veilig de weg op
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
veilig de weg op

En dat is handig hoor! Zijn ze gelijk een stuk voorzichtiger als ze je voorbij rijden en zo
Citaat:Zijn ze gelijk een stuk voorzichtiger als ze je voorbij rijden en zo
annebe schreef:Ene die kerstboom maken 'savonds en swinters wel, dan gaan de reflectie peesbeschermers om, rood lampje in zijn staart, wit lampje aan mijn jas, knipperlampjes aan mijn armen en om mijn cap
Dan kunnen ze helemaal niet meer om ons heen
annebe schreef:Knipperlamjes zijn wel degelijk toegestaan voor ruiters.
En persoonlijk vind ik dat als iets rustig knipperd beter opvalt dan iets van continue brand.
(Denk hierbij aan gevaren worden, stoplichten die op orangje knipperen enz enz.)
_Skess_ schreef:Eigenlijk vallen die reflectoren om de benen niet zo erg op, vind ik zelf. Heb het getest met vriendlief zijn auto. Die scheen en wat viel eerder op? Precies mijn hesje!
Zelf heb ik eigelijk met buitenrijden als het licht is nooit een hesje aan. Zodra het begint te schemeren of als ik s'avonds in het donker ga rijden heb ik altijd mijn reflecterende setje aan. Vind het zelf ook wel stoer staan
Heb een fel gele reflecterende uitrijdeken, 4 banden om de benen met reflectiestroken, een reflecterende borstuig, reflecterende vesje, en doe meestal om neusriem/frontriem nog een reflecterend bandje, en nam ook wel eens lichtjes mee. Rood achter aan het zadel en het witte lichtje aan mijn jas geklikt. Een hele set, maar dan weet je zeker dat je zichtbaar bent! Aniita schreef:Een hele set, maar dan weet je zeker dat je zichtbaar bent!

_Skess_ schreef:Precies, altijd op je hoede blijven moet zowiezo. Of je nou op een paard zit, op de fiets of gewoon loopt.
@ ikke, ik heb altijd reflectoren om bij mijn paard met slecht weer of schemering. Valt wel op opzich en een bandage voor in haar staart (maar die gaat kapot helaas)