Odin schreef:Even een vraagje aan de mensen die hun paard inladen door middel van hem zelf vooruit te laten lopen, hoe hebben jullie dat aangeleerd?
Romanov gaat dus echt niet zomaar voor mij uit lopen, hij is gewend naast of achter me te lopen, maar voor me uit doet hij gewoon niet (nog). Het is ook een behoorlijk onderdanig paard, misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben hoor, maar wie weet zijn er mensen die hiervoor nog specifieke tips hebben.
Kun je gewoon via grondwerk oefenen. Zeker bij een wat onzeker paard is dat heel nuttig om te doen. Gewoon lang touw nemen en eventueel een niet al te zwieperig zweepje als verlenging van je arm en afzakken naast je paard. Gewoon aanmoedigen om rechtuit te blijven lopen (geef voldoende lengte touw!), bijvoorbeeld langs de bakrand, dan hoef je maar aan één kant te begrenzen. Als ze het kunnen langs de wand van de bak, ga je oefenen door het midden van de bak. Zweepje is alleen maar om wat aan te tikken, zoals je met een vinger zou doen.