WinBinChes schreef:Ik reageer even op femiaans. In mijn ogen als je 170 punten haalt ben je niet je klasse waardig. Je bent als jury niet goed bezig als je een B als L gaat beoordelen. Dan schieten we erg het doel voorbij. Het is aan de ruiter om te beorrdelen of het paard aan de andere klasse toe is. Niet de jury. Die beoordeelt alleen wat erop dat moment gezien wordt. Als je alle oefeningen op een nette manier laat zien hoor je nette punten te krijgen, geen slechte punten omdat je niet M2 klaar bent. Dat kan je in mijn ogen ook niet in een lagere klasse beoordelen, omdat er hele andere gevraagd worden en je hele andere moet laten zien.
Zo worden er in het L geen progesieve overgangen gevraagd, maar bij jou krijg dan dus geen WP, want in het M worden ze wel gevraagd. Ga AJB het boekje even lezen.
Daarbij als je 10WP hebt betekent dat niet automatisch dat je klaar bent voor de vollgende klasse, maar dat je de huidige voldoende beheerst, het is dan aan de ruiter en instructeur om te beoordelen wanneer je klaar bent over te gaan.
Ik ga jouw manier als persoonlijke aanvallen voelen,je weet namelijk totaal niet hoe ik jureer of punten geef.Komt dit omdat ik je inmiddels al drie keer heb moeten wijzen op het feit dat je het heel erg fout ziet? ( Dus niet alleen in dit topic)
En even voor de duidelijkheid, ik jureer en geef punten comform de regels van de KNHS. Als je niet tegen de regels van het spelletje kan, moet je ook niet starten. Als ik namelijk je profiel zo lees heb je nog erg weinig ervaring, en ik kan je op een briefje geven dat als je als je jezelf zo blijft opstellen je nog tegen een heleboel teleurstellingen gaat lopen.[/quote]
Ik val je helemaal niet aan, maar dat ik 3 keer op reageer, zal er meer mee te maken hebben dat ik je berichten dus zodanig lees. Als je dat 3 keer hetzelfde gaat vertellen... Tja....
In het laatste berichtje zeg je veel duidelijker wat je bedoelt.
Citaat:
Wij als juryleden geven de punten die in de klasse thuishoren, dus beoordelen niet alsof je al een klasse hoger start. Maar als je de oefeningen in de desbetreffende klasse goed genoeg onder knie hebt, krijg je een winstpunt. Dat houdt dus in dat de jury vindt dat je een klasse hoger kan rijden.
Citaat:
Het is dus wél aan de jury om te bepalen of er iemand door mag. Daarvoor zitten we namelijk als jury. We beoordelen een combinatie en geven daarvoor punten. Helaas gaan de meeste teleurgesteld naar huis als ze in de 170 punten ( of lager) zitten, terwijl wij dan dus vinden dat ze in de klasse waarin ze rijden goed presteren, maar nog NIET GOED genoeg voor de volgende klasse.
Citaat:
Een combinatie krijgt een winstpunt als de jury vindt dat je een klasse hoger mag rijden. Je beheerst dus de oefeningen in de klasse waarin je rijdt zo goed, dat je het een klasse hoger mag proberen. Gelukkig moet je er dus eerst minimaal 10 WP rijden, zodat het oordeel van meerdere jury`s meetellen.
Niets meer, en niets minder.
Ik lees hier 3 heel verschillende dingen. Met het eerste kan ik het eens zijn, met de andere 2 niet.
Daarbij begin jij met aanvallen door mijn profiel erbij te pakken. Dat ik die niet vol heb met de wereld aan paarden betekent niet dat ik die ervaring niet heb. Ik start niet als mijn paarden er niet klaar voor zijn. Dat is aan mijn punten terug te zien. Met dit paard en dat was met alle (jaja) andere jonge dieren ook altijd al zo geweest. Ik ga niet tegen teleurstellingen lopen. Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik weet donders goed waar ik mee bezig ben. Zou je de volgende keer niet op persoonlijk vlak willen aanvallen. Dat doe ik ook niet. Ik reageer enkel op je berichten. Doe hetzelfde. Dankjewel[/quote]
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ga verder ook niet meer in discussie met je, er is ook nog zoiets als niet goed wíllen lezen. Verder sta ik nog steeds achter mijn uitspraken. Dat ze niet in jouw lijn van verwachtingen liggen is niet mijn probleem lijkt me. En dat ik je erop wijs dat ik constateer dat je nog niet zoveel ervaring in de wedstrijdsport hebt , attendeer ik je dus eigenlijk alleen dat je nog een hoop teleurstellingen mee gaat maken. Ik proef verder je rancune nadat ik je in een eerder topic terecht wees. En daar ga ik verder ook niet meer op in.
Ik wens je verder veel succes toe, met zo weinig mogelijk frustraties.
Edit:Femiaans en quoten, die dingen lukken me dus nooit