zwemmen met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zwem je graag met je paard?

Poll eindigt op

Ja, het is heel leuk
42 (80%)
nee, ik vind er niets aan
1 (1%)
soms
9 (17%)

Totaal aantal stemmen: 52

ELpatcho

Re: zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:56

zwemmen is juist heel goed voor een paard!! net zoals zwemmen geweldig goed is voor honden!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:57

ELpatcho schreef:
zwemmen is juist heel goed voor een paard!! net zoals zwemmen geweldig goed is voor honden!

en mensen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:01

haha jah ook voor mensen Knipoog

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 18:00

Lenneke_ schreef:
Zwemmen is juist heel erg goed voor paarden (net als voor mensen)
Er zijn zelfs stallen (in het buitenland, in nederland weet ik niet) waar ze een speciaal paardenzwembad hebben voor revalideren en als ondersteuning van de training.

Ik zou het heel graag eens met Anouar willen doen, alleen ik weet niet zo goed waar dat kan.
Bij kootwijk kan het, alleen ik hoorde dat de boswachter daar dol is op zwemmende paarden en ruiters

nou ja, stomme boswachter Tong uitsteken maar, is het ook niet in de film the horse whisper dat Tom booker pilgrim laat zwemmen?? Tong uitsteken ik dacht er net aan hihi..

trouwens lenneke_ , je vosje lijkt echt sprekend op mijn vosje!! alleen mijne heeft een bredere bles, maar als ik je rijfototjes zie dan loopt ie net als die van mij!! egt raar om da zo opeens zo hetzelfde te zien!! groetjes!

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:49

ik heb al eens gezwommen met paarden en het is fantastisch,
ze konden nu wel staan, maar er waren toch diepere stukken waar mijn
paar enkele met zijn hoofd en bovenste gedeelte van zijn rug bovenzwom,
maar een paard kan dit wel aan... zolang hij geen zo'n km lange stukken km moet zwemmen...

Miss_Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:41

ik ben benieuwd of veel mensen er van houden net zoals ik

renske1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:20

LotteSmokey schreef:
Ik heb het vaker in Frankrijk gedaan. In mijn bikini, zonder zadel. Wel moet je zoals sommige al schreven niet de teugels te strak nemen dan kan het zijn dat je paard onder gaat.
Zwemmen met een paard is wel echt super!! De moeite waard om het eens te doen!

ik heb het ook in Frankrijk gedaan in de zee dan, waar had jij hed gedaan? ik bij Nelly´s Ranch... Ik vond het echt vet gaaf! zE maken ook wel van die sprongen, en toen we heel diep gingen zag je alleen nog die hoofies, maar we gingen niet te lang zo diep, want dat was te vermoeiend. Op de terugreis naar de amnege gingen we ook alleen maar stappen. Knipoog

naamluktniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:29

sweetangel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:32

Wij hebben ook gezwommen met ons paard was echt cool zo grappig om te zien niet ieder paard vind het leuk . En ze gaan er ook ni8et altijd in maar zorg dat er een paard mee gaat die er altijd in durft dan gaan ze vaak mee xx

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:33

ik vond het helemaal niks, glee eraf en werd een aantal maal getrapt door die maalbewegingen die ze maken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:36

Daar moet je natuurlijk rekening mee houden.

Ik heb ooit gezwommen met een ander paard, op blote voeten, dom, want hij ging in het water mooi op m'n voet staan

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:40

renske1000 schreef:
LotteSmokey schreef:
Ik heb het vaker in Frankrijk gedaan. In mijn bikini, zonder zadel. Wel moet je zoals sommige al schreven niet de teugels te strak nemen dan kan het zijn dat je paard onder gaat.
Zwemmen met een paard is wel echt super!! De moeite waard om het eens te doen!

ik heb het ook in Frankrijk gedaan in de zee dan, waar had jij hed gedaan? ik bij Nelly´s Ranch... Ik vond het echt vet gaaf! zE maken ook wel van die sprongen, en toen we heel diep gingen zag je alleen nog die hoofies, maar we gingen niet te lang zo diep, want dat was te vermoeiend. Op de terugreis naar de amnege gingen we ook alleen maar stappen. Knipoog

Ik heb het niet bij zee gedaan maar in een rivier.
Ben wel dit jaar nog daar naar zee gegaan. Daar liggen echt veel paardenstallen he! Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:46

Mijn (ex)verzorgpaard vind het ook geweldig om te zwemmen, en wij hadden ook het geluk dat de boerderij direct aan het water (Oude Maas) gelegen is en er een klein strandje is waar eigenlijk nooit iemand komt, omdat de boerderij in een natuurgebied ligt Lachen

Op een openbaar strand zou ik het niet graag doen, maar op dit strandje was het meer dan veilig, mocht hij ervandoor gaan, kon hij hoogstens naar de boerderij rennen Ja

Sun vindt het heerlijk om te zwemmen, hoe dieper hoe leuker *LOL*
Afhankelijk van hoe hoog het water stond (getijden worden geregeld), konden we of zwemmen, of gewoon tot buikhoogte stappen. Ik moest soms echt oppassen dat hij niet te ver ging, hij was nl. totaal niet onder de indruk van de boten die gewoon langs kwamen, zoals hier dus: http://farm1.static.flickr.com/57/18170 ... eb.jpg?v=0

Soms klom ik er ook op en gingen we dravend/galopperend het water in en uit. Werd 'ie wel erg fris van Nagelbijten / Gniffelen http://farm1.static.flickr.com/73/18170 ... 78.jpg?v=0

Ik deed hem er echt een plezier mee, maar was wel altijd voorzichtig. Ik zorg in ieder geval altijd dat ik genoeg afstand van hem houd als ik ernaast loop/zwem, omdat die maaiende benen hard aankomen! Één keer schrok hij van een zwaan, en draaide hij heel snel om in het water. Toen trapte hij op de zijkant van m'n enkel, die toen flink dik en blauw werd. Gelukkig hoefde ik maar 50meter naar stal te lopen, maar als je ergens ver weg bent, kun je dat niet gebruiken
Dus inderdaad een paar oude sportschoenen aantrekken oid, dan kun in ieder geval je kwetsbare tenen niet direct vertrapt worden Bloos!

En tot slot áltijd controleren met welke bodem je te maken hebt. Zak je zelf al iets weg met je voeten, er gewoon niet ingaan met je paard, 500kg paard zit zo vastgezogen in de modder, en de paniek die daaruit voort kan komen wil je niet meemaken!
Ook even kijken of er geen verradelijke kuilen of stenen liggen, en dan lekker genieten Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:37

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:41

ben vorige week nog wezen zwemmen met 1 van me pony's echt geweldig was er wel naast gegaan.. (shet) neem ze altijd aan 2 touwen mee en dan gaat ze vanzelf steeds dieper tot dat ze zwemt.. iets wat heel handig is zijn crocs voor bij zwemmen.. water loopt er zo weer uit Haha!

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:47

je moet je wel goed vasthouden anders lig je er zo af!

zelf zo ik dit ook graag willen doen maar mijn ponytje van 1.05 wil nieteens het water in! hoe kan ik hem dat aanleren?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:49

Ik doe in vervolg gewoon gympen aan. Crocs lijken me ook niet echt beschermen.

Ik heb altijd geleerd dat je van je paard af moet als hij echt gaat zwemmen

Little_Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:55

ik heb zelf ook nog nooit gezwommen met mijn pony maar het lijkt mij wel heel leuk ik ga wel heel vaak pootje baden met ze of zo ver dat ze wel nog kunnen staan want ik zelf zie niet goed waneer het diep wordt en ik ben om eerlijk te zijn ook wel een beetje bang om met mijn pony te gaan zwemmen !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:59

Lenneke_ schreef:
Ik doe in vervolg gewoon gympen aan. Crocs lijken me ook niet echt beschermen.

Ik heb altijd geleerd dat je van je paard af moet als hij echt gaat zwemmen

Nee hoor, tenzij je als volwassen mens met een kleine pony gaat zwemmen. Zelfs met een IJslander hoef je er niet af. Wel goed opletten, je spoelt zo van je paard, ze worden spiegelglad van al dat water. Daarom ook touwtje om de hals, zodat je grip hebt. Manen gaan niet werken, voor het geval iemand dat denkt. Die ervaring heb ik al, leer ervan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:02

Anouar was altijd als de dood voor water, dus ben ik een paar jaar geleden een keer gaan zwemmen met het paard van iemand anders. Niet echt gezwommen, maar wel diep het water in.
In bikini Clown Paard was flink aan het verharen, dus na een tijdje leek ik wel een behaarde vent Clown

Anouar durft inmiddels ook het water in, maar ik ben met hem alleen nog in een heel klein poeltje op de hei geweest (wel diep, hij stond tot halverwege z'n buik in het water), maar dat was gewoon met zadel enzo

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:03

Ik heb twee weken geleden ook gezwommen met mijn pony hij vind het echt heerlijk! het is altijd makkelijk als je een andere paard mee hebt die ook het water in durft!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:25

Wij zijn net terug van vakantie in Ouddorp. Hier heeft mijn dochtertje gezwommen met haar pony.
Ge-wel-dig Haha!
Kijk voor foto's in mijn topic viewtopic.php?f=53&t=821369&hilit=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:44

Ik wil dat ook zo graag een keer doen!!!! Vind het jammer dat nemo het water niet in durft, hij is bang van die golven (golfjes)haha.
Maar het lijkt me onwijs gaaf en ooit krijg ik hem het water in!!! Ja

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 17:31

super leuke verhaaltjes Haha!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:34

ik zou het graag willen ma denk niet dat ik dat met mijn paard voor elkaar krijg want slootjes zijn heel eng.