Voorkeur aan binnen- of buitenwedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Voorkeur aan binnen- of buitenwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:40

Binnen kan de bodem ook niet goed zijn..
lees: te zwaar, te hard etc.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:12

Buiten! Lekker ruimte in de springring en met los rijden. Lekker iedereen die langs de kant kan genieten van elkaar, ik vind de sfeer vaak ook wat ontspannender.

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:20

binnen, daar ziet ze niet zo veel aflijdende dingen, het is nog aan een heet hoofd Tong uitsteken
als het buiten seizoen begint rij ik nooit een wedstrijd (dan wordt ik gelanseerd Tong uitsteken ) dan ziet ze te veel dingen om van te schrikken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:44

buiten Ja
Binnen ziet de mijne vaak spoken en ook de wachttijden tussen 2 proeven van rond de 2 uur is best lang Nagelbijten / Gniffelen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:53

Outdoor vind ik leuk omdat er grotere wedstrijden zijn op gras, maar het nadeel is dat er ook veel afgelast wordt. Bij indoor ben je er week zekerder van dat de wedstrijd ook doorgaat.
Ik heb niet echt een voorkeur.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:55

Buiten, lekker in het zonnetje. Binnen vind ik altijd zo'n gehannes.. Niet iedere accomodatie heeft 2 binnenbakken om in los te rijden en wedstrijd te houden. Buiten is meestal genoeg voorziening en kun je evt binnen losrijden.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:18

buiten> meer ruimte, meestal wat gezelliger Tong uitsteken je hoeft niet te wachten dat iedereen geweest is om het 2e parcour te springen Tong uitsteken
Maar toch vind ik binnen lekkerder kweet niet waarom Tong uitsteken

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:15

Om los te rijden, liever buiten Vork Voor de rest maakt het mij weinig uit Vork Een buiten wedstrijd heeft dat wat meer sfeer en je ziet meer mensen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:02

Ik heb liever buitenwedstrijden. Die van mij is dan echt véél minder kijkerig. Heb wel eens een heel indoorseizoen geen enkele wp gereden, eerste buitenwedstrijd 206 pt en beide proeven dik in de prijzen.. Tis gewoon echt een gespannen muts binnen.
Ik start ook een jonge hengst die ik nog niet indoor heb gereden, maar met dat beestje is het erg fijn om de ruimte te hebben met losrijden (hij is 4 jaar en vind zichzelf zo nu en dan errug stoer, en dan is het niet fijn als je met z'n 10en op een stukkie van 15x20 rond hupst en er continu eentje voor en achter je langs vliegt. Moet trouwens wel zeggen dat ik zowieso wel erg gesteld ben op 'rustig losrijden'. Hoeft niet lang, maar ik heb er een schurfthekel aan als ik 'm steeds op de handrem moet trekken.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:44

Buiten Ja

Binnen is ze zowiezo iets minder fijn te rijden (ook tijdens trainig) Bloos en op wedstrijd binnen ziet ze snel spoken Bloos!

Veerle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:41

Ik vind dressuurwedstrijden buiten veel leuker gezellige en fijner, mijn pony is soms nogal een sloomerd en buiten is ze veel wakkerder dus gaan mijn proeven veel beter! Bovendien blijven mensen met buitenwedstrijden allemaal lekker lang hangen en dat is gezellig, met zijn allen lekker paarden kijken..
Met springen heb ik geen ervaring, nog nooit een wedstrijd gesprongen..

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:50

buiten dat is veel gezelliger en je mag twee proeven rijden. Bovendien vind mijn paard het binnen meestal eng (al die reclame borden aan de kant). En buiten heb je veel meer ruimte om los te rijden

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:11

Ik vind het allebie wel zo zijn voordelen hebben. Buiten is er genoeg ruimte, vaak heerlijk weer en kun je lekker blijven rondhangen en rondkijken, voor elk wat wils.
Binnen is wel weer minder ruimte, maar het heeft ook wel iets meer knus, als het buiten donker een guur weer is om lekker binnen aan de gang te zijn Knipoog

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:21

Mijn paard is binnen meestal fijner te rijden Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik vind buitenwedstrijden leuker en gezelliger Ja

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:33

Buiten! Springen is mooi ruimer en het is gezelliger. Dressuur vind ik buiten ook beter. Kun je tenminste 2 proeven rijden!

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:34

Dressuur indoor absoluut, bodem is veel fijner, minder afleiding en dan is ze ook veel makkelijker te rijden. Geef mij maar lekker de winterindoorwedstrijden Ja

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:55

Absoluut buiten! Binnen wil ik niet eens meer starten Bloos
Mijn paard schrikt binnen van elk kluitje zand dat opspat, elk hoestje en kuchje en er slaan bij het minste geringste alle stoppen door.. Dier staat stijf van de stress..
Ik hoop dat het gauw weer april is, kunnen we weer lekker op pad Knipoog

leannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:39

Ik ook zeker buiten!! Buiten kunnen er10000 mensen staan en miljoenen vlaggen en hij loopt gewoon zn proefje (oke hij kijkt wel op, maar that's it).. Maar binnen hoeft er maar een kopje koffie op de bakrand te staan of hij staat weer midden in de proef stil of gaat plots achteruit omdat de jury bewoog.. Nee ik rij zeker liever buiten!!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:54

Ik start ook liever buiten,
het is gezelliger, 2 proefjes rijden en mijn paard geeft er ook de voorkeur aan aangezien idd niet alle binnenmanege's een fijne bodem hebben.
wel is het vervelend dat de prijsuitrijking zo vreselijk lang duren tijdens de outdoors

stefluffmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:10

ik vind de sfeer op de wedstrijd zomer even beter als in de winter , maar om te rijden vind ik het prettiger in de winter omdat me paard nogal voorzichtig loopt op het gras een daardoor heel traag word en zwaait vaak heel erg uit naar buiten met haar achter hand en met me been valt het vaak niet optelossen die negeerd ze dan gewoon en de kant waar de zweep is doet ze dat dan weer niet en binnen gata het vaak veel beter dan heeft ze die problemen niet

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:12

geef mn voorkeur aan buiten. mn paard en ik rijden altijd buiten behalve als we prive les hebben en het slecht weer is. vind een goed geventileerde binnenbak ook nog wel om te doen.

LoveTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:45

ik vind buitenwedstrijden veel beter en mijn paard loopt ook veel beter op een buitenwedstrijd. Want mijn paard houdt van de frisse lucht en dan kan ze ook nog de andere paarden zien. Bij een binnenwedstrijd kan je vaak de andere paarden niet meer zien en daar wordt mijn paard altijd erg nerveus van

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:33

Het maakt me op zich niet zoveel uit, het voordeel van buiten vind ik dat je dan 2 proeven kan rijden.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 00:34

Ikzelf rijd liever buiten... heb het snel warm en benauwd en houd daarom van frisse lucht... voor mijn paard is binnen beter... Hij is nogal snel afgeleid en als je dan binnen rijd scheelt dat weer wat in dingen waar hij naar kan kijken... zo heeft alles wel wat...

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:21

Beide binnen:P
Want je hoeft dan geen punten in te doen en je zit ook niet met die bordjes te knoeien met dressuur.