contract voor verzorgers.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: contract voor verzorgers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:07

LDRD schreef:
Contract is zeker wel rechtsgeldig, alleen op het gebied waar het aansprakelijkheid betreft kan het nietig zijn.

Hoeveel paarden heeft de beste man eigenlijk en is hij niet toevallig bedrijfsmatig bezig met paarden? In dat geval zou hij namelijk een AVB verzekering moeten sluiten, want een AVP is dan niet genoeg.

Hier hebben al zo veel stukken over in gestaan in de Hoefslag onder andere, geschreven door juristen die thuis zijn in het recht met betrekking tot paarden. Minderjarigen mogen niet eens een contract ondertekenen, zij zijn voor de wet altijd handelingsonbekwaam.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:13

daniella74 schreef:
LDRD schreef:
Contract is zeker wel rechtsgeldig, alleen op het gebied waar het aansprakelijkheid betreft kan het nietig zijn.

Hoeveel paarden heeft de beste man eigenlijk en is hij niet toevallig bedrijfsmatig bezig met paarden? In dat geval zou hij namelijk een AVB verzekering moeten sluiten, want een AVP is dan niet genoeg.

Hier hebben al zo veel stukken over in gestaan in de Hoefslag onder andere, geschreven door juristen die thuis zijn in het recht met betrekking tot paarden. Minderjarigen mogen niet eens een contract ondertekenen, zij zijn voor de wet altijd handelingsonbekwaam.

Minderjarigen klopt natuurlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:28

Anique_Vaandrig schreef:
Het contract is volgens mij niet rechtsgeldig zoals jullie het willen doen Knipoog Tenminste, dat is wat ik ervan begreep. Zeker in het geval van aansprakelijheid heeft contract op deze manier weinig zin Knipoog

Nou ja, een paar afspraken over stalreglementen, wat mogen ze wel en niet, wat moeten ze doen daar op stal, wat als er spullen kapot gaan, lijkt me altijd wel interessant. Al is het alleen maar om elkaar erop te kunnen wijzen dat het afgesproken is.
Alleen dat aansprakelijk bij ongelukken-stuk lijkt me heel weinig zin hebben.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:53

Urielle schreef:
Anique_Vaandrig schreef:
Het contract is volgens mij niet rechtsgeldig zoals jullie het willen doen Knipoog Tenminste, dat is wat ik ervan begreep. Zeker in het geval van aansprakelijheid heeft contract op deze manier weinig zin Knipoog

Nou ja, een paar afspraken over stalreglementen, wat mogen ze wel en niet, wat moeten ze doen daar op stal, wat als er spullen kapot gaan, lijkt me altijd wel interessant. Al is het alleen maar om elkaar erop te kunnen wijzen dat het afgesproken is.
Alleen dat aansprakelijk bij ongelukken-stuk lijkt me heel weinig zin hebben.

Ik denk dat de termen contract en huishoudelijk reglement door elkaar gebruikt worden als het contract mede op deze manier bedoeld wordt. Het moet wel getekend worden door een van de ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:20

daniella, dat denk ik ook. Weet het niet hoor, heb er niet bijster veel verstand van Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:23

Anique_Vaandrig schreef:
daniella, dat denk ik ook. Weet het niet hoor, heb er niet bijster veel verstand van Knipoog

Ik een klein beetje door mijn werk en avondstudie.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:58

daniella74 schreef:
LDRD schreef:

Daarom laat je het de OUDERS ondertekenen. Clown

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:33

we laten het onze ouders ook ondertekenen maar het gaaat ook over andere regels enzo.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:52

[quote="udine5]
Daarom laat je het de OUDERS ondertekenen. Clown[/quote]

Je moet eens weten hoeveel contracten toch door kinderen worden getekend en hoeveel ellende daar uit voort kan komen.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:13

ik zeg toch ook dat ik het mijn ouders ook laat ondertekenen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:17

Ik denk dat er wel iets op moet komen dat als het paard kreupel word, als jullie aan het rijden zijn, en geen rare dingen doen, dat het ook niet jullie schuld is, en dat jullie de eventuele DA kosten moeten betalen. Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:48

udine5 schreef:
ik heb ook een contractje met het meisje dat mijn paard rijdt. maar puur omdat zij minderjarig is. daar staat in dat haar ouders verantwoordlijk zijn voor wat er met haar gebeurt. niet dat als zij bijvoorbeeld van mijn paard valt of een klap krijgt dat ze mij daar verantwoordelijk voor kunnen stellen. niet dat ik verwacht dat dat gebeurt maar het blijft tenslotte toch een levend dier

Dat kunnen ze dus wel...

Het is wel slim om wat dingen op papier te hebben, maar let dus op dat je niet alles zomaar kunt afspreken (nou ja, afspreken wel, heeft alleen geen zin Knipoog ).

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:53

Aan de ene kant verwacht je dat de eigenaar het op zou stellen, maar om op deze manier de verzorgsters in het maken van afspraken te betrekken vind ik eigenlijk wel oké.

Zo zijn ze er in ieder geval van bewust dat het niet alleen maar vrijheid/ blijheid is en dat er wel degelijk bepaalde verantwoordelijkheden bij komen kijken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:58

udine5 schreef:
ik heb ook een contractje met het meisje dat mijn paard rijdt. maar puur omdat zij minderjarig is. daar staat in dat haar ouders verantwoordlijk zijn voor wat er met haar gebeurt. niet dat als zij bijvoorbeeld van mijn paard valt of een klap krijgt dat ze mij daar verantwoordelijk voor kunnen stellen. niet dat ik verwacht dat dat gebeurt maar het blijft tenslotte toch een levend dier

Maar een wet kan je niet verdraaien door een contract, toch?
Want wettelijk gezien is de EIGENAAR van het paard ALTIJD verantwoordelijk en volgens mij kan je die verantwoordelijkheid niet 'zomaar van je afschuiven' door het tekenen van een contract, toch?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:15

Op dat punt kán zo'n overeenkomst onredelijk bezwarend zijn en dus nietig verklaard worden. Op het punt van letselschade zal dat vrijwel altijd zo zijn, materiele schade zal het niet zo snel onredelijk bezwarend zijn.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:06

Misser schreef:
udine5 schreef:

Dat kunnen ze dus wel...

Het is wel slim om wat dingen op papier te hebben, maar let dus op dat je niet alles zomaar kunt afspreken (nou ja, afspreken wel, heeft alleen geen zin Knipoog ).

dat kunnen ze dus niet...
Ik heb het zwart op wit staan en beide ouders hebben het getekent.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:08

Judje schreef:
udine5 schreef:

Maar een wet kan je niet verdraaien door een contract, toch?
Want wettelijk gezien is de EIGENAAR van het paard ALTIJD verantwoordelijk en volgens mij kan je die verantwoordelijkheid niet 'zomaar van je afschuiven' door het tekenen van een contract, toch?

ik schuif ook niks van me af en uiteraard blijf ik verantwoordelijk voor mijn paard. maar de ouders van het meisje die op mijn paard rijdt blijven dus verantwoordelijk voor haar

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:15

udine5 schreef:
ik schuif ook niks van me af en uiteraard blijf ik verantwoordelijk voor mijn paard. maar de ouders van het meisje die op mijn paard rijdt blijven dus verantwoordelijk voor haar

Lees FAQ even.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:25

LDRD schreef:
udine5 schreef:

Lees FAQ even.

Wat is FAQ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:25

topic boven aan TAO

_Mirjam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:43

Je kan er ook in zetten dat hij gezien jullie leeftijd altijd de verantwoording draagt over de dingen die veroorzaakt zijn door zijn paard.
En dat jullie verantwoordelijk zijn voor de spullen waar jullie mee om gaan.
En je kan er als een soort belofte bijvoorbeeld in zetten dat jullie verantwoordelijk met zijn spullen en paard om gaan.