Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
antitoilet schreef:idd... stel dat je paard tóch losraakt.
Heel gevaarlijk want het is vlak naast de weg, die parkeerplaatsen!!!
Stop dan bijv. na 5 uur op een landweggetje met goede berm en laat je paardje ff lekker grazen e.d...
( ik weet niet zeker of dat het een goed idee is, heb zelf totaal geen ervaring met het vervoeren van paarden.. best kans dat je paard dan niet meer de trailer in wil..)
succes
Maanling schreef:Ja, maar heb je wel eens gezien in wat voor vrachtwagen die staan? Dat is toch wel even wat comfortabeler als de eerste de beste simpele trailer.
Waratje schreef:Maanling schreef:Ja, maar heb je wel eens gezien in wat voor vrachtwagen die staan? Dat is toch wel even wat comfortabeler als de eerste de beste simpele trailer.
Op die vrachtwagen staan ze nog steeds gewoon in een klein vakje, net als op een trailer. En als je zo'n lange reis voor de boeg hebt regel je bij voorkeur iets beters dan de eerste de beste simpele trailer
LiNdA1986 schreef:Ik zou ook gewoon doorrijden en om de 3 uur stoppen en uitladen. Anders wordt het paard wel erg stijf. Vind het zelf ook niks om zo lang achter elkaar in de auto te zitten zonder stop.
Al is het wel waar dat het bij parkeerplaatsen langs de snelweg vrij gevaarlijk is ivm losbreken.
Dan zal ik gewoon een afslag nemen en in een dorpje stoppen.
Met die stops is het wel te hopen dat je je paard weer makkelijk de trailer inkrijgt.

Chronos schreef:Paarden mogen 24 uur op de auto staan daarna is een verplichte rust van 12 uur nodig. Maar laat ze op de auto staan en ga niet onder weg eraf halen. Geef ze na een paar uur water en geef ze dan evt nat hooi. Niet tijdens het rijden maar tijdens het stilstaan.

ikke schreef:Denken, vinden, zou doen.
Weet je, hier http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 001:NL:NOT staat een dokument is diverse talen en bestanden waarin precies staat wat de EG richtlijn 1/2005 omtrent dierenvervoer inhoudt, inkl rij- en rusttijden voor de dieren. Dit is de wet, hier moet je je naar richten. Wat iedereen hier denkt en vindt is daar ondergeschikt aan.
Chocotof schreef:ikke schreef:Denken, vinden, zou doen.
Weet je, hier http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 001:NL:NOT staat een dokument is diverse talen en bestanden waarin precies staat wat de EG richtlijn 1/2005 omtrent dierenvervoer inhoudt, inkl rij- en rusttijden voor de dieren. Dit is de wet, hier moet je je naar richten. Wat iedereen hier denkt en vindt is daar ondergeschikt aan.
Ikke, dit is een oud document.
De regels zijn erg veranderd sinds 2007 en ik raad je dus ook
aan om een document van 2007 door te lezen in plaats van een document uit 2004.
Het is ook zo dat de RVV langskomt voor én na de reis om de gezondheid van het
paard te controleren.