Mijn goede zadel leen ik absoluut niet uit. Als iemand het zadel wil proberen omdat ze het eventueel zelf willen aankopen, dan mogen ze 'm proberen. Maar wel op mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SparklingApp schreef:Ik heb een keer een oud maar nog heel goed zadel aan iemand uitgeleend, die er vervolgens even een nogal zwaar persoon op wilde laten rijden terwijl niemand de singel nageken had.
Terwijl die persoon opstapte draaide het zadel dus onder de pony haar buik, die raakte in paniek en ging op hol, ik kreeg mijn zadel terug met verschillende gaten er in en een gebroken boom!![]()
Het enige wat ik te horen kreeg was; ja sorry, gelukkig was het al een oud zadel.![]()
Ik vroeg eerst nog netjes of de pony niks mankeerde...
De ouders van het meisje wilden het niet opgeven aan de verzekering omdat het dus om een oud zadel ging, maar aangezien ik dus geen zadel meer had moest ik wel een ander kopen...!
Tegenwoordig zeg ik altijd als iemand wat wil lenen dat ik een nieuwe terug wil als het beschadigd raakt, ik denk niet dat je dat kan eisen mocht er onenigheid over ontstaan, maar zo denken ze vaak wel 2 keer na voordat ze alles zo maar even lenen..
Ik kan me goed voorstellen dat je je zadel niet graag uit wil lenen als je er zelf zuinig op bent!