Help! Mijn pony is depressief.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Help! Mijn pony is depressief.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 11:48

Ik geef haar zeer zeker de tijd en nu is het niet dat ik haar ineens in de steek laat.
Ze hield altijd van buitenritten en springen en crossen en ik zie mij daarzelf geen tijd meer voor momenteel.
Ze is nu met een kuur bezig om haar nieren weer in orde te krijgen en daarvoor is een verzorgster die haar net dat beetje extra kan geven toch wel een uitkomst.
Ik ken haar persoonlijk en het is echt een schat van een meid die begrijpt hoe ik met mijn paarden om ga en zo iemand durf ik haar ook wel toe te vertrouwen.
ze mag in eerste instantie haar niet rijden, dus heeft ze mooi de tijd om haar beter te leren kennen.

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:50

Zoals Cassidy al aangeeft zou ik er zeker ook minstens evenveel mee bezig blijven als de verzorgster.
Wil je haar nog altijd laten dekken of geef je dat plan op ?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:53

leg je paardje lekker in de watten, zet dr ook in een kudde! (als dat nog niet zo is)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 14:06

Tuurlijk krijgt ze net zoveel aandacht als alle andere paarden.
Ik was net de ruin aan het rijden en de rset stond met z'n drietjes in de wei.
Lady en Ollie grazen en Vossie zat ons helemaal treurig aan te kijken, net alsof ze ook graag aan het werk wil.
Ik heb haar maar een extra dikke knuffel gegeven.
Ga vanavond maar een stuk wandelen met haar, is ze ook even ergens anders en heeft ze het idee dat er ook gewerkt moet worden. Bloos

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:24

Hoe gaat het nu?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 11:46

Redelijk.
Ik had al een update willen maken. Bloos (te weinig tijd...)

Nou, toen ze 3 weken geledn kwam was ze zo hengstig als de pest en nu alweer.
Tegenover het weiland staat een dekhengst in de wei en ze staat de hele tij te "flirten" met hem.
Ze wil dus echt heel graag weer een veulentje.
We gaan daarom ook op zoek naar een bonte NRPS D-hengst die goedgekeurd is.
Misschien dat één van jullie iets weet?

Haar nieren werkten dus niet 100%, daar heeft ze een middeltje voor gekregen die ze elke ochtend krijgt.
Ik merk dat deze goed aanslaat.
ze is al iets levenslustiger.
Heb haar een week met rust gelaten en ben gisteren weer begonnen met haar te rijden.
Lekker rustig stappen en kijken of ze aan de teugel wil lopen.

Heel erg anders dan dat ze vroeger was.
Tja, ze heeft ook het een en ander meegemaakt, dus niet verwonderlijk.
Ik heb gisteren al een sprongetje gemaakt over een steil en ze genoot er gewoon van!
Toen nog een kruisje en dat waren 3 sprongen die haar erg veel vrolijker maakten.
Ze is continue aan het hinneken, net alsof ze mij iets wil vertellen.
Toch een reading laten doen denk ik, ik wil heel erg graag weten wat er is gebeurd.

Wat ook heel vreemd was gisteren met rijden.
Er reed een auto langs die toeterde en daar werd ze helemaal overstuur van.
Ze begon te dribbelen en weg te rennen, zo ken ik haar helemaal niet.....
Ben vroeger zelfs eens door een vrachtauto met 80 km gepasseerd en ze gaf er niks om....
Wat is wijsheid?

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:43

Ik zou gewoon veel leuke dingen met haar gaan doen, eens lekker poetsen, knuffelen, een wandeling gaan maken aan de hand, .. zo zal ze merken dat ze echt graag gezien is, en hopelijk terug gaan openbloeien! Knipoog

angeIique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:28

Ik ben het ook helemaal eens met cassidy en hopen dat het in orde komt.

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:28

ik kan jouw paard niet goed. maar ga elke dag een uur lekker met haar kjnufelen en poetsen enso, wat ze vroeger altijd lekker vond.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 06:58

Als ze dat springen zo leuk vond kan je dat er natuurlijk lekker in houden. En ik denk idd ook dat een veulentje wel een goed idee is, ik denk niet dat ze het zal verstoten eigenlijk, het is toch een natuurlijk instinct van zo'n merrie om ervoor te zorgen. Ik geloof zelf niet zo in dat readen van dieren en die paardenfluisteraars enzo, maar als jij dat wel doet moet je haar vooral laten readen, wie weet kom je idd wel ergens achter.
Succes ermee

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:59

Readen kun je altijd proberen natuurlijk Lachen Niet geschoten is altijd mis. Als je in de toekomst nog interesse hebt in parelli, moet je me maar eens pb'en.

Is dat met die verzorgster nog doorgegaan? Enne, bij een bonte nrps hengst denk ik altijd meteen aan neron, maar die leeft volgens mij niet meer?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:10

Je pony laten readen is helemaal niet zo'n slecht idee hoor!
De reader kan je pony ook vertellen dat ze het gebeurde kan vergeten, dat ze het los kan laten! En dat schijnt ook nog wel eens erg goed te werken!
Ze kan je waarschijnlijk ook helpen met hoe jij je pony kunt helpen...
Heel veel succes nog!!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:23

op de eerste foto heeft ze een veulen, vond ze dat leuk?
als ze er erg gek op was kan je haar misschien nog laten dekken, heeft ze iets waar ze voor kan zorgen en misschien weer blij van word, in de tussen tijd inderdaad veel aandacht geven poetsen, wandelen, knuffelen etc.
mijn paard vind zichzelf bv helemaal geweldig als ik hem helemaal toileteer, dus lekker wassen, manen vlechten smink op z'n koppie en daarna lekker showen en spelen in de bak, hij weet dan dat ie mooi is en fleurt daar helemaal van op.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:33

oeps m'n computer doet een beetje raar, kon eerst niet alles lezen en na mijn reactie wel, foutje....
maar na het lezen van het hele verhaal....veulen erin!
heeft ze inderdaad weer wat om voor te zorgen, verstoten geloof ik niet, moederinstinct is daar door echt niet verdwenen!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:25

inderdaad, een merrie zal haar veulen niet zomaar verstoten, tenzij de gezondheid van het veulen zo slecht is dat het weinig kans maakt. ik kan me voorstellen dat een veulen haar weer een doel geeft, maar daarnaast ook heel veel plezier.
wellicht is het wel de moeite waard om erover te denken haar veulen dan ook aan te houden, zodat ze niet weer opnieuw afscheid hoeft te nemen. sommige paarden hebben het daar nou eenmaal erg moeilijk mee.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 12:07

@Wendy, Nee nog niemand gevonden.
Ik woon ook zo afgelegen. Knipoog
En Neron doe ik liever niet, omdat de papa van Vossie Netron ox is, dus familie en daar kruis ik liever niet mee.
Ben al in Duitsland aan het kijken, denk er sterk over om een arabisch volbloed erbij te doen, maar blijf nog zoeken. Bloos

@Raja. Readen, kan dat ? Dat je de pony verteld dat ze het van zich af moet zetten?
Heb je er ervaring mee?
Dat zou ik graag willen weten.

@Probabeest. Die eesret foto in het topic is haar eerste veulen, Lady en die heb ik nog steeds. Dus ze is weer samen met haar dochter, maar het klikt niet echt tussen die 2, heeft het eigenlijk nooit heel erg goed gedaan.
Ze maken steeds ruzie over wie de baas is... Boos!
En ik doe haar zeker bij de hengst

Ze heeft nu 's avonds de shet bij haar in de stal, maar ik heb meer het idee dat ze haar gebruikt als schuurpaal. Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 22:11

Ze wil trouwens wel héél erg graag een veulentje.
Kijk maar hoe ze zich ophitst bij de ruin, en die snapt er helemaal geen biet van.

viewtopic.php?f=53&t=825779&hilit=

Ik snap er zelf ook weinig van.
Ze was hengstig toen ze kwam en nu 2 weken later alweer! Ziek

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:21

mijn merrie doet dat ook, als ze bij mijn ruin (niet bij elke ruin, ze kiest ze wel uit, meestal ruinen met een stokmaat boven de 1,50... merrie is 97 cm) komt, wordt ze vrij snel daarop hengstig en wil ze zich ook laten dekken.

ben je van plan om haar te laten dekken volgend jaar?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 22:24

Ja, denk het wel.
Hoop alleen dat ik bij mijn eigen huis dan al meet stallen heb.
Momenteel heb ik ze nog bij mijn ouders staan en daar heb ik maar 3 stallen, dus staat de shet bij haar in, deze zijn ook onafscheidelijk, maar als ze gedekt is en een veulen krijgt stoot ze de shet waarschijnlijk af, dus eerst een paar stallen in orde maken voordat ze bij de hengst gaat, Knipoog

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:56

Wat een heftig verhaal joh, hopen dat als ze een gezond veulentje krijgt ze het leven weer een beetje ziet zitten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 22:01

Dank je wel. Haha!

Ben druk aan het zoeken naar een leuke hengst. Knipoog

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:25

Toen mijn paardje van haar eerste veulen beviel, stierf het bij de geboorte (navelstreng zat om de hals).
We hebben het dode veulen even bij haar gelaten zodat ze zelf zou beseffen dat het dood was (als we het ineens weg zouden halen, zonder dat ze het zou beseffen, was ze misschien helemaal de weg kwijt geweest). Was best erg om te zien: Ze ging er heel lief mee om, wilde dat hij opstond om te gaan drinken. Na een tijdje hebben we het veulen weggehaald. We hebben daarna niks gemerkt aan verdriet of kwijnen bij haar. Ze heeft het jaar daarop een gezond veulen met veel liefde groot gebracht.
Als er nu een veulentje geboren wordt op stal, is ze er helemaal verliefd op! Ze wordt nu ook ingezet als pleegmoeder voor gespeende veulens. Dat doet ze heel consequent en liefdevol. Ze heeft duidelijk iets met veulens.
Daarom zou ik ook in jou verhaal voor een veulen gaan.... wens je veel succes! En mocht je haar toch laten readen oid, laat even weten hoe het met haar gaat!!!

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:23

wat een verhaal, arm dier Ach gut

als ik jou was zou ik haar eerst laten readen. dit geeft je iets meer duidelijkheid. de gene die haar read kan ook dingen aan jou paard door geven.

mijn paard heeft ook een heel verleden, en die heb ik ook laten readen. dit is gebeurd nadat ze zware koliek operatie heeft ondergaan. bij het readen is er veel aandacht gestoken in haar lichaam (vrouw die haar readen doet ook aan bach bloesem enz.) mijn paard wilde nog niet veel vertellen over het verleden, ivm de pijn die ze lichamelijk had. wat ze wel aan die vrouw liet zien was een beeld van een dood veulen. ( mijn paard heeft ooit een veulen gehad bij de vorrige eigenaar en dat veulen was gelijk overleden.) mijn paard liet weten aan de reader dat ze zo graag nog afscheid wilde nemen van het veulen, (is minimaal 9 jaar geleden geweest) maar ze had geen afscheid kunnen nemen, want het veulen was gelijk weg gehaald. De vrouw heeft het veulen opgezocht, en in contact gebracht met mijn paard. Nu pas kan mijn paard dit hoofdstuk afsluiten, binnenkort laat ik nog een keer een reading doen, omdat ze lichamelijk nu goed in haar vel zit, en ik nog wat dingen wil weten en ook graag dingen aan haar duidelijk wil maken. en ik wil haar graag laten praten, misschien kan ik bepaalde dingen wel verandere waardoor zij zich nog beter gaat voelen!

ik zou zeggen laat een reading doen, er komt een hoop uit, en zo kan er ook de vraag gesteld worden of ze nog wel een veulen wil..enz.

veel suc6 met je paardje! Ach gut

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 12:29

@ifever. Dank je wel.
Lieve woorden.
Zou je mij per pb even willen laten weten wie diegene is geweest?
Het klinkt wel aantrekkelijk om haar nu te laten readen.
Zo zou ze een hoofdstuk af kunnen sluiten.
Laat me het maar even weten.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:04

kaatje wat erg voor haar.
heb wel gezien dat ze erg hengstig was.