waar paard kopen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Re: waar paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:12

ikke schreef:
die link kreeg ik ook al van een vriendin, maar dat zijn voornamelijk dressuur paarden en daar ben ik niet naar op zoek.

Een paard is een paard hoor. Dat sommige paarden meer talent hebben voor een bepaalde tak van sport, maakt ze niet gelijk ongeschikt voor al het andere....... De vraag is dus of het paard bij je past, niet of deze of gene malloot er een etiketje 'dressuurpaard' op heeft geplakt.......[/quote]

ik wil springwedstrijden gaan rijden, dus dan heb ik liever een spring gefokt paard en geen dressuur gefokt paard.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:48

vriendin van me heeft ook paard op marktplaats gekocht, hebben hem mogen keuren en alles, super leuk dier en ook gezond. Denk niet dat je dan zo snel kunt worden opgelicht, je moet wel weten waar je mee bezig bent. Maar dat is eigenlijk met alles.
Paardje wat nu te koop staat(onderschrift), staat ook op mp en sporthorses en kan ook springen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:59

ikke schreef:
die link kreeg ik ook al van een vriendin, maar dat zijn voornamelijk dressuur paarden en daar ben ik niet naar op zoek.

We hebben hier in de buurt een springstal, ieder paard wat niet genoeg techniek heeft wordt verkocht als `dressuurpaard` dus het zeft idd niet heel veel.

xMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:13

Nou mijn eerste tip is toch Marktplaats.nl of Sporthorses.nl.
Het zijn beide goede sites. En de meeste mensen halen toch echt paarden vaan die sites af.
Natuurlijk bestaat er een kans dat je opgelicht kunt worden. Daarom moet je ook iemand meenemen die er verstand van heeft.

Verder zou ik gewoon wat rond gaan vragen of misschien een advertentie maken.

Veel succes !

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:29

Hai

Wij hadden na 4 jaar manege ervaring, ons eerste paard gekocht. Hebben eerst van de manege, een oud paardje gekocht om te bezien of het wel beviel. Dit paard is na 1,5 jaar helaas ingeslapen.

De nieuwe via marktplaats gevonden bij een particulier.

Eerst informatie verzameld via bokt en pensionstalhoudster.
Daarna via marktplaats/ sporthorses en diverse handelstallen op zoek gegaan naar een andere knol. Voorselectie gemaakt op basis van kleur en maat en prijs.
Bij 2 handelsstallen geweest waar ik een goed gevoel aan over hield (onverwacht bezoeken binnen de genoemde openingstijden). Ook paarden/ bedrijven gezien waarvan ik twijfelde, dat ook netjes tegen de verkopers gemeld.

Ook via marktplaats gekeken en bij een particulier in Friesland een paard gekocht. Eerste afspraak gemaakt voor het bezichtigen bij 3 verschillende mensen en paarden (dit op één dag gedaan). Beest gereden/ laten longeren bij de eerste afspaak. Dag erop terug gebeld naar één van de drie bezochte particulieren dat wij dit paard leuk vonden. Dit beest enkele dagen later laten keuren (klinisch) en opgehaald.

Beest bevalt super goed.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:44

Ingridje16 schreef:
uniekhorse schreef:
Wij hebben ons paard ook via marktplaats gevonden, super beestje en helemaal gezond.
Gewoon lekker gaan kijken en proefrijden en voor de zekerheid eventjes laten keuren. Dan kan er nog weinig misgaan.

dat keuren is toch onwijs duur?

Volgens mij valt dat wel mee hoor. Afgezet worden en een ziek of kreupel paard (of erger nog) is nog veel duurder. Het is overigens gebruikelijk dat waneer een paard wordt afgekeurd de kosten voor de verkoper zijn. De aanschaf van een paard is al behoorlijk prijzig, dus ik zou zeker niet bezuinigen op een keuring.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:58

Via mp of sporthorses kun je prima slagen. Bij een "correcte" handelaar ook. Wij hebben met beide ervaring. Via het eerste moet je zelf veel zoeken en soms behoorlijke afstanden afleggen om een paar paardjes te kijken. Bij de handelaar hebben we gemeld wat we ongeveer zochten, en op het moment dat hij een paar paardjes had staan die binnen onze zoekcriteria vielen heeft hij ons gebeld en hebben we ze bekeken en geprobeerd. De eerste keer was het toch niet wat we zochten, de tweede keer en heerlijk paardje gevonden. Het scheelt behoorlijk wat tijd. Maar als je wel tijd hebt is het ook leuk om samen met een iemand op pad te gaan paarden kijken. Het nadeel van kopen bij een particulier is weer dat je het paard in de meeste gevallen niet na een paar weken/maanden terug kan brengen omdat het toch niet klikt. Bij een aantal handelaren kan dat wel. Daar heb je dan een soort omruilgarantie. Er is voor handelaren ook een soort bond waar ze bij aangesloten kunnen zijn, die kan bemiddelen bij problemen tussen koper en verkoper. Alleen betrouwbare handelaren zijn daar bij aangsloten. Kortom. Voor alle twee manieren is wat te zeggen.