Ford mondeo met trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Re: Ford mondeo met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 18:36

Liezel1 had aangeboden om de informatie van onze auto op te zoeken omdat ik het niet kon vinden op www.rdw.nl Knipoog

Onze auto mag inderdaad 1400 kg trekken maar het probleem is mijn vader. Hij had een keer van een man gehoord dat als je met onze mondeo een trailer gaat trekken ookal is het met maar 1 paard erin dat je dan je motor helemaal kapot rijdt. Nou en onze auto is heilig bij mijn vader dus die heeft dat goed in zijn oren geknoopt! Clown

maarja toen kwam ik dus aan met dit verhaal van hoeveel kg onze mag trekken en hij blijft er sceptisch onder. Ik denk dat ik gewoon wat ga doorzeuren. En ik zal zeker die andere sites ook eens proberen!

Bedankt voor alle reacties!!! Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:10

Miriam91 schreef:
Liezel1 had aangeboden om de informatie van onze auto op te zoeken omdat ik het niet kon vinden op http://www.rdw.nl Knipoog

Onze auto mag inderdaad 1400 kg trekken maar het probleem is mijn vader. Hij had een keer van een man gehoord dat als je met onze mondeo een trailer gaat trekken ookal is het met maar 1 paard erin dat je dan je motor helemaal kapot rijdt. Nou en onze auto is heilig bij mijn vader dus die heeft dat goed in zijn oren geknoopt! Clown

maarja toen kwam ik dus aan met dit verhaal van hoeveel kg onze mag trekken en hij blijft er sceptisch onder. Ik denk dat ik gewoon wat ga doorzeuren. En ik zal zeker die andere sites ook eens proberen!

Als je maar lomp genoeg doet, krijg je zelfs een Land Rover wel kapot met één paard erachter. Het gaat erom dat je weet waar je mee bezig bent. Als je vader echter dit soort onzin wenst te geloven, dan trek ik zijn technische kennis zwaar in twijfel...........

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:21

Misschien even uitprinten wat er op rdw.nl staat dat is een officiële instantie die toch geen advies gaat geven wat slecht is voor de auto Schijnheilig

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:48

ikke schreef:
Miriam91 schreef:
Liezel1 had aangeboden om de informatie van onze auto op te zoeken omdat ik het niet kon vinden op http://www.rdw.nl Knipoog

Als je maar lomp genoeg doet, krijg je zelfs een Land Rover wel kapot met één paard erachter.

Snap ik Knipoog

[/quote]
Het gaat erom dat je weet waar je mee bezig bent. Als je vader echter dit soort onzin wenst te geloven, dan trek ik zijn technische kennis zwaar in twijfel...........[/quote]

En bedankt

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:49

grid schreef:
Misschien even uitprinten wat er op rdw.nl staat dat is een officiële instantie die toch geen advies gaat geven wat slecht is voor de auto Schijnheilig

Zal ik zeker doen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:45

Miriam91 schreef:
ikke schreef:

Als je maar lomp genoeg doet, krijg je zelfs een Land Rover wel kapot met één paard erachter.

Snap ik Knipoog

Miriam91 schreef:
ikke schreef:
Het gaat erom dat je weet waar je mee bezig bent. Als je vader echter dit soort onzin wenst te geloven, dan trek ik zijn technische kennis zwaar in twijfel...........

En bedankt

Graag gedaan Extreme duivel
De wilde verhalen over kapot gereden auto's door trekken van een trailer zijn legio, maar als ze al waar zijn, zijn ze vrijwel altijd terug te voeren op de onkunde van de chauffeur. En om eerlijk te zijn; ik ken niemand die serieuze schade heeft gekregen aan z'n auto door een trailer te trekken met een auto die het formeel ook mocht. Sterker nog, ik heb die bekende Kadett zelfs regelmatig overbelast en ook daar heeft ie nooit wat aan overgehouden. De marges die de fabrikant aanhoudt zijn echt ruim genoeg daarvoor. Het is hooguit zo dat de koppelingsplaten geen 250.000km meegaan, maar 'slechts' 200.000km. Ik betwijfel of je dat mee gaat maken..........

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:30

De auto zal er zeker niet van kapot gaan.
maar wij hadden vroeger ook een mondeo (wel een oude dus kan veranderd zijn) en die reed volgens mijn vader toch niet echt prettig met de trailer en mijn paard erop. gewoon omdat hij geen stabiele wegligging had.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:33

hu, onze Mondeo had juist een superwegligging.. (het was een 1.8 turbodiesel uit 1999)
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 13-08-07 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 09:50

Het ligt denk ik aan het soort mondeo, er zijn ook zoveel verschillende
Die van ons is nu geloof ik 5 jaar ofzo

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:58

Kan soms ook aan de trailer liggen Knipoog

Heb ik namelijk met onze ''oude" nissan primera gehad dacht pff dat rijdt ook niet met trailer, maar dat bleek dus achteraf aan onstabiele trailer gelegen te hebben Bloos --> met een andere trailer met paard was het alsof er niks achterhing Nagelbijten / Gniffelen wereld van verschil dus Knipoog