Petrie-laarzen en hun problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JannemanLove

Re: Petrie-laarzen en hun problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:52

Gelukkig heb ik daar geen last van. Waar ik wel last van heb bij laarzen is dat ik een kleine maat heb en lange benen dus als ik bijv een laars past na mijn maat dan is de laars te kort zeg maar dat is wel irritand

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:58

Ik heb ook een topic lopen over leren rijlaarzen. O.a. Petrie.
Ik wil binnenkort leren rijlaarzen aan laten meten.
Dus ik moet me goed laten informeren over de coating en mocht deze los laten, tot hoelang ik ermee terug kan komen. Want de laarzen kosten geen 50 euro..

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:04

Ik heb ook Petrie Perfect laarzen. Ik heb ze nu 4,5 jaar. Maar ze zijn nu echt aan vervanging toe, na twee paar nieuwe hakken, de zolen gelijmd te hebben en de coating eraf gebladerd is. Enkele dagen geleden kwam ik op stal en was de hele hak eraf gevallen, lag er gewoon naast! Nagelbijten / Gniffelen Hahha, nou ja, ik heb er dan ook veel mee gedaan.
Verder is bij mijn hak het leer erg zacht & dun door mijn sporen... Verward
Over een klein maandje verwacht ik mijn Königs Komet! Gelukkig een dubbel (goodyear) genaaide zool, dus hoop dat dat probleem ook opgelost is! OK dan! Go jij! Go jij!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:19

Bij mij is de coating er tot 2 keer aan toe afgegaan, heb dus twee keer petrie perfects gehad,
Zou ze niet zelf maken.. Als er wat kapot is, direct terug gaan heb je in ieder geval je garantie nog

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:24

Binnen een week lag bij mij de 1ste zool eraf en 3 weken later de 2de nou zitten ze helemaal vast genageld (ook Petrie Perfect)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:32

Ik heb nergens last van.
Je moet iig ook een laarzenknecht hebben met lus.
Afbeelding
*de voorste.

Dat scheelt ookal, want dan zet je niet al je kracht op je hak.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:36

Ik heb sinds 2 week de Petrie standard. De Petrie Perfect en Petrie Hampshire (die met rits) werden mij afgeraden omdat er een coating opzit, die na een tijdje kan gaan loslaten en dat zou zonde zijn van het geld. Ook werd de rits afgeraden, omdat deze erg snel kapot zou gaan. Ze hebben de Standard aangeraden omdat deze van rundleder is zonder coating en dat blijft langer mooi. Deze waren wel 90 euro duurder, maar ik voelde er ook niks voor om na een jaar met gebladerde laarzen rond te lopen.
Ik heb er nu 1x mee gereden, maar vroeg me af hoe je ze schoon moet maken. Bij Divoza zeiden ze dat ik eerst met leder/zadelzeep schoon moest maken en daarna de wax er op moest smeren. Het was belangrijk om ze eerst schoon te maken anders zou het leer de laarzenwax niet opnemen.
Hoe houden jullie ze schoon?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:42

Eerst met een vochtige doek al het vuil eraf, dan goed laten drogen, liefst tot de volgende dag, en dan schoenpoets erop.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:46

inderdaad, alleen water en schoenpoets. heb laarzen op de langere termijn nooit mooier zien worden door zadelzeep.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:51

Ik heb ook de petrie perfect gehad, de eerste week viel de balijn eruit bij een laars werd meteen vervangen voor nieuwe laarzen en nooit meer problemen gehad, was een stikselfout

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:52

Ik wil petrie laarzen van dressuurboog van het liefst 5 of 6 cm. Ik wil het liefst ook achter een rits dit kan je meestal in laten zetten. Ik wil zeker niet meer dan 300 euro uitgeven weet iemand welk model ik het beste kan nemen en in welke ruitershop ik die het beste kan vinden? Ik wil ze ook op maat laten maken wie weet raad " Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:03

Si_monee schreef:
Ik wil petrie laarzen van dressuurboog van het liefst 5 of 6 cm. Ik wil het liefst ook achter een rits dit kan je meestal in laten zetten. Ik wil zeker niet meer dan 300 euro uitgeven weet iemand welk model ik het beste kan nemen en in welke ruitershop ik die het beste kan vinden? Ik wil ze ook op maat laten maken wie weet raad " Haha!

Ik vrees dat je dat niet gaat redden voor 300 euro..

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:05

Ik vrees het ook niet Nagelbijten / Gniffelen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:32

Si_monee schreef:

Ik denk dat dat iets te veel eisen zijn 300 euro.
Dan zul je toch een ander merk moeten pakken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:40

Ik heb niet de problemen die jij hebt. Maar wel dat ik ze nu bijna een jaar heb en ze nog steeds zo stijf als wat zijn Nagelbijten / Gniffelen terwijl ik ze dagelijks aan heb.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:54

asjemenou schreef:
Si_monee schreef:

Ik denk dat dat iets te veel eisen zijn 300 euro.
Dan zul je toch een ander merk moeten pakken.

Petrie heeft wat vind ik Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk het ook igg.
Welk merk is nog meer goed, welk merk zal wel aan mijn eisen voldoen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 11:04

Cavallo-laarzen worden over het algemeen ook gewaardeert!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:40

Ik ga waarschijnlijk binnenkort Petrie Perfects aanschaffen, maar hoe zit dat met die coating ? Is dat niet gewoon achterstallig onderhoud dat die coating er zo snel af gaat ? Lachen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:41

Muzefee schreef:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort Petrie Perfects aanschaffen, maar hoe zit dat met die coating ? Is dat niet gewoon achterstallig onderhoud dat die coating er zo snel af gaat ? Lachen

Ik heb zo'n Petrie setje om je laarzen te onderhouden, totaal geen problemen met coating hier.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:43

Pikeur schreef:
Muzefee schreef:

Ik heb zo'n Petrie setje om je laarzen te onderhouden, totaal geen problemen met coating hier.

Dat krijg ik er bij de ruitersportzaak waar ik ze kopen ga erbij. Maar indd, denk dat het dus wel aan het onderhoud ligt. Lachen

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:50

Helma_Amber schreef:
Ik heb sinds 2 week de Petrie standard. De Petrie Perfect en Petrie Hampshire (die met rits) werden mij afgeraden omdat er een coating opzit, die na een tijdje kan gaan loslaten en dat zou zonde zijn van het geld. Ook werd de rits afgeraden, omdat deze erg snel kapot zou gaan. Ze hebben de Standard aangeraden omdat deze van rundleder is zonder coating en dat blijft langer mooi. Deze waren wel 90 euro duurder, maar ik voelde er ook niks voor om na een jaar met gebladerde laarzen rond te lopen.
Ik heb er nu 1x mee gereden, maar vroeg me af hoe je ze schoon moet maken. Bij Divoza zeiden ze dat ik eerst met leder/zadelzeep schoon moest maken en daarna de wax er op moest smeren. Het was belangrijk om ze eerst schoon te maken anders zou het leer de laarzenwax niet opnemen.
Hoe houden jullie ze schoon?

Ik heb ook pas Petrie's gekocht en vroeg hoe je ze schoon moest maken. Ze zeiden met een vochtige doek en dan met Petrieboot cleaner en dan af en toe met Petrie cream. Zadelzeep werd mij afgeraden omdat dat te aggressief is.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:01

Muzefee schreef:

Nee dat had niks met onderhoud te maken zeiden ze. Het kwam door de wrijving en in de plooien. Het verschil zit hem in het leer. De Petrie Standard is van ademend rundleer en zijn van zichzelf mooi zwart en glanzend. De Perfects zijn van een goedkope leer gemaakt en de coating is een soort laagje wat zorgt voor glans en dat ze zwart zijn.
Dit hebben ze me verteld bij Divoza...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:07

Aan achterstallig onderhoud ligt het niet. Ik smeer nooit iets op mijn petrie perfect. Geen schoenpoets, geen troep wat er niet op hoort, alleen een keer een vochtige doek. Ip is het ook gewoon een redelijk onderhoudsvrije laars. Coating is er bij mij in het verleden alleen afgebladderd door veelvuldig oprekken.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:27

bedankt ik ga even kijken bij die van cavallo!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:36

ik zweer bij de petri's

alleen dan wel degenen zonder de plastick coating.

heb met mijn eerste petri's ruim 7 jaar gedaan, inclusief de deurne cursus, waarbij ze elke dag gebruikt werden.
cavallo's slijten een stuk sneller.