waarom rijden jullie wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Re: waarom rijden jullie wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:58

ben het met je eens. Voor mij is het ook een stuk bevestiging of ik het allemaal goed doe met mijn paard en welke dingen beter kunnen. Ik dacht altijd dat ik in stap weinig fout kon doen, maar na een paar keer op wedstrijd te zijn geweest ben ik me er toch van bewust dat stappen weldegelijk getraint moet worden, en toen ik het beter opnam in de training betaalde het uit met een 7 ipv een 5. Kijk dat noem ik nu bevestiging. Ik train iets en daardoor haal ik nog hogere cijfers, waardoor dus blijkt dat het verbetert.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:00

Om telkens iets meer uit jezelf en je paard te halen, om te voelen hoe mijn paard net op zo'n moment extra voor me gaat en alles geeft. Om mijn trainingen echt een doel te geven (doelloos rondsjokken in het bos vind ik gewoon niets.) en voor het contact met de andere ruiters die allemaal dezelfde passie delen...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:33

Voor mij is het, zoals door de meesten ook gezegd, een bevestiging van je rijden. Je traint thuis en wordt dan beoordeeld. Je goede en slechte punten komen naar voor en hierop kun je trainen. Je hebt een doel om naartoe te rijden.
Daarnaast heb ik lol in het wedstrijden rijden en mijn paard ook.
Maar ik vind dat je vriend ook wel een beetje gelijk heeft, natuurlijk wil je laten zien hoe mooi jou paard is en hoe goed die kan lopen Tong uitsteken ik denk dat er weinig mensen zijn die niet graag hun paard showen. Maar dit is niet de reden waarom je rijd.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 11:13

ik zal vanavond hem het topic eens onder zijn neus schuiven Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:33

Voor mijn plezier, maar ook om hogerop te komen. Ik vind wedstrijden ontzettend leuk om te doen, je ontmoet nieuwe mensen, je leert er een hoop van én door wedstrijden kan je steeds op een hoger niveau komen.

Als je zegt 'ik rijd thuis op M1- niveau' vind ik dat nooit zo veel zeggen, als je in de klasse M1 winstpunten hebt wel. Knipoog

bud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:24

ik vind het leuk

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:38

Ik snap de stelling van je vriend niet helemaal. Stelt hij dat voor alle sporten? Bij sport 'horen' wedstrijden.

Ik rijd geen dressuurwedstrijden, daar ben ik 10 jaar geleden mee gestopt. Ik kon niet met mijn eigen stress en met het feit dat het een jurysport is omgaan. Ik rijd wel dressuurmatig thuis. Soms vind ik het weleens jammer dat ik niet goed weet waar ik sta. Thuis rij ik soms voor L niveau en de laatste tijd denk ik och, M komt ook wel in de buurt en helaas komt B niveau ook nog wel eens voorbij vliegen.. Heel heel misschien ga ik nogeens bezwijken onder de druk van mijn stalgenoten maar daar ziet het er toe nu toch nog niet naar uit. Ik haal mijn lol uit het samen beter worden.

Wedstrijdrijden is naar mij idee niet alleen maar voor de lol. Je wilt tenslotte wel die winstpunten voor de hogere klasse behalen. Daarnaast is wedstrijden rijden ook een commercieel aspect. Stel dat ik mijn paard wil verkopen dan zeg ik: hij is niet geklasseerd maar thuis loopt ie Grand Prix?? Haha!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:51

miep1979 schreef:
Ten eerste voor mijn plezier, vind het leuk om allemaal andere mensen daar tegen te komen en mee te kletsen etc. Daarbij geeft het voor mij een doel om naartoe te rijden in mijn trainingen thuis en ik vind het belangrijk om te "horen" van een jury of ik goed bezig ben thuis in mijn trainingen, wat ik allemaal nog moet verbeteren. maar voorop staat LOL met mijn knol

Precies ben ik het met je eens! Ik vind het ook leuk om steeds hogerop te komen en zo kan ik ook echt zien of ik er ook echt klaar voor ben je kan het mischien thuis wel doen maar je moet het ook ergens anders kunnen!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:55

ik rijd af en toe een wedstrijdje met mijn verzorgpony .. waarom?

ik vind zoiezo het goed voor haar om die ervaring op te doen
ik rijd voornamelijk oefencross .. wat ze erg leuk vind om te doen dus ook voor haar lol
als het dressuur is : om te zien waar nog gesleutelt meot worden en hoe mensen die ons niet kennen tegen mijn rijstijl aankijken..

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:03

ey eri,je vent heeft gelijk hoor...ik ga op wedstrijd om iedereen de ogen uit te steken met mijn doorgewinterde wedstrijdpaard van geweldige afstamming.hahahaha nee ik ga op concours om te kijken of ik alweer een beetje gevordert ben,of ik nog wat kan leren van het commentaar en of de jury mijn paard net zo waardeert als ik dat doe.en tot nu toe eigenlijk geen teleurstellingen:D ik rijd ook wedstrijden om gemotiveerd te blijven en door te trainen.alleen thuis rijden zou voor mij voor langere tijd niet "goed" zijn,dan ga ik alles laten versloffen,ben snel geneigd het allang best te vinden etc.daarbij is het met mijn huidige paard totaal geen straf om op concours te gaan:D

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:11

(ik spring voornamelijk)

ik rij wedstrijd omdat:

1. Ik het heel erg leuk vind.
2. Het is heerlijk om met m'n paard een parcour rond te vliegen.
3. Thuis trainen / op de wedstrijd proberen zo netjes en goed mogelijk te rijden.
4. Het is een doel waar je voor traint.
5. Je word extra nauwkeurig --> beter voor het paard dat: je goed rijd.
6. Het geeft een kick als je eerste bent, lees: beter dan de anderen (als jullie begrijpen wat ik bedoel, niet gemeen ofzo Tong uitsteken )
7. het is leuk om ergens anders te rijden.
8. het is spannend.
9. Je kan/moet proberen een wp te halen en zo ver mogelijk met je paard te komen
10. N.A.V. regel 9 --> je beleeft een soort avontuur met je paard.

nou volgens mij is dat het wel zo'n beetje Tong uitsteken
laat het maar lezen aan je vriend, kijken of ie het dan nog vind Clown

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 07:52

timilon schreef:
ey eri,je vent heeft gelijk hoor...ik ga op wedstrijd om iedereen de ogen uit te steken met mijn doorgewinterde wedstrijdpaard van geweldige afstamming.hahahaha nee ik ga op concours om te kijken of ik alweer een beetje gevordert ben,of ik nog wat kan leren van het commentaar en of de jury mijn paard net zo waardeert als ik dat doe.en tot nu toe eigenlijk geen teleurstellingen:D ik rijd ook wedstrijden om gemotiveerd te blijven en door te trainen.alleen thuis rijden zou voor mij voor langere tijd niet "goed" zijn,dan ga ik alles laten versloffen,ben snel geneigd het allang best te vinden etc.daarbij is het met mijn huidige paard totaal geen straf om op concours te gaan:D

haha sam, vooral die geweldige afstamming van special die doet het em natuurlijk Knipoog
hij is er heilig van overtuigd dat een paard geen plezier aan een wedstrijd kan beleven Clown
als hij tijd heeft laat ik hem deze reactie's lezen en kijken wat hij dan nog te melden heeft Haha!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:57

Ik denk dat ik wedstrijden rij om een trainingsdoel op te stellen, je weet waarvoor je traint, een goede proef rijden is daarvoor de 'beloning'

Iedereen doet het natuurlijk voor de lol, dat moet ook blijven vind ik Lachen

Sinds ik wedstrijden rij, ben ik wat precieser geworden. Weet niet hoe ik het moet uitleggen eigelijk. Aan het commentaar heb je altijd wat, weet je wat je fout doe ga je er nog harder op trainen en anders laat ik mijn instructrice eerst een naar het commentaar kijken en wat zij er over zegt en dan dat weer verbeteren Lachen

yvonne1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:54

Omdat ik het leuk vind! En dan train ik niet voor niks. Ik wil iets hebben om voor te trainen anders zou ik het rijden lang niet zo leuk vinden

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:52

tjah ik rij fnrs proefjes, en dit is heel handig want dan heb je een doel om naartoe te werken, en dit gaat met hele kleine stapjes. Ook vind ik het gewoon ontzettend leuk om een paard uit te kiezen waarvan iedereen roept: die is knetter, en dan daar een mooie proef op te rijden. Kan er zo slecht tegen als mensen op het 1e gezicht al meteen roepen: die knol deugt niet... En het is gewoon leuk om te zien wat de jury van jou rijden vind, want die ziet weer hele andere dingen als je instructeur...

xxx ciska

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:58

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:55

Om te zien hoe ver ik het schop met mijn paardjes.
Als ik alleen maar thuis train, maar er verder niets mee kan bereiken, vind ik het gewoon zonde.
Ik wil wel rijden met een doel, en mijn doel is: 1e plaatsen en winstpunten!! haha Haha!

beaudien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:04

kitty_gomez schreef:
Ik rijd wedstrijden omdat ik het erg leuk vind.
Met trainen heb ik dan een doel waarvoor ik train.

jaa hier ben ik het ook helmaal mee eens Haha!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:13

ik rij wedstrijden omdat ik het leuk vindt.
en ik heb dan een doel waar ik voor train, en daar zet ik dan ook voor door, en ik niet denk van: oh morgen beter, als iets niet goed gaat. het is dan by my: nee overnieuw. het moet nu goed. anders doet die het op de wedstrijden oko niet goed Clown

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:14

Voor mijn plezier Ja Natuurlijk om te kijken hoe het gaat op wedstrijd, maar voornamelijk voor mijn plezier Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:21

Voor mijn plezier, om mijn paard klaar te maken. Om samen een team te vormen en je grenzen te verleggen. Het is ook een goede motivatie om steeds je zwakheden te blijven verbeteren en natuurlijk wil iedereen ook zo goed mogelijk presteren.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:24

Tuurlijk doe je het voor de lol..
Maar als je echt serieus wilt rijden moet je ergens beginnen Knipoog

lovechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:28

voor de ervaring en omdat ik de sfeer alrtijd leuk vind Haha! een prijsje,, ik doe er mn best voor. maar niet dat ik speciaal daarvoor meedoe.

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:30

Voor de lol natuurlijk, en ik vind dat je er altijd wel wat van leert. Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 07:04

Ook voor de lol (al ben ik soms zo zenuwachtig dat ik me afvraag wát de lol is Nagelbijten / Gniffelen )

Ik train thuis harder als ik wedstrijden voor de boeg heb, je werkt naar een doel toe.