zadel uitlenen, wie schuldib bij schade?.....lees maar ff

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: zadel uitlenen, wie schuldib bij schade?.....lees maar ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:36

Mijn oude zadel voor een keertje uitlenen, vind ik niet zo'n probleem.
Mijn goede zadel leen ik absoluut niet uit. Als iemand het zadel wil proberen omdat ze het eventueel zelf willen aankopen, dan mogen ze 'm proberen. Maar wel op mijn paard Haha! . Het is al moeilijk genoeg een zadel passend op mijn paard te krijgen, dus ik wil gewoon dat het zadel niet op een ander paard komt.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:46

Zadel zou ik best uitlenen, ben niet zo lastig Knipoog.
Terwijl het een duur zadel is, maar ga ervan uit dat ze er zuinig mee zijn. Al is het mij nooit gevraagd hoor. Wel rijdt iemand anders 1 van mijn paarden en die gebruikt met dressuur (uiteraard) mijn zadel, maar met springen zijn eigen (ik heb dan ook geen springzadel).

Ik ben dan weer een enorme zeikerd met dekjes e.d.
Want stel je voor dat een ander paard schimmel oid heeft (is volgens mij ook al eens eerder genoemd in dit topic)??
Nee dekjes, bandages, borstels en dat soort dingen mogen ze echt niet lenen. O ja en vliegenspray ook niet. Want dat spul kost me steeds 15 euro en heb nou al een paar keer uitgeleend en vervolgens spuiten ze die halve fles leeg op hun paardje. Niet erg, maar wel als het mijn spray is en die vaak zat willen lenen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:55

SparklingApp schreef:
Ik heb een keer een oud maar nog heel goed zadel aan iemand uitgeleend, die er vervolgens even een nogal zwaar persoon op wilde laten rijden terwijl niemand de singel nageken had.
Terwijl die persoon opstapte draaide het zadel dus onder de pony haar buik, die raakte in paniek en ging op hol, ik kreeg mijn zadel terug met verschillende gaten er in en een gebroken boom! Verdrietig

Het enige wat ik te horen kreeg was; ja sorry, gelukkig was het al een oud zadel. Boos!
Ik vroeg eerst nog netjes of de pony niks mankeerde...
De ouders van het meisje wilden het niet opgeven aan de verzekering omdat het dus om een oud zadel ging, maar aangezien ik dus geen zadel meer had moest ik wel een ander kopen...!

Tegenwoordig zeg ik altijd als iemand wat wil lenen dat ik een nieuwe terug wil als het beschadigd raakt, ik denk niet dat je dat kan eisen mocht er onenigheid over ontstaan, maar zo denken ze vaak wel 2 keer na voordat ze alles zo maar even lenen..

Ik kan me goed voorstellen dat je je zadel niet graag uit wil lenen als je er zelf zuinig op bent!

Dit vind ik dus ronduit schandalig...schofterig zelfs Boos! Dit hadden ze gewoon op hun aansprakelijkheidsverzekering kunnen verhalen.Al was het een oud zadel ,dat doet niets af aan het feit dat het nu niet meer bruikbaar is en jij dus vanwege je vriendelijke gedrag met de kosten zit. Stoom uit je oren

Ik heb hier nog wel een oud zadel liggen,dat heb ik samen met mijn kleine Fax gekocht,fijn zadeltje.Niet veel later heb ik een nieuw en goed passend zadel gekocht en dat leen ik niet uit.Dat blijft op Fax liggen en niet op een ander paard.Hetzelfde geld voor het zadel van mijn andere paard.
Het oude zadel zou ik wel uitlenen,heb het zelfs al aan iemand aangeboden,maar wel op bepaalde voorwaarden.
Ik heb zelf ook wel zadels van mensen geleend en daar ben ik altijd heel zuinig op geweest.
Goed onderhouden,schoonmaken en invetten.Beugels netjes opsteken en meestal doe ik de singel door de beugel zodat deze goed kan drogen zonder teveel leer aan te raken.(Ik heb zelf katoenen singels)Met tuig ben ik een ziekelijk pietje precies en het moet goed liggen en goed onderhouden worden.
Als het al op de grond gelegt moet worden dan op een deken...vind het zonde als er krassen opkomen. Clown
Als ze op hun plekje liggen dan ligt er zelfs een dikke lap onder zodat het niet kan beschadigen Tong uitsteken
Ik leen wel dingen uit aan mensen....maar niet zomaar alles aan iedereen.

Groetjes,Tinky