WinBinChes schreef:Ik heb in mijn hele leven nog nooit mee gemaakt dat een jury gaat bepalen wanneer ik moet starten. 2 weken geleden moest ik ook op tijd starten, maar diegene voor me was uitgevallen, dus die ringmeester komt naar me toe; ja mag al starten als je wil, maar het is op tijd, dus ik verplicht je niks! Ik ben er toen wel gelijk erin gegaan omdat we er wel klaar voor waren, maar als ik had gewacht en de jury liet mijn iet starten, dan had ik hem/haar toch wel even heel goed de huid vol gescholden.
We zijn er allemaal voor onze plezier en ik vindt de sport al steeds meer meer onvriendelijk en onuitnodigend worden, dit is een goed voorbeeld ervan!
Lekkere pesterijen zo. Ik vindt het altijd mooi dat die mensen er voor ons zijn om ons te beoordelen, maar ook zij mogen in hun achterhoofd houden dat wij hier zijn voor ons eigen plezier en op onze vrije dagen, dat geldt niet alleen naar 1 kant uit
Aan de ene kant toon je dus begrip naar allebei de kanten, maar als de jury het volgens de regels wil laten verlopen en het programma door wil laten lopen scheld je hem/haar de huid vol? Kan je natuurlijk atijd doen, maar je bent ook op de hoogte dat de tuchtcommissie van de KNHS dit soort dingen bijzonder hoog neemt?
En natuurlijk heeft een jury begrip voor inlopende programma`s, alleen komt het heel vaak voor dat het idd als een soort pesterij gaat worden dat deelnemers "op hun tijd" willen starten, en zo het hele programma in de war gooien.Zoals eerder verteld, andere deelnemers houden er wel rekening mee dat er uitvallers zijn, en dat ze eerder moeten starten.
Verder ben ik het meer dan eens dat het van allebei de kanten leuk moet blijven, maar er zijn niet voor niets regels en daar moeten we ons dus allemaal aan houden. Nogmaals, dat houdt dus in dat iedereen op aanwijzing van de ringmeester/jury MOET starten. Doe je lekker eigenwijs, en tref je de verkeerde, mag je onverichte zaken je paard weer op de trailer zetten.