mijn paard gaat plassen als ik hem uit de wei haal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

Re: mijn paard gaat plassen als ik hem uit de wei haal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:05

mijn fjord doet dat ook, die plast als ze op stal komt, of als ik haar buiten ga zetten. gewoon opwinding volgens mij...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:16

Mijn pensionhoudster zei dat het te maken heeft met het tonen van genegenheid. Waarom ze dan gaan plassen weet ik niet. Maar zij duidde het iig als iets positiefs, dat paard prettig vind dat je komt. Haar ruinen staan dus ook regelmatig te plassen als zij de stal in komt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 09:47

zo te horen helemaal niets ergs allemaal.. maakte me ook niet zorgen.. vind het eigenlijk super grappig.. vooral zijn kop die hij er bij trekt.. (het is zo'n schatje)

vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:14

Dat doet mijn paardje ook.
Of hij poept als ik hem ga ophalen.

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:01

Sinds dat mijn paard is verhuisd naar een andere pensionstal plast ze ook telkens als ze op stal komt. Voorheen deed ze dit nooit. Ik dacht eigenlijk aan stress, maar jullie zeggen van niet? Ik heb echt geen idee, misschien dan genegenheid inderdaad

britje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:01

hij doet gewoon langzaam omdat hij jou voor de gek wil houden Knipoog
en jij hem terug zet!!! Tong uitsteken

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:25

Mijn paard doet dit ook telkens.
Dan doe ik hem het halster om en wil naar stal en dat gaat hij na een paar passen plassen.

Daarna loopt hij weer braaf en vlot mee Clown

TwistFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 00:22

nou wezen juliie allemaal maar blij dat jullie paarden ind e box, in de wei en tijdens het rijden plassen. ik heb met een arabische hengst gereden die niet wou plassen in zijn box, niet in de piste, niet als je aan het rijden bent alleen maar op de wei, en alsof het niet genoeg is mag je er niet naar staan kijken, mag het andere paard dat er bij staat niet met haar hoofd naar hem gedraaid staan, en is het lijk en hondje dat je moet uitlaten.
stel je voor dat je na school even bij je verzorgpaard komt en hij lekt. dat is niet normaal, ik verschoot me een ongeluk toen ik de eerste dag daar nog alleen was en de eigenaares er ook nog niet was. Tong uitsteken

xx michelle

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:44

Schattig Haha! Mijn paard deed het ook altijd. Alleen niet onderweg, maar terug op stal. Ze hield het gewoon op, of 'vergat' het. Gelukkig is dat nu wel anders, ze plast nu lekker wanneer ze moet en houdt het niet meer zo erg op. Plassen in het land bij haar dinnetje durft ze nu wel gewoon Ja Maar dat heeft een heel tijd geduurd. Vooral in het begin van het weide seizoen hebben ze het veelte druk met grazen en spelen en lijken het plassen soort van 'vergeten' *LOL*

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:31

First_Unique schreef:
Heey mijn paard heb ik het zelfs een beetje aan moeten leren! het is heel goed dat ze plassen voor het rijden, dus nadat ze uit de wei komen! als ze het inhouden kunnen ze een blaasontsteking krijgen zegt de baas van mijn stalling!! die heeft het al eens meegemaakt omdat een paard niet plaste en nu is het een soort verplichting, eerst moet het paardje plassen en daarna rijden.. maar mijn paard plast soms 3 x in een uur!! hihi maf beest Tong uitsteken maar ben maar blij dat ze het doen en niet inhouden, dan kun je verder van huis raken!

maar goed, zet ik die van mij op stal dan plast hij binnen 2 minuten.. dus ik vind het juist heel goed dat ze het doen! Haha! geen zorgen maken dus Haha!

Groetjes!!

Dat verhaal klinkt logisch en onderbouwt, maar hoe leer je dat een paard aan?