ontevreden met ariats

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: ontevreden met ariats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 21:59

ik zou vandaag terug, maar mijn moeder had alleen tijd rond 1 uur en toen was die winkel nog dicht. maargoed ik vind dat ik van 100 euro wel wat moet kunnen verwachten, en ja ik ben ook niet heel zuinig met schoenen, maar dat heeft niks te maken met dat ze aan de binnenkant de zool kapot gaat. maargoed ik hoop een goede service, en anders een hele lieve mama want ik moet toch iets hebben om op te lopen.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 07:44

Ik heb afgelopen december ook Ariat jodphurs aangeschaft. Ik denk dezelfde als jou want ze waren €105,- als ik me niet vergis. Na 2 weken was mijn rits al kapot, terug ermee naar de winkel en die heeft ze opgestuurd naar Ariat. Ik had de laarsjes pas na 7 weken (!!!) weer terug.
Na ze dus weer een weekje te hebben en iedere dag te gebruiken was weer dezelfde rits gewoon kapot! Mijn moeder heeft toen het laarsjes naar de schoenmaker gebracht en er een andere rits in laten zitten. Toen had ik mijn laarsje dezelfde dag nog terug.
Aantal weken verder ging ook de andere rits kapot, dus die ook maar naar de schoenmaker gebracht.
Ik zit nu dus met 2 zwarte ritsjes in mijn Ariat jodphurs. Verder ben ik er niet ontevreden over, ik gebruik ze elke dag en loop er ook mee door de weiden en bij het mesten e.d.
Maar voor mij dus geen Ariat met rits meer. Scheve mond

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:08

Ik heb twee paar van Ariat (die van 99.95) en vind ze geweldig! Gebruik ze zeer intensief en ja dan slijten ze... Loop op mn gewone schoenen ook niet langer dan een jaar (als ik ze vrijwel dagelijks zou gebruiken) Mn eerste paar ging na een half jaar kapot (stiksel en leer scheurde) ben ik mee terug geweest naar de winkel die heeft ze voor me opgestuurd en ik heb een nieuw paar gekregen. Mijn advies: Koop ze bij een winkel waar ze goede service hebben, bewaar je bonnetje goed en onderhoud ze goed (poets ze voor je ze inlever, lijken ze nog nieuwer Tong uitsteken ) dan valt t echt wel onder de garantie van Ariat.
Succes!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:47

Ik heb ze in handen gehad. Zodra je schoenen hebt die op zo'n goedkope manier met stof gevoerd zijn vind ik ze voor 100 euro te duur. Kijk eens naar gewone merkschoenen. En dan bedoel ik dus niet de moderne merkschoenen, maar bijvoorbeeld 'Wolky', 'Panama Jack', 'Mephisto', 'Helioform','van Bommel'. Deze schoenen zijn allemaal met leer gevoerd. De afwerking hiervan is ook vele malen beter dan van Ariat. Als je van bijvoorbeeld Wolky schoenen koopt voor 100 euro, dan weet je zeker dat ze ook lang meegaan. Bij schoenen van Ariat verwacht ik dan ook veel en als ik ze in de winkel al zie, dan zie je toch een enorm verschil met de schoenen van A-merken. Tuurlijk hebben de A-merkschoenen ook varianten die ruim over de 200 euro kosten, maar ze hebben ook uitvoeringen van rond de 100 euro die beter afgewerkt zijn dan Ariat van 100 euro.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:08

germie schreef:
Ik heb ze in handen gehad. Zodra je schoenen hebt die op zo'n goedkope manier met stof gevoerd zijn vind ik ze voor 100 euro te duur. Kijk eens naar gewone merkschoenen. En dan bedoel ik dus niet de moderne merkschoenen, maar bijvoorbeeld 'Wolky', 'Panama Jack', 'Mephisto', 'Helioform','van Bommel'. Deze schoenen zijn allemaal met leer gevoerd. De afwerking hiervan is ook vele malen beter dan van Ariat. Als je van bijvoorbeeld Wolky schoenen koopt voor 100 euro, dan weet je zeker dat ze ook lang meegaan. Bij schoenen van Ariat verwacht ik dan ook veel en als ik ze in de winkel al zie, dan zie je toch een enorm verschil met de schoenen van A-merken. Tuurlijk hebben de A-merkschoenen ook varianten die ruim over de 200 euro kosten, maar ze hebben ook uitvoeringen van rond de 100 euro die beter afgewerkt zijn dan Ariat van 100 euro.

Ook dat model? Dan ben ik wel beniewd welke (want dan stap ik zonder problemen over, sorry ariat Tong uitsteken )!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:15

Ik heb mijn ariat (ook die van 100 euro maar dan met rits) nu iets meer dan een jaar, heb ze een tijd erg intensief gebruikt met stage etc. en nu gemiddeld 3/4 x in de week dat ik ze aan heb.. Alleen is een van mij ritsen stuk gegaan een tijdje terug.. Gelukkig is het bovenaan dus doe ik ze niet verder dicht... Dit is denk ik een kwestie van naar de schoenmakker bregen.. Verder ben ik erg tevreden over deze schoenen, ik heb veel minder last van mijn benen en rug als ik op deze schoenen moet lopen de hele dag.

Voor mij dus nog steeds gewoon ariats Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 17:45

ik wil eigenlijk geen andere schoenen omdat ik ze heeerlijk vind zitten, ik heb ook slappe voeten/enkels. dus heb een stabiele schoen nodig. en ariat geeft mij dit Bloos , alleen tja in mijn geval bleef de schoen niet lang goed. terwijl mijn vriendin ze al bijna 3 jaar heeft en er nog niks mis mee is!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:13

Dit is inderdaad HET probleem van de Ariat schoenen. (Niet alle versies)

Ze zitten ontzettend fijn juist omdat het leer bvb erg zacht is, en de voering. Maar zacht is dan niet bepaald sterkt.

Het slijt snel ja, en daar kun je niets aan doen. Ik heb een tijdje in een ruitersportwinkel gewerkt, en die vrouw zei ook dat is het grootse misverstand, mensen denken nou tis zo duur, dan gaat het ook een aantal jaar mee, maar dat is niet per se het geval van de Ariats. Je betaald voor de comfort!

Ik heb ook een paar, die heb ik niet intensief gebruikt, en rij er ook niet mee, zien er nog goed uit, maar de voering is er wel uit op de voet.

Vriendin van mij net zo 220 euro neergelgd voor die dingen, ze gebruikte ze practisch dagelijks om te rijden en met een jaar waren helemaa, maar ook helemaal binnen en buiten kapot.

Het is gewoon zo, je hebt geen verkeerde paar oid. Het zijn gewoon 'gevoelig' schoentjes om het maar even zo te zeggen, je betaalt niet voor schoenen die ontzettend lang mee gaan, je betaalt voor schoenen die ontzettend lekker zitten!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:25

Meld zich ook een ontevreden ariat klant.
Ik had voor 169,95 de ariat herritage II gokocht met veter voor en rits achter.
Al na de eerste keer dragen zere teen aan de zijkant en na 6 concoursen heb ik ze maar terug gebracht naar de winkel.
Ik liep als het ware helemaal naast de zool.
De verkoopster zei dat ik een brede voet heb en het herenmodel moet hebben.
Ja, moesten ze toch de 1e keer na kijken?
Een model aangepast met rits voor in herenmaat en die paste direct super goed.
Mijn eigen zijn al 6 weken geleden naar de fabriek terug gestuurd en tot vandaag nog niks van weer gehoord. Boos!

Baal als een stekker, rijd namelijk met gaiters en jodphers en mijn oude paar is bijna kapot.
Misschien dat ik een paar met rits voor in de herenmaat terug neem, anders kijk ik wel verder naar een ander merk.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 03:14

mariellexxx schreef:
Ik heb vorige week de Ariat® Women's Heritage II Zip Paddock gekocht, ik heb flinke blaren, maar hoop toch echt dat ze langgoed meegaan!
Ik heb precies dezelfde en ik vind het echt super schoenen. Ik rijd meerdere keren per dag, loop de blubber, ga ermee in de was stal ... echt je kan het zo gek niet bedenken of mijn arme schoentjes hebben het gedaan en toch zien ze er nog prima uit. Lachen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:49

Ik loop heel dagen op ariats (de dure Bloos van 219,-) Maar ik moet zeggen die blijven prima. Heb 2 paar die wissel ik af het oudste paar is 1,5 jaar oud, maar nog steeds super.
ik probeer er wel zo min mogelijk mee door de modder te lopen en als ik paarden was enz trek ik even klompen aan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:09

Oh, ik heb er ook nog foto's van gemaakt, dacht dat ik ze al gewist had, maar bij deze:
Na 8 x dragen:
Afbeelding ziet er niet uit Verdrietig
Afbeelding oeps, toch de performer III ipv herritage II
Afbeelding leer is helemaal flubberig. Boos!
Afbeelding bah

Tja, dat waren ze. en dat na 8 keer aan te hebben gehad. Boos!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:10

Uhmmmmm, wat moet ik er aan zien?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:12

ze zijn helemaal uitgelubbert, het leer ligt over de zool....nou ja, foto's zeggen genoeg na 8!!!!! x dragen!
Zelfs mijn oude jodphers van 50,= die ik al 6 jaar draag blijven nog steeds mooi! Bloos

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:13

Nou ik heb ze ook met rits aan voorkant heerlijke dingen doe er alles mee.
Die van mij zien er nog gewoon goed uit hoor na paar jaar.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:31

hmm, ik vind ariat geen slecht merk, heb er ook chaps van. en ik wil eigenlijk ook gewoon weer ariat schoenen. maargoed ik zal wel de schoen en de voet hebben die het niet goed doen Clown . ik zou er vandaag mee terug maar mijn moeder had niet voldoende tijd, dus het wordt waarschijnlijk morgen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:39

kaatje77 schreef:
ze zijn helemaal uitgelubbert, het leer ligt over de zool....nou ja, foto's zeggen genoeg na 8!!!!! x dragen!
Zelfs mijn oude jodphers van 50,= die ik al 6 jaar draag blijven nog steeds mooi! Bloos

Ben het met je eens hoor, ze zien er nu al behoorlijk gedragen uit.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:41

germie schreef:
kaatje77 schreef:

Ben het met je eens hoor, ze zien er nu al behoorlijk gedragen uit.

Gelukkig. Bloos

Ik had de foto's ook gemaakt voor de verkoop van de schoenen, maar heb ze uiteindelijk maar terug gebracht.
Vandaar dat je het niet echt heel erg goed kan zien, maar ze zijn echt heel lelijk.
Misschien dat ik het alleen bij dit model heb, weet het niet.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:58

Ja ook ik heb dezelfde problemen met mijn ariatjes.Ik ben nu aan mijn 2e paar bezig sinds februari.ik doe er wel alles mee ,door de blubber ,paarden wassen,stallen mesten........Alles wat met paarden te maken heeft.Maar het eerste paar was binnen een paar mnd al kapot.Ook naast de zool lopen en scheuren aan binnen en buitenkant.Maar ik kon niks verhalen volgens de winkel.Ik loop er wel super op,geen pijn in m`n rug of voeten,wat ik met andere schoenen wel direct heb.Maar ja ,het is wel 2X 159.E in korte tijd.Nu ga ik kijken naar westernlaarzen van ariat.Die schijnen beter tegen alle werkzaamheden te kunnen.Maar ook weer voor 209E.Dus dat wordt eerst weer sparen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 17:52

ben vandaag met de schoenen terug gegaan, gelukkig deden ze niet moeilijk! had ik wel verwachjt bij deze winkel omdat ze hier vaak heel moeilijk doen emt klachten en of terug brengen. de schoen wordt morgen opgestuurd, ik hoop op nieuwe Bloos denk dti k dan met rits neem, maargoed misschien worden ze gemaakt hoewel ik me niet kan voorstellen dat die zool makkelijk gemaakt kan worden Vork

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:59

Ik ben benieuwd naar je resultaat.Ik ga morgen naar Ariat laarzen[western]kijken en denk ik ook kopen.Maar ik neem mijn ouwe ariatjes mee naar die winkel.Ik wil weten wat ze daar zeggen over de service van Ariat.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:44

Ik heb Ariat stalschoenen. Ik heb ze nu al anderhalfjaar en ze zien er nog steeds prima uit en ze lopen ook prima. Veters moet ik wel vaak vervangen, maar wat wil je ook als je ze elke dag aan hebt!!!

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:54

Ik heb ze zelf ook, alleen ging na een jaar de zool wat loslaten aan de voor- en zijkant. Ze lopen verder wel prima en zit er lekker voetbed in. Ik ken nog iemand die er ook normaal mee om ging, en die 'sleeten' ook erg snel. Verder vind ik het wel fijne schoenen!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 05:05

Ik heb ook Ariats met een rits en ze zijn echt super. Ik heb de mijne wel voor 180$ gekocht. Mij is hier trouwens wel vertelt dat deze schoenen erg slecht tegen water kunnen. Ik woon in Californie dus heb er geen problemen mee. Ik heb andere schoenen gehad en die waren na een aantal weken echt verot. Ondanks dat mij vertelt werd dat ze niet tegen water konden gebruik ik ze toch met afspuiten etc en in de winter ook in de modder. Heb ze nu al 2 jaar en zijn nog prima.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:22

hoe duur ie de 'dure' versie dan?