cap schiet los als der wat gebeurd..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arlette_

Re: cap schiet los als der wat gebeurd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:55

nog nooit last van gehad nee...
idd een nieuwe cap kopen die niet verstelbaar is

Piaffage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:31

Raar verhaal zeg... lijkt me heel onprettig tijdens het rijden. Ik heb verder helemaal geen ervaring met verstelbare caps, maar ik denk dat je het beste gewoon een nieuwe niet verstelbare kunt kopen, en misschien je kapotte cap terug sturen en om een vergoeding vragen ofzo.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:20

ik zou dan toch wel een nieuwe kopen hoor,
best wel een niet-verstelbare! Ik zou niet meer met die cap durven rijden ze!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:20

Een cap die om wat voor reden dan ook niet goed blijft zitten, is niet betrouwbaar. Als je er afvalt terwijl hij zo in je nek hangt, kan dat ding je nek breken ipv dat hij je schedel beschermt.....
Wel of niet verstelbaar is je eigen keus. Mijn vriending heeft een HH, niet verstelbaar, maar ze passen mij niet.... Het enige wat goed op mijn hoofd zit ( en dan nog betaalbaar is, want ik heb domweg geen 250 euro.... op de veiligheid word niet beknibbeld, maar zo'n bedrag gaat me toch te ver) zijn de verstelbare casco's. Ik heb nu een met een draaiknop, mijn vorige had zo'n ander verstelsysteem, en beiden bevielen goed. Ook bij een val tegen de bakrand bleek de casco goed te beschermen, want doordat mijn cap scheurde, bleef mijn hoofd heel.

Er was hier iemand die commentaar had op de casco omdat hij in tweeen lag na een val van een meisje. Waarom?? De cap beschermt juist doordat hij kapot gaat. Want dat betekend dat de cap de klap op heeft gevangen, ipv jouw hoofd. Dus wees maar blij dat die cap stuk was!!!

Een goede cap is veel waard, ik zie veel mensen met caps rijden die ze ver achterop het hoofd hebben staan. En inderdaad, vooral de verstelbare caps schijnen een model te hebben waarbij dat makkelijk kan. Maar ik heb het nu over mensen die de cap zelf zo raar op hun hoofd zetten, niet over caps die naar achteren schuiven. De onderrand van de voorkant van je cap hoort vlak boven je wenkbrouwen te zitten, en niet ter hoogte van je haargrens... dus met het hebben van een cap alleen ben je er nog niet, je moet hem ook nog goed opzetten.

Ik zou zeggen: ga op zoek naar een cap die voor jou fijn zit, wat erg persoonlijk is. Kijk niet op een tientje meer of minder, maar ga voor comfort en veiligheid. En als je de betreffende cap nog maar net hebt, dan zou ik er mee teruggaan naar de winkel. In elk geval niet meer mee rijden!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:58

Ik zou er gewoon mee naar de winkel terug gaan.
Want anders kan je net zo goed geen cap dragen als hij los schiet of in eens uit zich zelf groter word?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:02

Veel verstelbare caps hebben dit probleem. Snap niet dat zn ding een keuringsmerk mag dragen! Zeker de oudere modelen zouden afgekeurd moeten worden. Het is ook allemaal plastic wat makkelijk kapot gaat. Ik heb een gewone cap gekocht. Deze zijn met vroeger ook veranderd met een wat dikkere binnenrand met schuim. dit is wel lekker warm met dragen maar veel veiliger als de verstelbare caps. Dus zou ik beiden caps opruimen en een goede veilige gewone cap kopen.

BiancaPJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:07

Hallo de TCN cap is niets mis mee, heb ik voor mijn dochter ook gekocht en zit gewoon goed op haar hoofd ook in galop(en heeft alle verplichte keurmerken). Wordt de cap ouder of het draaiknopsysyteem wordt lam, kun je geloof ik die onderdelen los bijbestellen. En dus vervangen. Wordt de cap echt te oud, wordt het tijd voor een nieuwe. Zelf heb ik ook de casco met draaiknop, en die zit nooit te los, ik maak hem losser voordat ik hem opzet en span hem dan op. Hij zit dus altijd perfect. En ja een cap hoort te breken bij een grote val. Ten eerste beschermt hij je hoofd, en ten tweede gooi je hem daarna dus weg. En schaft dan weer een nieuwe goede aan.
Zou hij heel blijven ga je hem weer gebruiken, alleen dan beschermt hij niet goed meer. Dus dat is speciaal zo gemaakt. Bloos

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:24

Ik heb al ongeveer 8 jaar het oudste casco model met de verstelbare band in de nek (Zonder draaiknop) Mijn ervaring is dat de band wel wat minder stevig word na een tijdje maar hij wordt zeker niet ruimer..
Bloos

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:31

Tinky12 schreef:
Ik las een tijd geleden dat die van de Lidl enorm goed uit de bus kwamen.
Zeker als je kijkt naar de prijs,maar uit de test kwam hij ook enorm goed Ja
Ik wacht met smart totdat de Lidl ze weer heeft...mooi om er een in de reserve te houden Haha! Knipoog

HH heeft volgens mij dezelfde, echt een SUPER cap!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:03

ik heb alleen maar positieve woorden over verstelbare caps, ideaal als mensen een keer uitstappen ofzo! daarintegen heb ik ook nog nooit last gehad van dat ie los schoot! wel dat het versteldingetje doormidden is maar zit nog wel goed vast moet ook sowiesoo een nieuwe maar toch...

xx champie

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:17

heb ook een verstelbare cap met draaikop van casco heb nooit ergens last van gehad pas voor de gein wel eens niet verstelbare caps maar die zitten bij mij als een vierkante bak op mijn hoofd heel persoonlijk dus

_Joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:15

mijn cap springt ook nooit los, ik heb een casco cap en hij is al 6 jaar oud maar blijft altijd goed zitten

_nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:30

ik heb ook verstelbare cap, maar daar heb ik nog nooit last van gehad... misschien toch iets neit goed :s