Waarschijnlijk hangt het erg af van lrv tot lrv!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

cile205 schreef:Urielle schreef:Ik heb een seizoen LRV gestart en rij nu maar op en neer naar Nederland. Wat een ellende was dat zeg...
Hoezo eigelijk?
Terreinen zijn wel altijd bar en bar slecht. LRV is beetje alternatief allemaal. Maar wel gezelliger, ik vind Nederland dan weer veel sjieker, en die hebben dan weer het motto "Als je maar geld hebt dan kom je er wel" wat in Belgie totaal niet zo is, vind ik.. Maar ja dat is mijn mening ..

webster543 schreef:Orban en Idra, dan zien wij elkaar in Leopoldsburg!! Ik doe ook nog eens mee!! 't is wel alweer eventjes geleden.

Urielle schreef:Mijn indruk van de LRV (don't shoot me):[...]
.
), en alleen de 1ste mag over naar een hogere klasse. Nu heb ik geen hoogvlieger, eerder een 'zesjespaard'. In de L2 heel vaak zesjes, soms een vijfje, soms een zeven... in het andere puntensysteem bijna altijd een winstpunt waard. Maar er zat àltijd wel een krak van een paard in de ring met prachtige bewegingen die altijd hoger dan zevens kreeg..ja dan kan ik het wel op mijn buik schrijven want bij de eerste 5 van de 25 geraakte ik nooit, al had ik nog goed gereden. En dan inderdaad het lange wachten op de uitslag. Moest ik 's nammidags om half twee rijden moest ik nog tot half zes wachten om iets te weten. 's morgens om tien uur nog tot na 1 uur wachten voor ik iets wist.
. Urielle schreef:Nou, even ter vergelijking:
Ik ga morgen op concours. Ik weet al vanaf maandag mijn starttijden en moet een uur voor mijn starttijd iig aanwezig zijn. Ze hebben me als een van de laatste gezet op verzoek omdat ik van zo ver kom. Het is buiten losrijden en proefrijden maar wel op zand (Agterbergbodem meen ik zelfs) en met witte hekjes. Ongeveer een uur na de laatste ruiter van je rubriek heb je de uitslag. Prijsuitreiking is gewoon te voet in de kantine, dus als je tijd hebt tussendoor kan je paard al lang en breed weer op de wei staan als jij je coupons ophaalt. Juryleden zijn ook al bekend, volgens Nederlands systeem hebben ze om de B en L te mogen jureren zelf iig M gereden - uitgezonderd de oudere garde maar die jureren al lang en weten over het algemeen wel waar ze over spreken. Grootste nadeel: het is een stuk duurder dan LRV rijden, dat is gewoon zo. Maar ik heb met mijn paardje ook al eens dik gewonnen met 68% en meerdere keren te horen gekregen dat ik het beste paard uit de ring onder mijn kont had en ik krijg ook 8en voor verzorging terwijl ik met een Passier van minstens 10 jaar oud (waarschijnlijk eerder 15 of 20) en harde chaps met schoenen rijd, dus het hoeft allemaal echt niet duur te zijn. Netjes verzorgd is goed genoeg. En ja, de kantine staat vaak vol met dressuurmutsen met Scapa truitjes en geruite merkrijbroeken maar die kijken echt niet bij voorbaat al op je neer ofzo
Ik heb zelfs al voorgehad dat een secretariaat bij vroeg inschrijven speciaal voor mij besloot om de B 's middags te laten verrijden ipv 's ochtends, omdat het nog niet ingedeeld was! Je moet natuurlijk niet voor elke onbenulligheid vragen om als eerste of juist als laatste te starten maar een reistijd van anderhalf a twee uur is wel een goede reden
LiesBento schreef:(terreinen die oplopen,
.
. 
), dus dat valt ook alweer mee.Theake schreef:Nu weet je altijd vanop voorhand hoe laat je moet rijden hoor, bij de lrv (site), en hoef je daar dus geen uren van te voren te zijn
Witte singel, heb ik niet, clubdoek evenmin en zeker geen frontriem!
De jury kan ik mij ook soms aan storen maar ik heb tot nu toe nog maar 1 keer problemen gehad (dan nog op ons eigen tussentornooi), dus dat valt ook alweer mee.
Maar inderdaad, aan al die dingen merk je wel dat het gratis is natuurlijk.

De winstpunten kan ik mij ook aan storen, maar dat is nu eenmaal zo.
Ik heb een lekkere blingfront. 
Ja niet moeilijk als ze je langs ene zetten die op alles en iedereen vlamt), uren staan nu ten laatste de woensdag voor de wedstrijd op internet. Terrein gisteren in Eksel was erg goed, geen kuiltjes of knollenveld. Nee mooi grasveldje met hier en daar wel eens een oneffenheid maar dan niet in de ringen zelf. Clubdekje en frontriem is voor je individueel niet verplicht, wel voor het achttal omdat men uniformiteit wilt. Dit laatste is toch niet iets waar je de LRV op moet gaan afbreken. My opinion weliswaar. En ja dat embleempje op je cap, so be it. Dat zet je er 1 keer op en het duurt geen 2 minuten.