Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zolang ze goed op de hulpen reageren en voorwaarts zijn zie ik daar geen problemen insnuffelhues schreef:, nagefelijkheid controleren...

In draf gaan ze meestal eerst even op maat, als ik zelf zoiets heb van; Het is oké, geef ik hem de ruimte
en het liefst met lage, ontspannen halshouding voor haar rug...snuffelhues schreef:Tja, als "los" betekent dat je paard helemaal uit elkaar mag vallen, dan kan een rit van 4 à 5 uur heel wat training en correcte spieropbouw ongedaan maken vind ik. Op de wei kan mijn paard genoeg wandelen zonder verzameling, de uren dat ik er op zit verwacht ik toch wel iets meer prestatie dan alleen de kilometers.
Te meer omdat het met een ruitir op de rug zo belangrijk is dat ze echt dragen en niet als een hangbrug hun kilometers afleggen. Dat wil niet zeggen dat ik mijn kilometers in piaffe afleg ofzo, maar geregeld de achter hand stimuleren, nagefelijkheid controleren...
Sandrina schreef:Ik hoor nooit anders dan dat de stap dat het beste is om bespiering op te bouwen en te behouden, anders dan andere tempi.
laartjuh schreef:behalve de galop maar dat komt omdat ze anders niet te houden is
.
annebe schreef:Losse teugel en sturen met gewicht en hulpen.
Het is dat meneer zo gek op gras is en zo nu en dan de teugel nodig heb om hem er uit te trekken, anders was een halsring voldoende geweest.