Mag je met dit jasje springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Mag je met dit jasje springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:37

Ik heb ook niks kunnen vinden in het reglement, daarmee kun je naar mijn idee aannemen dat ook de kleur van de cap vrij staat bij het springen.

Ik vraag me trouwens af hoelang 't nog duurt voordat de toegestane kleuren bij de dressuur worden uitgebreid... steeds meer mensen willen met een streepje of een ander kleurtje starten... dus dat zal ook wel weer worden aangepast.

Nibbit, waar heb jij dat zien staan dat alleen een oranje jas bij het nationale team mag? Ik kan 't nergens vinden namelijk.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:40

Volgens mij stond dat in de wijzigingen van april, dat de kleur vrij is voor springen, behalve oranje...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:50

Ik kan 't nergens vinden, maar kan 't me wel voorstellen.

Meen me wel te herinneren dat een oranje kraag niet altijd toegestaan is, maar ook dat kan ik nergens vinden. Oh, 't staat in het Disciplinereglement dressuur:
Citaat:
Het dragen van kleuren(banden) op boorden en kragen, inclusief de nationale kleuren, is aan strikte regels gebonden en alleen bij de FEI geregistreerde kleuren mogen worden gedragen. Voor nadere, meer gedetailleerde informatie over het bovenstaande, wordt verwezen naar het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS, de Algemene Regels van de FEI en het FEI- reglement Dressuur.

De verwijzingen naar de andere reglementen kan ik niet vinden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:02

Schijnheilig Mmm dan weet ik niet hoe ik eraan kom ik ze het idd ook nergens staan...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:04

Ach, wat maakt 't ook uit... ik ben toch niet van plan om met een oranje jasje of kraag te gaan starten. Haha!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:15

Lenneke_ schreef:
Over de kleur van de cap heb ik ook niks kunnen vinden in het reglement

Volgensmij bij dressuur blauw en zwart? En de GPA met grijze streep mag volgensmij eigenlijk ook niet?
En bij springen ook grijs en bruin? Dat weet ik niet zeker Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:24

Yep, bij dressuur is het zwart of donkerblauw maar als je rijvereniging bv. een grijs jasje met een grijze cap als verenigingstenue hanteert moet je in die kleuren starten.

Er bestaat onduidelijk over het wel of niet toegestaan zijn van een anders gekleurde streep op de cap... het wordt wel gedoogd maar als ik het reglement zo lees staat er niet specifiek vermeld dat de cap helemaal in dezelfde kleur moet zijn uitgevoerd. Maar ja, then again... een streepie in het jasje is ook niet toegestaan en in het reglement staat er ook niet bij dat het jasje geheel zwart of blauw moet zijn. Verward

Als de kleur van de cap of het jasje niet expliciet staat vermeld, is het vrij zoals bij het springen dus. Lachen