zonder reden niet de ring in mogen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: zonder reden niet de ring in mogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:21

Nou dat haal ik niet uit t stukje. En verder zijn er op genoeg wedstrijden niet eens ringmeesters. En als ik een starttijd heb, hou ik me daar aan. Als ik een nummer heb hou ik de gene voor me in de gaten.

edit, ga met Katje mee. Vind t gewoon kinderachtig.

Trouwens, op de regiokampioenschappen hadden we wel starttijden. Maar de ringmeester zei dat t 10 minuten uitliep. Waardoor degene die ik hielp te laat was..... Mocht dus idd eigelijk niet starten. Daar heb ik de federatievertegenwoordiger op gezet en uiteindelijk kon ze alsnog gewoon starten. Vond t nl ook erg onsympatiek dat ik letterlijk uitgescholden werd omdat ze niet op tijd was. Dankzij een ringmeester. Knipoog Dus hou voortaan gewoon de tijd aan die me opgegeven is.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:25

Lowara schreef:
maar.. je hebt je starttijden en hebt het recht op deze tijden te starten toch?
ik moest deze week ook ineens 15 minuten eerder van de ringmeester maar heb dit geweigerd ivm dat ik nog niet eens had gedraafd met inrijden.
Lijkt mij dat ze mij hier niet voor kunnen weigeren, ik heb het recht om op mijn eigen tijd te starten namelijk.
en of dit nou voor een eerste of tweede proef is moet niet uitmaken lijkt mij? ( of denk ik nou weer asociaal Clown )

De wedstrijd heeft het recht om een de starttijden een half uur te vervroegen.
dus met uitvallers lopen ze dan in en vervalt jouw starttijd.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:34

Needje schreef:
Nou dat haal ik niet uit t stukje. En verder zijn er op genoeg wedstrijden niet eens ringmeesters. En als ik een starttijd heb, hou ik me daar aan. Als ik een nummer heb hou ik de gene voor me in de gaten.

edit, ga met Katje mee. Vind t gewoon kinderachtig.

Trouwens, op de regiokampioenschappen hadden we wel starttijden. Maar de ringmeester zei dat t 10 minuten uitliep. Waardoor degene die ik hielp te laat was..... Mocht dus idd eigelijk niet starten. Daar heb ik de federatievertegenwoordiger op gezet en uiteindelijk kon ze alsnog gewoon starten. Vond t nl ook erg onsympatiek dat ik letterlijk uitgescholden werd omdat ze niet op tijd was. Dankzij een ringmeester. Knipoog Dus hou voortaan gewoon de tijd aan die me opgegeven is.

Nog maar eens dan:
Citaat:
Artikel 44 - Verplichtingen deelnemers
*knip*
3. Deelnemers moeten op het in het programma vermelde tijdstip of op het door
de fungerende ringmeester nader vastgestelde en per omroep bekend gemaakte
tijdstip
in de ring of bij de start aanwezig zijn.
4. a. Indien een deelnemer te laat in de wedstrijdring verschijnt of aan de wedstrijd
is begonnen voor dit hem is toegestaan, kan hij door de jury worden
uitgesloten.

Daar staat dus letterlijk te lezen dat je op de aangewezen tijd van de ringmeester (Dus ook de jury, want die geeft de ringmeester weer de opdracht om door te gaan met het programma!) MOET starten. Doe je dat niet, loop je dus het risico om uitgesloten te worden.
Kinderachtig zijn de mensen die expres op hun eigen tijd willen starten, en daardoor alsnog het programma een half uur of meer uit willen laten lopen. Fijn voor de achterliggende deelnemers die zich WEL aan de regels houden en eerder hadden willen starten.En ook zéér fijn voor de jury die al die tijd in een lege ring zitten te wachten tot de deelnemer zich geroepen voelt om te starten..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:44

Als iedereen z'n eigen tijd start, loop je ook niet uit. Knipoog
En er staat in jouw stukje toch echt OF. Dus OF de tijd die in het programma staat, OF de tijd die je gegeven wordt op t terrein. (dus als je geen tijd hebt maar een startnummer)
Overigens start ik gewoon eerder als de ring leeg is. Of ik klaar ben of niet. Ik zeg hierboven dat bij uitlopen ik gewoon alsnog zorg dat ik mijn tijd bij de ring ben Knipoog

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:54

Ik begrijp ook uit het verhaal van TS dat er niet is aangegeven dat ze eerder had moeten starten. Dus dan geld gewoon haar eigen starttijd!
En als er tijden de wedstrijd ineens iemand niet op komt dagen, waardoor het ietsje inloopt, dan mag degene die na de afvaller start, gewoon op zijn/haar eigen tijd starten!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:57

Ik heb in mijn hele leven nog nooit mee gemaakt dat een jury gaat bepalen wanneer ik moet starten. 2 weken geleden moest ik ook op tijd starten, maar diegene voor me was uitgevallen, dus die ringmeester komt naar me toe; ja mag al starten als je wil, maar het is op tijd, dus ik verplicht je niks! Ik ben er toen wel gelijk erin gegaan omdat we er wel klaar voor waren, maar als ik had gewacht en de jury liet mijn iet starten, dan had ik hem/haar toch wel even heel goed de huid vol gescholden.
We zijn er allemaal voor onze plezier en ik vindt de sport al steeds meer meer onvriendelijk en onuitnodigend worden, dit is een goed voorbeeld ervan!

Lekkere pesterijen zo. Ik vindt het altijd mooi dat die mensen er voor ons zijn om ons te beoordelen, maar ook zij mogen in hun achterhoofd houden dat wij hier zijn voor ons eigen plezier en op onze vrije dagen, dat geldt niet alleen naar 1 kant uit

EvyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 09:45

Ja zo gaat het bij ons ook al tijd.. en als nog had de jury haar niet volgens de regels uitgesloten. omdat ze het niet op de coupon heeft vermeld en ze heeft het niet overlegt met de federatievertegerwoordiger!!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:02

WinBinChes schreef:
Ik heb in mijn hele leven nog nooit mee gemaakt dat een jury gaat bepalen wanneer ik moet starten. 2 weken geleden moest ik ook op tijd starten, maar diegene voor me was uitgevallen, dus die ringmeester komt naar me toe; ja mag al starten als je wil, maar het is op tijd, dus ik verplicht je niks! Ik ben er toen wel gelijk erin gegaan omdat we er wel klaar voor waren, maar als ik had gewacht en de jury liet mijn iet starten, dan had ik hem/haar toch wel even heel goed de huid vol gescholden.
We zijn er allemaal voor onze plezier en ik vindt de sport al steeds meer meer onvriendelijk en onuitnodigend worden, dit is een goed voorbeeld ervan!

Lekkere pesterijen zo. Ik vindt het altijd mooi dat die mensen er voor ons zijn om ons te beoordelen, maar ook zij mogen in hun achterhoofd houden dat wij hier zijn voor ons eigen plezier en op onze vrije dagen, dat geldt niet alleen naar 1 kant uit

Aan de ene kant toon je dus begrip naar allebei de kanten, maar als de jury het volgens de regels wil laten verlopen en het programma door wil laten lopen scheld je hem/haar de huid vol? Kan je natuurlijk atijd doen, maar je bent ook op de hoogte dat de tuchtcommissie van de KNHS dit soort dingen bijzonder hoog neemt?
En natuurlijk heeft een jury begrip voor inlopende programma`s, alleen komt het heel vaak voor dat het idd als een soort pesterij gaat worden dat deelnemers "op hun tijd" willen starten, en zo het hele programma in de war gooien.Zoals eerder verteld, andere deelnemers houden er wel rekening mee dat er uitvallers zijn, en dat ze eerder moeten starten.
Verder ben ik het meer dan eens dat het van allebei de kanten leuk moet blijven, maar er zijn niet voor niets regels en daar moeten we ons dus allemaal aan houden. Nogmaals, dat houdt dus in dat iedereen op aanwijzing van de ringmeester/jury MOET starten. Doe je lekker eigenwijs, en tref je de verkeerde, mag je onverichte zaken je paard weer op de trailer zetten.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:18

Nee femiaans, op dat moment was het mijn recht om op dat tijdstip te starten. Niet eerder en ook niet later. De ringmeester heeft mij de keus gegeven, dus als ik dan niet van de jury had mogen starteb had hij van mij de huid vol gekregen ja! Waarom? Omdat het onterecht was geweest. Het was op tijd starten, niet volgorde. Als ik op volgorde moet start, start ik na diegen voor mij, maar als ik op tijd moet starten, ga ik van de tijd uit.

Dus de jury laat het dan niet volgens de regels verlopen.... Ten eerste omdat het op tijd starten is en niet op volgorde. Ten tweede omdat de ringmeetser al toestemming had gegeven.

even voor de duidelijkheid, ik praat dus over op tijd starten! Niet over op volgorde starten!

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:22

Als er starttijden vermeld staan wil nog niet altijd zeggen dat ze niet in zullen lopen ook dan wordt er vaak gewoon achter elkaar aan gestart zodat de starttijd inloopt

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:27

mariellede schreef:
Als er starttijden vermeld staan wil nog niet altijd zeggen dat ze niet in zullen lopen ook dan wordt er vaak gewoon achter elkaar aan gestart zodat de starttijd inloopt

Maar dat hoeft niet! Als de ringemeester op dat moment de tijden niet aan past en gewoon naar programma werkt kan de jury je niet verplichten eerder te starten! En dat wordt hier ook nooit gedaan! Ik weet niet hoe dat ergens anders gaat, maar hier geld over het algemeen. Starttijd is starttijd, tenzij jezelf wel eerder wilt starten. Dat dat over het algemeen ook gedaan wordt heeft er nu niks mee te maken.

Ik start dan meestal ook gewoon, maar zou niet hoeven. Dat is een groot verschil.

Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat ik als voorlezer mee was en we waren idd te laat. De jury zegt: Ja je bent zoveel minuten te laat dus zoveel punten haal ik eraf, dus je moet wel knallen. Dat was wel een grapje natuurlijk, maar hij heeft ons niet de laan gewezen. Het kan altijd gebeuren en deze jury ging daar leuk mee om. Wij excusen aangeboden. Het kan nu eenmaal eens gebeuren en als de jury daar geen geduld voor heeft moet hij vooral een andere hobby gaan zoeken. De meesten hier rijden toch voor hun plezier en gelukkige begrijpen de meeste jury's dat ook wel

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:35

bij ons is het heel normaal dat je gewoon "aansluit" ongeacht of het je tijd is. zeker als ruim van te voren bekend is dat er uitvallers voor je zijn. vaak staat het ook in het programma vermeld

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:52

WinBinChes schreef:
Nee femiaans, op dat moment was het mijn recht om op dat tijdstip te starten. Niet eerder en ook niet later. De ringmeester heeft mij de keus gegeven, dus als ik dan niet van de jury had mogen starteb had hij van mij de huid vol gekregen ja! Waarom? Omdat het onterecht was geweest. Het was op tijd starten, niet volgorde. Als ik op volgorde moet start, start ik na diegen voor mij, maar als ik op tijd moet starten, ga ik van de tijd uit.

Dus de jury laat het dan niet volgens de regels verlopen.... Ten eerste omdat het op tijd starten is en niet op volgorde. Ten tweede omdat de ringmeetser al toestemming had gegeven.

even voor de duidelijkheid, ik praat dus over op tijd starten! Niet over op volgorde starten!

De ringmeester heeft je niet de keuze gegeven, dat heeft de jury gedaan. De ringmeester zal toch echt de aanwijzingen van de jury op moeten volgen. Daarbij blijf ik je opmerking de huid volschelden erg bot vinden. Ook al zou je op de één of andere manier in recht met iets staan, dan nog ga je per direct op rapport richting tuchtcommissie.

Daarbij, uitzonderingen bevestigen de regel, er zijn genoeg juryleden die het zelfs even prettig vinden als er een pauze valt in een programma aangezien daar vaak weinig rekening wordt gehouden in het programma.
Verder laat ik het hier bij, als mensen zó eigenwijs willen zijn door hun principe vast te houden, zal dat zich echt wel een keer regelen als er een jury zit die zich wel aan een aan eengesloten programma wil houden.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:07

Het is jammer dat juryleden wederom worden afgeschilderd als mensen die handenwrijvend met kleine duivelshoorntjes zitten te wachten op HET moment om een deelnemer eens goed in de maling te nemen. Extreme duivel

Wat ik uit het verhaal begrijp is dat er wijzigingen waren in de starttijden, waardoor de deelneemster eerder moest beginnen. De deelnemer is zelf verantwoordelijk om zijn/haar starttijd bij te houden. De ringmeester is alleen een extra service om aan te geven wanneer je moet starten. Let wel: ook juryleden en ringmeesters zijn ook maar mensen en kunnen ook fouten maken.

DUS

Laat dit een les voor haar zijn dat ze de volgende keer extra scherp in de gaten houdt NA wie ze moet starten en aan het secretariaat vragen of het in-/uitloopt.

Ik heb in al die jaren nog nooit meegemaakt dat ik te laat de ring in kwam (ok, 1 keertje, op de PAVO cup. Maar dat was omdat ik de weg kwijt raakte Haha!) omdat ik en de mensen die met me mee zijn opletten achter wie ik moest starten.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:33

Toch vind ik het wel flauw van de jury, een preek geven is ok, maar uitsluiten vind ik wel te ver gaan. Het is maar basissport geen WK!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:51

Ik zou het verhaal van TS nog wel eens duidelijk willen horen.
Zoals ik het nu lees kunnen er 3 verhalen zijn:

Plingoor afmeldingen of mensen die niet op komen dagen loopt het programma in.
-Ofwel zijn er starttijden bekend en de jury wilde gewoon tempo maken en staat daarmee niet in zijn recht om deelname te weigeren.
-Ofwel gaat het op startvolgorde en had de deelnemer beter op moeten letten
*Ofwel de starttijden waren aangepast (altijd even navragen bij het secretariaat voor je start!!!) en de deelnemer zat fout.

Ik heb het ook al wel eens gehad dat de starttijd anderhalf uur!!! vervroegd was door de jury zelf maar het secretariaat van niks wist toen ik aan kwam melden. Ik heb mijn zadel erop gesmeten en ben zo de ring ingegaan met een bokkend en alle kanten op springend paard. Vandaag de dag zou ik niet eens meer starten. Dus er zijn echt wel voorbeelden van 'Dit kan echt niet' Knipoog

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 06:38

AmonRe schreef:
Toch vind ik het wel flauw van de jury, een preek geven is ok, maar uitsluiten vind ik wel te ver gaan. Het is maar basissport geen WK!

Op een hoger niveau zullen er minder zonder af te bellen wegblijvers zijn. En daar zal het programma dus ook niet in kunnen lopen.
Daarbij, denk je werkelijk dat een preek helpt? De volgende keer komen ze weer te laat aangezien ze toch alleen maar een preek krijgen..
Kortom, flauw of niet flauw, als je een strenge jury treft, staat deze helemaal in zijn/haar gelijk om de deelnemer uit te sluiten, ik zou dus de gok niet durven te nemen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:08

Je hoort rekening te houden met uitvallers. Ieder ander gaat ook eerder weg zodat ze op tijd als er 1 of meer mochten uitvallen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:15

Tyrza schreef:
Het is jammer dat juryleden wederom worden afgeschilderd als mensen die handenwrijvend met kleine duivelshoorntjes zitten te wachten op HET moment om een deelnemer eens goed in de maling te nemen. Extreme duivel
Is dat niet zo dan? Knipoog

Tyrza schreef:
Wat ik uit het verhaal begrijp is dat er wijzigingen waren in de starttijden, waardoor de deelneemster eerder moest beginnen. De deelnemer is zelf verantwoordelijk om zijn/haar starttijd bij te houden. De ringmeester is alleen een extra service om aan te geven wanneer je moet starten. Let wel: ook juryleden en ringmeesters zijn ook maar mensen en kunnen ook fouten maken.

Probleem is dat je op sommige wedstrijden ook niet van het secretariaat op aan kunt. Heb pas nog meegemaakt dat een leerling van me netjes op het secretariaat vroeg op alle deelnemers er waren. Werd bevestigd en alles liep op tijd en als het in zou lopen mocht ze gewoon op haar eigen tijd starten.
Blijkbaar was dit niet gecommuniseerd met de juryleden waardoor ze toch 10 minuten eerder de ring in moest. Niet heel erg maar wel weer een mooi voorbeeld van slechte communicatie.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:15

NOgmaals, als je starttijden! hebt, mag de deelnemer deze aanhouden! En staat de jury niet in z'n/haar recht jou te weigeren. Start je echter op startvolgorde, dan wel.
In de praktijk kom je t trouwens maar zelden tegen dat een jury iemand weigert. Vaak laten ze gewoon de eerste die komt starten, en als jij daarna komt is het ook goed.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:35

femiaans schreef:
AmonRe schreef:

Op een hoger niveau zullen er minder zonder af te bellen wegblijvers zijn. En daar zal het programma dus ook niet in kunnen lopen.
Daarbij, denk je werkelijk dat een preek helpt? De volgende keer komen ze weer te laat aangezien ze toch alleen maar een preek krijgen..
Kortom, flauw of niet flauw, als je een strenge jury treft, staat deze helemaal in zijn/haar gelijk om de deelnemer uit te sluiten, ik zou dus de gok niet durven te nemen.

Ik zal zelf ook niet te laat komen, ik hou degene die voor me is goed in de gaten en start gewoon gelijk daarna, of het nu mijn tijd is of niet. Sommigen zijn idd wel wat te makkelijk daarmee. Maar van een strenge preek zou ik me rot schrikken Haha!