casco youngster onveilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: casco youngster onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:22

Ik heb helaas nog steeds geen reactie van de fabrikant gehad en ik ben bang dat ik die dus ook niet ga krijgen..

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:25

Ik ben er al een aantal (6) keer mee gevallen en ik voel me ook niet echt heel veilig Nagelbijten / Gniffelen de cap doet op mijn hoofd ook echt pijn, maar helaas ik mag geen nieuwe cap..

Painters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:56

Ik heb mijn Cascocap al een paar jaar, zit nog steeds prima hoor. Heb zelf nog nooit problemen met de draaiknop gehad, en als ik een een beetje zweet ( Bloos ) draai ik hem even lekker wat losser en later weer wat vaster.
Ik denk (tenzij je een gek fabrieksfoutje hebt ofzo, maar dat kan waarschijnlijk net zo goed bij andere caps) dat ze het geen 'veiligheidshelm' mogen noemen als het geen veilige cap is. Bovendien moeten de caps tegenwoordig idd. allerlei tests ondergaan voor je er pas mee op wedstrijden mag verschijnen e.d., dus met de gemiddelde kwaliteit van de Casco zit het vast ook wel goed.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:01

Ik heb 'm ook, al jaren, maar voel me er inmiddels zelf niet meer veilig mee omdat ik nu een groen paard rijd die nog wel eens wat sprongen wil maken. Dus ga deze week ook 'n nieuwe aanschaffen. Het veiligste voel ik me toch nog altijd met die oude engelse cap.

Slechte ervaringen heb ik niet gehoord maar ik voel me niet meer veilig met 't beste ding...

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:38

Ik heb goede ervaringen met de casco youngster hoor Ja .
Hij doet alleen wel pijn als ik heb op m'n hoofd heb. Die rode dingen prikken in mijn voorhoofd Boos!

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:48

ik begon eigelijk ook te twijfelen, maar kep dan toch maar een andere tok gekocht.
Ze zijn ook niet al te duur, dus of ze echt heel veilig zijn...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:43

Ik denk dat ik toch een nieuwe ga kopen komend voorjaar. Dan ga ik met mijn jonge paard aan de gang en dan is de kans dat ik val behoorlijk wat groter dan nu, dus dan zorg ik dan dat ik een nieuwe, betrouwbare cap heb denk ik..

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:46

geen problemen mee gehad

Boetiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:52

Onveilig? Dat lijkt me sterk, dan zou de cap toch nooit verkocht mogen worden. Misschien zou je eens bij een ruitersportwinkel in de buurt langs kunnen gaan? Die zullen vast wel weten of je cap inmiddels nog steeds voldoet aan de laatste veiligheidseisen of dat je cap beter meteen vervangen kan worden. Groetjes

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:59

Ik heb hem ook al een paar jaar Nagelbijten / Gniffelen.
Helemaal niets mis mee, alleen dat stuk plastic waar die draaiknop aan zit is gebroken dus die hangt er nu een dat stof bij hahaha (maar hij draait nog). Ben der nog niet zo vaak mee gevallen afgelopen jaren, gelukkig.
Als die verkocht wordt dan zou die toch zeker wel veilig zijn Blond

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:03

Ik heb de casco youngster hier ook liggen, ben er vaak mee gevallen en hij doet het nog steeds Ja
Ik heb nu al wel zo'n twee jaar een andere cap, deze vind ik toch 'veiliger' en hij zit lekkerder.
( http://www.divoza.co.uk/productimages/t ... /39065.jpg )

De casco is het voor mij net niet helemaal.

Quill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:24

ik had 'm Nagelbijten / Gniffelen
voelde me er echt niet veilig mee, 1x dat ik viel klepte ie zo van me hoofd Bloos en toen ik nog een x viel, lag de voorkant eraf! Verward
Gelijk andere cap gekocht Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:13

Hmm, klinkt niet echt fijn Nikky_! Welke heb je nu?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:21

Ik ben er een keer mee gevallen, achter op m'n hoofd. Wat denk je? Is verdorie de hele binnenkant los (waar dus dat draaiding aanzit)! Touwtje van het draaiding geknapt en los, zodat de cap helemaal los om m'n hoofd zat. Hij was naar de fabriek opgestuurd en voor €15,- weer gemaakt, maar ik rijd nu zonder cap. Ik heb ook een HH, maar onder alle caps krijg ik altijd hoofdpijn.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:27

Ik vind de pasvorm niet best, ze staan vaak erg wiebelig op hoofdjes van kinderen en klappen idd nogal eens achterover enzo. Das niet de bedoeling lijkt mij.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:26

Het wordt aangeraden elke 5 jaar je cap te vervangen, vanwege slijtage. Ik zelf vervang ze iets vaker omdat ik intensief rijd en ze wel eens in de zon laat liggen. Als je hem al 4 jaar hebt en je er je twijfels bij zet zou ik zeker een nieuwe kopen.

kuikje schreef:
Ik heb de casco youngster hier ook liggen, ben er vaak mee gevallen en hij doet het nog steeds.
Een cap moet eigenlijk na elke val vervangen worden; je kan van de buitenkant immers niet zien of alles van binnen nog in orde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:46

@guinevere: ik heb de vraag na hoe lang een cap sowieso vervangen moet worden bij de fabrikant neergelegd, maar daar heb ik helaas nog steeds geen antwoord op. Hoe ben jij hierachter gekomen? Via een fabrikant of ruitersportzaak of iets dergelijks?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:50

Ik had hem ook, vond hem heerlijk zitten, voelde me alleen niet zo veilig, als ik mn hoofd naar beneden deed zat 'ie al niet meer goed, en die bandjes kreeg ik ook nooit goed. gelukkig nooit heel hard gevallen, en al helemaal niet op mn hoofd met dat ding op. nu heb ik een nieuwe, pro leather, en deze zit veel lekkerder, wil de casco echt niet meer op!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:01

Ik heb hem nu, en hij zit bij mij echt goed ik vind het een lekkere cap. Heb hem bijna 5 jaar en ga binnenkort eens een nieuwe kopen, want ben laatst gevallen.
Ik vind die draaiknop alleen af en toe met wedstrijden beetje irritant, want dan moet je knotje heel laag anders past het niet.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:31

Ik heb een cap van Troxel en zij zeggen 5 jaar. Als je op Google zoekt zie je dat dit ook voor andere merken en bij fietshelmen geldt. Zie:
Citaat:
Q: How often should I replace my helmet?
A: This is largely based on use, exposure to the elements and treatment of the helmet. However, due to evolving helmet standards, technologies and the potential for unseen material deterioration, it is recommended that you replace your helmet at least every five years. Any Troxel helmets involved in an accident needs to be replaced immediately.

Bron: Troxel FAQ

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Lachen

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:33

mijn casco cap viel steeds achterover , hoe strak ik m ook deed. heb nu 1 van HH die zit wel goed Knipoog

alladinmj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:33

Ik heb niet echt goede ervaringen aan deze cap.
als mijn pony ervandoor is lag de cap in mijn nek inplaats van op mijn hoofd.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:41

kuikje schreef:
Ik heb de casco youngster hier ook liggen, ben er vaak mee gevallen en hij doet het nog steeds.
Een cap moet eigenlijk na elke val vervangen worden; je kan van de buitenkant immers niet zien of alles van binnen nog in orde is.[/quote]

ik heb gehoord dat je hem ook gewoon kan laten na kijken, want het licht er ook aan hoe je valt.
ik ben al een aantal keer gevallen met mijn cap, maar was op mijn rug. me cap had het zand niet aangeraakt.
dus ik zal niet snel elke keer een nieuwe kopen ( is ook een beetje duur he Bloos ) maar gewooon laten controleren bij een ruitersportzaak.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:42

dat eerste stuke is niet van mij ging een beetje fout met typen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:45

Ik vond hem niet lekker zitten en dat geeft ook geen veilig gevoel zo'n wiebelend ding op je hoofd. Heb er nu eentje van HH die helemaal perfect is en gebruik de Casco voor uitleen.