verlies me beugel altijd in de gallop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

utje

Re: verlies me beugel altijd in de gallop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:17

op oefenen , want ik heb dat ook (soms)! of je een gaatje korter zetten.

Yessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:50

Je hebt ook schoenen met bijbehorende beugelrubbers, in die schoenen zitten schuine gleufjes en die vallen in randjes in je beugel, dus dan schuiven ze er niet uit. Vraag me niet hoe en wat precies, een vriendin had deze schoenen/beugels en vind ze erg fijn.
Maar ik denk dat een betere zit belangrijker is.
Suc6!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:52

Had ik eerst ook altijd maar heb eigelijk geen idee hoe ik er vanafgekomen ben ik den toch dat ik een beterezit/beenhouding heb gekregen.
Dus ik den toch oefenen oefenen.

stanley_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:55

denk ook dat je gewoon moet gaan oefenen ik heb het nooit gehad.
als ik het zo hoor had ik geluk.

renske1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:45

Misschien ligt het aan het paard? Ik heb het ook een beetje, op het ene paard blijf ik prima zitten in de galop en verlies ik geen enkele keer mijn beugels, en op het andere paard kan ik mijn voeten er amper inhouden. Overgerens blijf ik wel prima zitten zonder beugels, en wat nog veel raarder is, op de linkerhand heb ik er bijna geen last vann! En op de rechterhand dus wel... Tong uitsteken
Vraag of je een keer op een pony mag die een lekkere vlakke galop heeft, (dat hoeft geen pony te zijn die ook lekker doorzit in draf!) Meestal zijn haflingers Fjorden en Al die soort rassen erg lekker galoppeerders met een vlakke gang.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:50

renske1000 schreef:
Misschien ligt het aan het paard? Ik heb het ook een beetje, op het ene paard blijf ik prima zitten in de galop en verlies ik geen enkele keer mijn beugels, en op het andere paard kan ik mijn voeten er amper inhouden. Overgerens blijf ik wel prima zitten zonder beugels, en wat nog veel raarder is, op de linkerhand heb ik er bijna geen last vann! En op de rechterhand dus wel... Tong uitsteken
Vraag of je een keer op een pony mag die een lekkere vlakke galop heeft, (dat hoeft geen pony te zijn die ook lekker doorzit in draf!) Meestal zijn haflingers Fjorden en Al die soort rassen erg lekker galoppeerders met een vlakke gang.
\

Ja dat zou het idd ook kunnen zijn. Jessola was eerst echt heel erg snel en ongecontroleerd in de galop en nu dat steeds beter gaat zit ik ook een stuk beter.. dan hoef je zelf ook minder te 'klemmen' of hoe je het ook wilt noemen.

stanley_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:06

Maureenn schreef:
renske1000 schreef:
\

Ja dat zou het idd ook kunnen zijn. Jessola was eerst echt heel erg snel en ongecontroleerd in de galop en nu dat steeds beter gaat zit ik ook een stuk beter.. dan hoef je zelf ook minder te 'klemmen' of hoe je het ook wilt noemen.

klinkt ook wel logisch Knipoog

Clautt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:31

Beugelsblokjes al geprobeerd ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:05

ja, dat hebben wij op de manege. nee het licht verder niet aant paard maar ik trek mijn hakken ontiegelijk op en daar door verlies ik me beugel, en dat is nou het probleem.als ik aant rijden ben dan denk ik wel hakken uit drukken [***]!! en dan luk het een tijdje maar als het paard voor mijn gevoel té snel word dan klem ik me benen vast ga ik voor over zitten en trek me hakken op.

Piaffage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:22

Ik moest even lachen toen ik de titel las.. Bloos Haha!
Dacht aan een andere beugel...

Ik denk dat oefenen de beste oplossing is.Het zou ook kunnen dat je beugels misschien te lang zijn? En gewoon, try to relax. Benen lang laten en niet optrekken.

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:52

dat probleem heb ik nu ook de laatste tijd. eerst eigenlijk nooit last van gehad maar rijd sinds kort ook op een ander zadel en dus ook andere beugels.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:16

Kan gebeuren dat je gewoon niet lekker zit op het paard. Ik zou proberen zonder stijgbeugels (die zag ik al ergenst) en veel oefenen met : je kont echt in het zadel douwen, hakken uitrukken, en dan beginnen met korte beugels en dan steeds als het goed gaat iets langer. Ik heb er ook heel lang aan moeten werken, maar kan het nu ook Haha!

Niekje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:09

Ik heb meestal ook wel dat mijn beugels niet goed zitten. Daar wordt me ook heel veel op gewezen. Maar ik moet juist wat korter rijden. Anders kan ik niet goed zitten en kan ik m'n paard ook niet goed aansporen. Juist als ik wat langer rij, met m'n beugels, schieten ze uit of juist naar achteren. (Wat ook niet erg lekker zit). Probeer inderdaad ook zonder beugels te rijden en dan goed op je houding te letten. Als je naar voren valt, kan dat ook te maken hebben met angst (heb ik gehad.) Waardoor het paard het alleen maar merkt.