Normale E pony voor 1500?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirjam_

Re: Normale E pony voor 1500?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:45

Een normale E pony voor 1500 is wel te kopen.
Beetje geduld moet je wel hebben.
En niet te veel eisen.
Vaak zijn ze wel iets ouder en hebben ze niet veel dressuur ervaring
Maar het kan wel hoor.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 07:59

Ik heb mijn E-pony ook gekocht voor 1000 euro, dus het kan wel.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:49

Ladygiroc schreef:
op internet liggen de prijzen veel hoger. (is mijn ervaring) Voor 1500 euro moet je echt wel een leuke pony kunnen vinden maar probeer het via via. en een haflinger/fjord (dus de soberdere rassen) zijn goedkoper dan een paard met mooie papieren.
plus dat ik genoeg paarden ken zonder papieren die beter lopen dan de mijne met papieren, staar je dus inderdaad niet blind op papier.

Ik heb mijn haflinger (goed papier V. allacher) gekocht als jaarling voor 450 euro. Leuk prijsje vond ik zelf

Daar heb je zeker gelijk in. In november heb ik zelf een paard gekocht (ok, dan geen E-pony, maar toch) en toen ik op Internet keek (voornamelijk Marktplaats) dacht ik echt dat ik minimaal € 3.500,- kwijt zou zijn voor hetgeen dat ik wilde: een 2,5 tot 3 jarige, onbeleerde met goede basisgangen en een goed exterieur. Toen ben ik bij een handelaar terecht gekomen en daar heb ik een paard met die eisen gevonden voor 'maar' € 2.000,-! Het blijft een hoop geld, maar voor een Gelderse met niet verkeerd papier niet veel.
Die handelaar had toen ook nog 2 grote 2,5 jarige KWPNers staan (beide met goed papier), een goede hengst van 1.72 meter en een nog grotere merrie. Deze paarden had ik toen ook 'maar' € 2.250,- hoeven te betalen.

Daarom zou ik ook adviseren om via via te zoeken. Ohja, nog een handige tip: meestal zijn in het voorjaar en zomer de paarden duurder dan in het najaar en de winter...
Mocht je tzt willen weten waar die van mij vandaan komt? Op mijn profiel staat de handelaar genoemd.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:02

voor 1500 euro kan je makkelijk iets vinden hoor! heb net even voor je gekeken op marktplaats, en zag gelijk al een 8 jarige fjord staan voor 1250 euro Vingers aflikken dus je moet even goed zoeken dnek! Clown en zie ook al in 1 keer een 4 jarige E pony met papier enzo te koop staan voor 1400 euro!! Bloos je moet denk ik toch maar nog ene keer gewoon goed kijken! Duivel

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:53

Kijk eens op kapaza en dan belgie! Daar staan er wel op hoor ned is gewoon iets duurder nl.