kalkoenen op een outdoor wedstrijd en tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: kalkoenen op een outdoor wedstrijd en tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:19

Jolienn schreef:
Ik weet niet of bijv. je vader of moeder mee gaat, maar je zou ook kunnen overwegen om met in te rijden en ze bijv. 5 minuten voor je proef er uit te halen.

Haha!
Nee, mijn vader of moeder gaat niet meer mee, al een jaar of 15 a 20 niet meer denk ik. Knipoog
Maar ik heb ingereden zonder kalkoenen vandaag, en dat ging prima.
Bedankt trouwens voor het meedenken hoor!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:48

Ook ik maak de gaten thuis al schoon, ik doe er propjes watten met wat hoevenvet in.
Mijn eigen paard is gelukkig braaf, maar ik start nu ook een 4-jarige Friese hengst die het allemaal nog niet zo grappig vindt (Lees: Hij kan niet rondkijken, brullen, en op drie benen staan tegelijk. Dus gaat lopen emmeren en slaan)
Ik hoef op concours écht niet met een tap te gaan prutsen want dan komen er ongelukken van Tong uitsteken Zo lang houdt ie z'n gemak nog niet. De eerste keer was een drama, hij sloeg behoorlijk, dus praam erop, handige kerel erbij (de eigenaar) en erin met die proppen. Gisteren waren we echter met 2 meiden en hadden geen handige kerel in de buurt, en ik vind het eigenlijk principieel compleet gestoord dat je een praam moet gebruiken met proppendraaien. (paard slaat trouwens ook bij de hoefsmid, al heb ik het idee dat ie gewoon onhandig is, z'n evenwicht verliest en dan begint te meppen om los te komen, niet echt uit gemenigheid van 'blijf van mn benen!!')
Ben thuis mooi met hem aan het omprutsen geweest om de gaten schoon te maken, heel rustig aan gedaan, steeds beloond als ie zich gewoon gedroeg, eigenlijk gewoon spoedcursus voetjes geven. Nu was ie op concours natuurlijk wel meer afgeleid dan thuis, maar doordat ik de gaten schoon had zaten de proppen er zomaar in, en heeft het paard geen poging gedaan mij een tik te verkopen.

Ik draai trouwens altijd rondom proppen (dus 2 per ijzer) Heb je een paard dat op z'n eigen voetjes gaat staan, dan kan je overwegen om alleen aan de buitenkant proppen te draaien, zo kunnen ze zichzelf er niet zo gauw mee raken. Heb alleen zelf het gevoel dat je ze dan een beetje onnatuurlijk belemmert in de beweging (grip met 1 kant van de hoef)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:52

ik heb zaterdag voor het eerst weer een grasconcour.
willem heeft nog nooit met proppen gelopen.
vorig jaar lieptie met kunstof voor en bloot achter en dat ging prima.
overigens met buitenritten rij ik altijd in de berm en dan ook zonder proppen, van stap tot aan rengalop met droge of vochtige bodem.
hij glijd nooit weg....

maar goed..wordt nu wel iets meer gevraagd... moet ik hem er nog aan laten wennen? heb een lange grasstrook net voor stal(handig die polders Haha! ) dus daar zou ik het kunnen oefenen.

mijnpaard heeft ook cytek ijzers en heeft dus voor en achter al widiapunten, waardoor hij al afgeremt wordt, hij loopt immers alleen op die punten...

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:36

Mijn paardje heeft een beetje artrose en als ik proppen gebruik veranderd de stand van zijn voeten en wordt hij kreupel. Rij hem nu al 2 jaar op blote voeten, weer of geen weer. Bij een erg slecht ring gaat hij wel wat voorzichtiger lopen, wat me punten kost maar toch wel vaak winstpunten. Ga binnenkort M2 starten en hou hem gewoon zo.
Als ik zou mogen kiezen dan zou ik wel proppen gebruiken hoor, maar zonder kan het dus ook!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:43

okee tnx. ik ga gewoon oefenen op de berm donderdag
als hij dan echt niet loopt neem ik het risico met de wedstrijd wel zonder.