Hij herkent mij!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bella

Re: Hij herkent mij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:01

Denk dat het enorm verschilt ook per paard. Sommige paarden herkennen elkaar ook echt direct, terwijl ik andere paarden wel eens zie kijken: En jij was??

Wat mij persoonlijk opvalt is dat een paard diverse dingen combineerd en daaruit kan je halen of ze het leuk vinden.
Als ik een paar dagen niet bij mn ene verzorgmerrie geweest ben (omdat ze bij de eigenaren voor de kar moest ofzo), dan komt ze altijd enthousiast naar me toe gelopen. Blijkbaar vind ze dat dan dus leuk, dat ik dr weer ben.
Andere stal zijn er paarden die precies weten dat ze iets mogen of krijgen als ik kom. Zo is er ook altijd een ponytje die me toebromt als zij graag eten wil (dan heeft de rest eten, maar zij nog niet, omdat haar eigenaren zelf voeren). Daar gooi ik dan vaak ook een pluk kuil in. Maar er zijn ook paarden die nooit duidelijk een blijk van herkenning geven.
En mn eigen monster komt me ook vrijwel altijd even gedag zeggen (terwijl de rest rechtstreeks naar de voerbak holt).
Maar ook paarden zien in een andere omgeving. Een van mijn te rijden paarden deed vorig zomer mee aan een concour, met iemand uit het buitenland en stond daar dus een paar weken. Maar toen ik kwam kijken op het concour had hij zichzelf compleet afgesloten en toonde totaal geen blijk van herkenning, terwijl hij thuis per direct weet dat ik o.a. voor hem kom.
En een vroegere merrie zag je altijd de gedachte geboren worden, als ik die op andere locatie zag (omdat ze bijvoorbeeld voor de kar stond dan): Hee..maar jou ken ik!

Verder herkent een paard inderdaad aan houding en stem, dat durf ik bijna stellig te zeggen. "mijn" paard reageert namelijk enorm veel op mn zusje en die "van" mijn zusje op mij. Maar wij lijken qua stem, uitspraak, intonatie, etc veel op elkaar en qua houding zijn er denk ik ook wel de nodige overeenkomsten.

Verder ligt herkenning ook wel beetje aan de openheid van het paard denk ik.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:15

Zelf heb ik mijn merrie 3 jaar gehad voordat ik te groot werd voor haar. Ik ben haar later gaan opzoeken en zij gaf ook geen blijk van herkenning. Terwijl we wel een hechte band hadden. Daarom denk ik dat het ligt aan het paard (of het nuchter is of niet) En of er een speciale gebeurtenis is die het paard helpt om zich jou te herinneren.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:26

Als ik naar m'n vorige bijrijdpaardje ging, fietste ik altijd langs m'n verzorgpony die ik daarvoor had. Die had ik 3 jaar verzorgt. Als ik dan klakte met mn tong of haar naam riep, keek ze vaak op of hinnikte ze wel eens. Niet altijd, het hooi was vaak ook belangrijk Lachen Maar had wel het idee dat ze nog wist wie ik was!

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:15

ik denk dat als je echt een hele goede band met je paard had dat ze je wel herkennen aan je stem en aan je geur ofzo Lachen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 14-10-07 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht omgezet in normaal lettertype.

noekia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:21

uiterlijk herkent een paard denk ik niet .
Het zijn vaak bepaalde woorden,toon of geur.