's nachts op de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sylvie

Re: 's nachts op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:58

mijn paarden staan ook dag en nacht buiten! geen enkel probleem. zwinters staan ze overdags buiten van 8 tot 6 en daarna lekker op stal.
Ik hou niet zo van een paard op stal.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:38

dag en nacht staat mijn paard buiten ook met deze dazen nu.
het valt mee op de wei moet ik zeggen Lachen

verder; het kan prima hoor Ja

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:46

Mijn paard staat met dit weer veel liever snachts buiten. Haar stal grenst aan de wei en staat open dus ze kan naar binen en buiten wanneer ze wil.
Ben er zelf alleen niet helemaal gek op, als je ziet wat er de laatste tijd voor gekken rondlopen...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:17

Buiten. Ze staat sowieso 24/7 buiten, het hele jaar door.
Lekker de ruimte, frisse lucht en ze staat met meerdere paarden. Veel lekkerder dan in zo'n stal.

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:01

Gewoon op de wei zetten als het goed weer is;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:02

Die van mij staat sinds een paar dagen ook 's nachts buiten, gaat gewoon goed Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:24

Snacht buiten moet geen probleem zijn lijkt mij...

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:45

mijn paard gaat als het heel erg heet is ook snachts naar buiten ipv overdag..

let echter wel goed op dat er goede omheining is want in heb zaterdagavond nog twee paarden van de weg geplukt die waren uitgebroken.. levensgevaarlijk in het donker!!!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:32

Bij mij staan ze vanaf ongeveer 1 mei (dit jaar wat eerder) tot ongeveer 1 oktober 24/7 op de wei. Ongeacht wat voor weer het is. Er zijn tegenwoordig overal dekens voor, dus geen probleem, ik rijd ook gewoon wedstrijden. Het is gezond voor de paarden, ze kunnen altijd grazen en lopen, wat een paard in de natuur ook doet en ik heb ze in groepjes lopen, dus net echte kuddes. Ze zijn allemaal veel prettiger in de omgang en met rijden dan wanneer ze 20 uur per dag op stal zouden staan. En ik heb een goede omheining en sociale controle. De mensen die er naast en tegenover wonen bellen direct als er iets is. Ik vind het ook veiliger dan op stal, als er iets gebeurd bijvoorbeeld brand, kan je paard geen kant op, als er in de wei iets gebeurd, kunnen ze altijd nog vluchten.
Ik weet ook dat ze het heerlijk vinden, want als ik terug kom van wedstrijd en ze is echt heel moe gaat ze toch ineens steeds harder lopen des te dichter we bij de wei komen!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:01

Geen regen is gewoon naar buiten. Alleen met die hele warme dag. Zondag geloof ik, heb ik ze om een uur of 4 binnen gehaald omdat ze gek werden van de dazen. Om een uur of 9 stonden ze weer lekker buiten

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:56

claudia25 schreef:
MyStar schreef:
Bij ons staan ze overdag buiten als het een beetje te doen is met de dazen, en als het niet te doen is dan 's nachts. Ze gaan nooit 24/7 want dan krijgen ze teveel eiwitten binnen en te weinig ruwvoer. Op de lange duur krijgen ze dan een gebrek aan voedingstoffen.

Gebrek aan voedingsstoffen hoeft je paard niet te krijgen want ik neem aan dat je wel op je paard rij dus na het rijden kan je je paard voeren met voedingsstoffen en te veel eiwitten dat leg eraan op wat voor soort gras je je paard zet lang gras bevat minder veel eiwitten dan dat korte gras wat net uit de grond komt zetten. Zelf denk ik als een paard mag kiezen dan kies ie voor het weiland in plaats van 4 saaie muren . clau Knipoog

Dat ben ik dan niet met je eens, een paard heeft alleen aan een wei niet genoeg, geen enkele wei bevat alle benodigde voedingstoffen. Hooi is zeer belangrijk en dat eten ze als ze op stal staan. Ook hebben ze daar een liksteen Ze vervelen zich dan ook niet. Ik geef ze ook regelmatig wilgentakken op stal waar ze zich 's nachts mee vermaken. Ze staan 's avonds dan ook altijd te trappelen om naar binnen te mogen, dus dan kiezen ze er duidelijk voor om op stal te gaan.

Dat ben ik dan niet met je eens, een paard heeft alleen aan een wei niet genoeg, geen enkele wei bevat alle benodigde voedingstoffen. Hooi is zeer belangrijk en dat eten ze als ze op stal staan. Ook hebben ze daar een liksteen Ze vervelen zich dan ook niet. Ik geef ze ook regelmatig wilgentakken op stal waar ze zich 's nachts mee vermaken. Ze staan 's avonds dan ook altijd te trappelen om naar binnen te mogen, dus dan kiezen ze er duidelijk voor om op stal te gaan. Bij ons worden ze ook veels te dik als ze dag en nacht buiten staan, en bovendien wordt het weiland dan overbegraast.

Voor de duidelijkheid, ik ben er niet voor om een paard veels te lang in een stal te laten staan! Ik vind het ook hartstikke zielig als ze 24/7 in een box staan weg te kwijnen. Van nature hoort een paard buiten, maar van nature hebben ze de kans om in de natuur hun benodigde stoffen bij elkaar te krijgen door ook van bomen en kruiden te eten. En vaak hebben ze dan veel kariger gras dan in de gemiddelde nederlandse wei. Het graasgebied is ook vele malen groter. Onze paarden hebben een combinatie van ong. 12 tot 15 u buiten in de wei en 's nachts binnen met hooi e.d., en ze zijn harstikke gezond en opgewekt. Dus voor mij is dit ideaal.

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:23

myn pony staat dag en nacht op de weide,
dit vind ik zelf super ! hij vind het ook heerlijk.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:26

Mijne staat als het echt goed droog is buiten.
Ik denk dat het geen kwaad kan.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:29

Die Van mij staat als het droog is ook buiten en als het gaat regenen dan staat die binnen

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:10

die van mij staat altijd in de wei..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:20

zelf mijn veulen van 3 weken oud staat nu al dag en nacht buiten. Ik hou altijd aan boven de 15 graden 's nachts blijven zij buiten en als het dan kouder wordt haal ik ze niet meer naar binnen of het moet echt nat worden.

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:23

Dankjulliewel! Inmiddels staat ie dus alweer een tijdje 24/7 op de wei i.p.v. 12 uur per dag. En vanmorgen werd ik al vroeg gebeld. Dat de paarden (ze staan met z'n tweeen) op het voetbalveld stonden, haha! Ze waren dus op stap zo midden in de nacht!! Nogmaals al het schikdraad gecontroleerd en nu zijn ze weer buiten.
Ik merk wel dat Star wat vermoeider is, maar dat kan ook wennen zijn. Op zich denk ik dat het voor ons het meest ideaal is dat hij 's nachts (mits goede temperatuur en geen regen) buiten staat en anders overdag buiten en 's nachts weer op stal.
Dus dat ritme houden we nu aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:27

VSW --> SV.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:09

Die van mij staat alleen als het goed weer is, of niet erg regent buiten. Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:38

Ik zou mijn paardje graag 's nachts buiten willen staan.
Maar er is helaas geen drinkvoorziening, paardjes moeten uit de sloot drinken en dat doet ze niet.
Vandaar dat ze 's avonds weer naar binnen gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:46

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:48

Mijn paarden staan het hele jaar door 24/7 buiten. Behalve met écht slecht weer.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:50

Ik heb volgens mij verwende paarden!
normaal gewoon de hele dag de wei op, maar aan het einde van de dag staan ze echt bij het hek te hinneken.
Als ik de wei dan open doe is het één streep na de stal, dus voor mij s'nachts gewoon lekker binnen.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:43

ik heb de deur gewoon openstaan. als ie binnen wil kan ie binnen, wil ie buiten kan ie buiten

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:44

Onze pony staat 24/7 op de wei, ze heeft een schuilstal tot haar beschikking waar ze in kan gaan staan als ze dat wil. Ons paard zetten we wel 's nachts op stal.
Het valt hier overigens gelukkig mee met de dazen!