Maar omdat ik m pas kort heb wil ik nog even afwachten, hij zou namelijk n goede dekhengst kunnen worden..
En dat pleziertje gun ik m ook wel

Is bij jouw paard het bijten minder geworden nu hij ruin is?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bianca90 schreef:Nou hij is anderhalf en heeft een jaar in de opfok gestaan.
Hij is verder heel makkelijk en heel volwassen voor en jaarling.
Dus opfok is niet meer nodig en ook niet beschikbaar ivm priveomstandigheden.
Maar hij krijgt binnekort wel wat ruinen om mee te spelen,waar hij goed mee kan opschieten.
Alleen geen jaarlingen.
Citaat:Ik denk trouwens dat respect niets te maken heeft met dat hij met me wil spelen.
Dat betekent juist dat hij niet bang voor me is en goed met me kan opschieten. Dat lijkt me een goede basis toch?

Citaat:De woorden van Bianca90:
Nou je bent niet de enige met dit probleem!
Ik heb sinds 3 weekjes een schat van een haflinger-hengst-jaarling.
Als hij vast staat aan het hek kan ik alles met hem doen, hoeven borstelen etc.
Maar zodra ik hem losmaak en een rondje aan de hand met hem wil lopen probeert hij op me te springen, me te bijten, met zijn hoofd te duwen etc.
Maar omdat hij een hengst is en dus niet bij de rest mag staan, heeft hij geen contact meer met andere paarden (wel schapen en geiten) en is hij zwaar irritant!
Heeft iemand nog tips???
Citaat:En later zegt Bianca90:
Nou aangezien ik al meerdere veulens tot volwassen paardjes begeleidt heb, heb ik er veel ervaring mee.
En natuurlijk heb ik al heel veel gelezen en cursussen gevolgd (horsemanship) dus denk dat dat wel in de buurt komt.
). Daar zijn zat boeken over, lijkt me. Of zoek iemand met ervaring die je begeleidt. Ga niet zelf de 'strijd' aan met een jong paard. En nogmaals, laat hem hoofdzakelijk bij de andere paarden van zijn jeugd genieten.
!!!). Het beestje was doodongelukkig destijds en ging van hot naar her. Bianca90 schreef:Even voor de duidelijkheid, ik ben blij met alle tips.
Ik vroeg ook om tips. Niet om hulp.
Ik heb bijvoorbeeld veel gehad aan tips zoals websites en hulpmiddelen en daar was ik naar op zoek.
dus niet naar tips over opfok of wat want daar heb ik zelf ervaring mee en daar wil ik jullie niet mee lastig vallen.
maar voor de tips waaraan ik iets gehad heb, bedankt he
) maar zelf de meest ervaren persoon kan niet vervangen wat soortgenootjes doen voor een veulen!
, ik ben nou eenmaal allergisch voor dit soort enorme fouten die mensen kunnen maken met zo'n jong dier. Ik heb het allerallerliefste paard van de wereld
en het idee hoe dat in het allereerste begin van zijn leven gegaan is, maakt me echt woest. Het had zo fout kunnen gaan en dan de fout bij het paard neerleggen, oooooh nee!!
????

superwoman schreef:Het nadeel van zo'n horsemanship cursus die ik heb gezien gaat alles zo braafjes en zal de persoon nog niet gelijk meemaken wat hun fouten daadwerkelijk voor invoed hebben.
Een combinatie dan???