Wat voor soort dekens? -waar is een onderdeken voor?-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:18

hooters schreef:
kan je eigelijk ook bv in de zomer je zomerdeken gebruiken als transportdeken??

en in de winter dan : bv: je onderdeken of winterdeken ,, als transportdeken gebruiken???

"Ons bent zunnig", dus wij gebruiken de gewone zweetdekens voor onze paarden voor in de trailer als we in de winter met de trailer weg gaan. Werkt heel goed.

Ook gebruik ik voor elk paard een goede canvas regendeken waar geen wind door kan (onverslijtbaar) € 69,-- per stuk de canvas is van binnen een klein beetje wollig.
Vervolgens heb ik per paard twee goedkope dekens uit de uitverkoop of tweedehands. Een dunne deken en een wat dikkere. Onze paarden staan 7 x 24 uur buiten. Na de winter was ik de dunnere regen deken apart twee keer in de wasmachine en maak ze daarna weer waterdicht (kruitvat goedkoopste merk!).
Met de canvas deken doe ik meestal drie jaar en met de andere dekens langer want die lijden niet zo veel.

Per paard heb ik een zweet deken. En van iemand die stopte met de paardensport heb ik voor € 50,-- een in/ uitrijdekentje kunnen kopen normaal, een voor de regen een koelingsdeken voor na het werken in de zomer en een winterdeken. :D

Paardensport is duur en ik wil met twee paarden het zo goedkoop mogelijk.

Revanches

Re: Wat voor soort dekens? -waar is een onderdeken voor?-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:14

Topic dateert uit 2007, tijd voor een slotje.