voor betreffende merrie
- 2,5jr opfok
- zadelmak maken
En dan bijkomende dingen:
-wormenspuiten
- DA
- Inentingen
-Hoefsmid

In sommige dingen kan je natuurlijk besparen maar dat maakt zo'n paard toch echt duur! Verkijk ik mezelf ook vaak op Ja

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:40

Citaat:
Pff, wat een prijs!
Mag ie een goede afstamming hebben ja, maar dan nog wat doet zoiets op de manege ? Miss het paard van ieman die les geeft daar ? of de baas zelf ? Ik heb tijd paarden gereden voor de manegebaas, en dat waren ook dure dingen ja!

Zo'n paard is trouwens nog best ''duur'' geweest die eerste 3jaren. Nog niks binnengehaald, alleen maar uitgegeven. Reken maar eens uit:

- 2,5jr opfok
- zadelmak maken
-wormenspuiten
- DA
- Inentingen
-Hoefsmid

In sommige dingen kan je natuurlijk besparen maar dat maakt zo'n paard toch echt duur! Verkijk ik mezelf ook vaak op

tja, nu begrijp ik al waarvan die prijs komt, maar ik dacht, omdat het paardje op de manege staat, het geen goed sportpaard zou zijn. Wie zet er nou een duur sportpaard op een manege waar kinderen (die wel al goed kunnen rijden) mogen op rijden? en als het geen goed sportpaard zou zijn, waarom dan die prijs? maar ik ik zie al waarvan die prijs zou kunnen komen:)
het mysterie gaat nu niet over die hoge prijs, maar wat het paard op de manege doet Clown
tja, het blijft een mysterie Clown maar het is nu zo.. veel plezier voor de koper alvast.. Clown
en nogmaals iedr thnx voor hun reactie!!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:43

Waarom vraag je het de eigenaar niet? Misschienw as het een grapje van die prijs?

Zeiden ze bij ons ook altijd, omdta kleine meisje hun favaoritee pennypony wilde kopen. En om er maar vanaf te zijn noemde ie dan een belachelijk hoog bedrag Knipoog

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 06:51

Citaat:
Waarom vraag je het de eigenaar niet?

tja misschien ga ik dat dan maar eens doen.. dan zal alles duidelijk worden Clown
maar het tzal wel geen grap zijn hoor, ik heb de prijs viavia mensen en ik denk niet dat ze daarover gaan "lollen" Clown

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:43

Sisco4life schreef:
Pff, wat een prijs!
- 2,5jr opfok
- zadelmak maken
-wormenspuiten
- DA
- Inentingen
-Hoefsmid
In sommige dingen kan je natuurlijk besparen maar dat maakt zo'n paard toch echt duur! Verkijk ik mezelf ook vaak op Ja

Dan zou ieder paard zo duur moeten zijn toch???
Maar er zijn er zat te koop tussen de 3 en 5 duizend euro.
Trouwens een 3-jarig paard moet alles nog leren. Daar zit de meeste winst in bij verkoop. Dat gaat meestal 1 x "over de kop". Dus een 3 jarig paard dat 11.000 euries heeft gekost zou dan een goed 1,5 jaar later wedstrijdklaar 22 duizend euro moeten opleveren.
Als Z geklasseerd is nog meer.

Natasjaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:48

Ik vind het onwijs duur voor een praktisch onbeleerd paard en een jong paard wat dat echt waard is hoort niet in een manege les thuis, ik ben zelf ook op zoek naar ene jong springpaard, maar voor rond de 4000-5000 euro heb je een prima paard met afstamming.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:55

Maak je niet druk als je het er niet voor uit wilt/kunt geven, we kunnen speculeren over de prijs of ie het waard is of niet.
De eigenaar mag mij van zelf weten wat ie ervoor vraagt of ie het ervoor krijgt is een ander verhaal.......

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:52

Citaat:
Maak je niet druk als je het er niet voor uit wilt/kunt geven, we kunnen speculeren over de prijs of ie het waard is of niet.
De eigenaar mag mij van zelf weten wat ie ervoor vraagt of ie het ervoor krijgt is een ander verhaal.......

daar gaat het mij ook niet om, we waren van plan hem te kopen en dan kwamen we de prijs te weten...
Nu jah, het is idd veel te veel geld, maar ik was gewoon nieuwsgierig waarom het zo'n prijs hoge prijs was kwam. Bloos
Ja dat is waar, de eigenaar mag vragen wat hij wil hoor. Het blijft zijn paardje Clown

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:50

Ik gun je van harte een paardje wat wel betaalbaar is, misschien ook veel leuker dan dit paard waar ze zo'n hoge prijs voor vragen Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:00

sandr0 schreef:
meetsal vind je geen 3 jarige in die prijsklasse die dan op een manege staat en waar dan ook nog klanten op mogen rijden. Ik vind t een smak geld en daar kan je zeker een heel leuk beleerd paard voor kopen. Maar ach wiee weet zit er mega goed papier bij of zo. En tja met paarden is t toch...je kan vragen wat je wilt en hoeft maar 1 gek te zijn die het betaald Haha!

Toch zijn ze bij ons ook.
Maar daar rijden inderdaad alleen de vergevorderen op.
(de wedstrijdruiters die zich dus al een beetje bewezen hebben)
Dus het kan zeker.
Een manege hoeft niet alleen een manege te zijn.
Op de manege waar ik wel eens les heb gegeven hebben ze zowel manege, handel, fok en trainingsstal (we hebben een "team" jonge (5) meiden die paarden en pony's uitbrengen van de manege)

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 16:30

Citaat:
Ik gun je van harte een paardje wat wel betaalbaar is, misschien ook veel leuker dan dit paard waar ze zo'n hoge prijs voor vragen

Bloos thnx

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:23

Je ziet wel vaker dat 3jarige paarden zo duur zijn als ze een toekomst in de sport tegemoet gaan..