_Moonwalker_ schreef:prints schreef:een tipje.
prop een nachtje vochtige kranten in je laarzen en trek ze dan s morgens aan en ga ermee lopen. leer dat vochtig word gaat naar je benen voeten staan en het kan geen kwaad zolang ze niet NAT zijn maar vochtig.
heb het zelf ook gedaan met mn petries scheelt echt pijn!!
Morgenacht meteen even proberen..Nu ben ik te lui de trappen af te gaan![]()
Ik ga dus nog zere voetjes krijgen..aiaia![]()
NIET DOEN!!! Laarzen kunnen niet tegen zo veel vocht!! Ook al zijn ze alleen vochtig ze worden altijd te nat.
Leer en water werkt niet met elkaar, wordt veelste hard en de lijm kan er ook niet goed tegen.
Leer moet door wrijving soepel worden, geen gekke trucjes uithalen dus!(in bad gaan met leren laarzen hoor je ook veel, das helemaal funest!)
Het enige toch gaan rijden, dan zakken ze in het model dat echt nodig is.
Traplopen en fietsen geven vouwen op plekken waar ze niet horen, onder andere kan bij een hoog gesneden achterkant kan het stukje bij de knieholte omkrullen.
Wil je minder pijn hebben bij het inlopen is er maar een echte oplossing, verhoogte inleg hakjes in de laarzen leggen, zo doet het gedeelte bij de knieholte al minder pijn.
Verder is het gewoon de eerste 2/3 weken afzien! Leer is een natuurpoduct en heeft tijd nodig om goed te gaan zitten maar als dat eenmaal gebeurt is wil je niet meer anders!

De enige tip die ik heb is: DOORZETTEN