UIt de wind zetten en even een paar goede stenen achter en voor de banden leggen en alles komt goed
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
UIt de wind zetten en even een paar goede stenen achter en voor de banden leggen en alles komt goed
annastasia schreef:daarom is de trailer die er bij in de buurt staat al 2 keer in de tuin gewaaid, en de andere 5 keren stond ie ook een stuk verderop dan de mijne. deze stond niet op de rem en is nog een stuk zwaarder als de mijne ook
De trailer reparateur heeft geconstateerd dat mijn remblokken nog in perfecte staat zijn
Ze zijn nergens krom, daar ben ik erg blij mee, scheelt weer een paar € 

annastasia schreef:Vind ik knap dat je vanachter de computer kunt zeggen dat ie kromme remtrommels heeft. Is allemaal nog nagekeken ca 3 maand geleden door een erkend bovag bedrijf.
Tja, en als de ander geen stenen achter z'n wielen legt.
Puera schreef:Mijn trailer staat zelden op de handrem, ik doe er liever een steen achter. Vooral met vorst zegt 'men' dat de handrem dan vast kan gaan zitten.
Ook al eens meegemaakt... gelukkig kon m'n vader de wielen weer los krijgen door de rem af te spannen. Maar ja, toen was m'n les wel half om.
ikke schreef:.Doordat de remblokken continue op één plek tegen de trommel drukken, worden de trommels krom (ovaal). Kost 166 euro om te laten herstellen (de vrachtwagenremmen zijn net uitgedraait, zelfde geintje)
Kafue schreef:Meestal trekken remtrommels krom door het te vaak en te stevig achter elkaar remmen. >de trommel wordt dan warm lees heet en de boel trekt krom. Zelfde principe bij schijfremmen vaak stevig remmen geeft kromme schijven goed voelbaar door het trillen tijdens het remmen. Het op de handrem zetten geeft dit euvel niet want een handrem werkt mechanisch en een voetrem op oliedruk![]()
mechanisch kun je nooit zoveel druk opbouwen dat je een remtrommel in koude toestand krom of ovaal kunt krijgen.
Krom ovaal kan alleen door verkeerd gebruik, onder dit gebruik valt het op de handrem wegzetten niet.
Mooi verkooppraatje is het wel maar laat je niets wijsmaken, kromme schijven en trommels merk je echt wel, al is het met een trailer aanhanger wel moeilijker omdat je er niet zelf in zit.
ikke schreef:Kafue schreef:Meestal trekken remtrommels krom door het te vaak en te stevig achter elkaar remmen. >de trommel wordt dan warm lees heet en de boel trekt krom. Zelfde principe bij schijfremmen vaak stevig remmen geeft kromme schijven goed voelbaar door het trillen tijdens het remmen. Het op de handrem zetten geeft dit euvel niet want een handrem werkt mechanisch en een voetrem op oliedruk![]()
mechanisch kun je nooit zoveel druk opbouwen dat je een remtrommel in koude toestand krom of ovaal kunt krijgen.
Krom ovaal kan alleen door verkeerd gebruik, onder dit gebruik valt het op de handrem wegzetten niet.
Mooi verkooppraatje is het wel maar laat je niets wijsmaken, kromme schijven en trommels merk je echt wel, al is het met een trailer aanhanger wel moeilijker omdat je er niet zelf in zit.
Hoeveel kromme remtrommels heb jij in handen gehad?? Je verhaal klopt in zoverre dat het en-en is. Zowel van te hard remmen als veelvuldig/langdurig handremgebruik komt je op ovale trommels te staan. Die mechanische kracht staat er wel 24/7 enkele maanden lang op dezelfde plek te drukken. Je krijgt van mij schriftelijke garantie dat ie krom wordt.
Kafue schreef:Nou hoeveel ik er in handen heb gehad, mag jezelf uitreken ik ben namelijk afgestudeerd MTS´-er autotechniek en heb 11 jaar werkervaring. En ik heb werkelijk nog nooit een remtrommel gezien die kromgetrokken is door het langdurig gebruik van een handrem die correct afgesteld istrommels en remdelen die gewoon correct gemonteerd zijn.
Je kunt me niet wijs maken dat die trommel bij jou werkelijk krom trekt door de handrem. Ik heb er in ieder geval zowel in theorie als in praktijk nog nooit van gehoord. Maar wie weet joh wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Vraag me wel overigens af hoe je aan die wijsheid komt?????
Dressuurgek schreef:Toen wij onze trailer kochten hebben ze er uitdrukkelijk bij verteld dat we de trailer niet op de handrem moesten zetten dus dat doen we dan ook braaf niet