ORUN of basis - cursus?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: ORUN of basis - cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:48

Ik heb het ORUN basisinstructeursdiploma en ben helemaal verzekerd, ook als ik een privéles geef, dat heb ik indertijd allemaal uitgebreid gevraagd, dus.... Het voordeel van ORUN fase 1 is dat je ook een examen in het rijden moet doen, bij basis instructeurs moet je maar afwachten of ze kunnen rijden als je ze een keer op je paard zet. Ik heb een hele leerzame tijd gehad op de cursus voor basis instructeurs, maar had dan ook een top cursus leidster! Ik heb zelf ook vaak mijn paard meegenomen en gereden terwijl ik les kreeg van mede cursisten. Aan het eind van de les gaf mijn cursusleidster ook altijd nog adviezen. Heel nuttig dus. Voor mij was het reizen naar Ermelo geen optie.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:24

Oke, bedankt Yvonnelind! Goed dat ik dat weet.
fase 1 heeft inderdaad wat dat betreft meer voordelen, en de doorstroom mogelijkheid.. Maar paard meenemen is voor mij gewoon een groot probleem. Bovendien zijn er genoeg goede instructeurs zónder hun volledige orun, met basispapiertje, en andersom zijn er genoeg instructeurs mét volledig papier waarvan ik nog geen les zou willen krijgen al kreeg ik er geld bij. Ik denk dat dat voor de meeste lesklanten niet zoveel uit maakt.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:02

Maar je mag dus met je basis op een manege les geven tot L nivo?
ik beschik niet over een paard dat aan de 'eisen' voldoet.
het gaat me vooral om het les geven aan kinderen oid op manege's.