Wanneer scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Wanneer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:51

Gewoon zo lang mogelijk wachten, niet voor eind oktober en niet na eind december.Op tijd onder deken zetten helpt een beetje het haar kweken tegengaan...

Ik scheer gewoon als hij er last van krijgt met rijden, of als ik het droogstappen zat wordt.
Hij staat helemaal los met scheren en ik scheer alles. Erg braaf dus ik scheer ook rustig 3x per jaar mijn paard.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:55

De mijne wordt begin december geschoren, daarvoor ben ik al wel met dekens begonnen, maar ze krijgt gewoon toch een teddyberenvacht dus ik moet wel scheren. Maar als ik het begin december doe dan hoeft het maar 1 keer. Ik moet het namelijk laten doen want ben er zelf niet zo handig mee Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:13

Dit keer scheer ik eind november/december maar begin ik daarvoor niet met dekens. Hij heeft de hele zomer al met deken gestaan ivm allergie voor dazen. Ik wil hem niet het hele jaar door met deken hebben staan. Bovendien rij ik 30 september mijn laatste wedstrijd, daarna gaat voorlopig alles op een laag pitje. Beetje buiten rond huppelen, beetje wandelen fietsen ect. Ook de ijzers gaan er onder weg en hij gaat verder lekker het land in.
Pas in december begin ik weer met trainen. Op deze redenen gaat hij pas laat onder dekens, als hij geschoren is.