Wat leren jullie als eerst aan je veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: Wat leren jullie als eerst aan je veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:05

Hehe, ik kan hem echt niet vinden, vanmiddag koop ik een nieuwe Lachen Ik kan iig alvast zeggen dat het werkelijk een super lief en prachtig veulen is! Heel aanhankelijk ook, ik kon als vreemde zo erop af lopen en overal aaien. Ook een hoefje eventjes optillen was geen probleem. En na een flinke kriebel kwam het veulen zo achter je aangelopen, zonder bijt/steiger neigingen. Het gaat hartstikke goed dus voor zo'n korte tijd.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 10:33

Jij bent echt helemaal fan he!?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:36

Nee hoor, lijkt alleen maar zo Schijnheilig

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:27

Die van mij zag ik voor het eerst toen hij 6 weken was, toen heb ik gewoon een beetje gekroeld en een halstertje om gedaan en ook weer eraf gehaald. Daarna ging ik weer toen hij 10 weken was en toen heb ik weer het halster om gedaan, dat hadden de eigenaars inmiddels ook al vaker gedaan, dus dat was niet meer eng voor hem. Toen heb ik een heel klein stukje met hem gelopen en heb ik overal aangezeten, vooral aan delen die de meeste paarden niet zo geweldig vinden, zijn oren, benen, buik. Ik checkte ook steeds of hij 2 ballen had, want na ervaringen met een klophengst wilde ik wel zeker weten dat ze allebei naar beneden kwamen. Ik ben veel achter hem gaan staan en half onder hem door gekropen. Hij vind nu dus ook echt alles prima, ik ben toen wel al begonnen met hoefjes optillen maar nog niet uitkrabben.
Ik heb nog erg veel aan dat ballen voelen gehad, want een half jaar na zijn castratie kreeg hij ineens een zaadstrengstomp ontsteking (galgje woord) en moest de veearts er dus ook aanzitten en ik moest er elke dag een spuit met betadine en water instoppen om te spoelen. Dit liet hij dus erg goed toe. Ik vind het persoonlijk dus heel belangrijk om gewoon dingen die je later nodig kan hebben normaal te maken bij zo'n veulen. Ook zo'n spuitbus, want ik kan mijn paard zijn hoofd zelfs inspuiten tegen de vliegen en hij vind alles prima.
Gewoon steeds heel eventjes beetje rommelen aan hem, hoeft geen uren, dan went hij tenminste overal aan. Heb je echt veel profijt van.