Locaties Veluwe weekendje weg???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

window

Re: Locaties Veluwe weekendje weg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:25

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:27

Wordt nog lastig kiezen zo zeg met al die locaties! Iemand ook ergens zelf geweest en heeft foto's gemaakt???

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:32

Marcato schreef:
Ow, het klinkt wel heel erg leuk moet ik zeggen! Zijn er veel stallen en staan ze ook altijd vol? Of is het op zich wel rustig daar? Ik hou er nl. ook nooit zo van als er heel erg veel mensen in die stallen komen (bedoel ik ook vooral niet-paardenmensen die op de camping staan)?

ik vind het reuze meevallen. op zich kan iedereen de stallen in maar de aanloop valt reuze mee. het is meer een rust en natuurcamping dus het trekt toch een bepaald soort mensen. er hebben ook veel mensen een vaste plek daarzo en die mensen komen er vaak al jaren en kijken niet echt op van een paardje dus lopen ook de stal niet in en uit ofzo.
ik heb het nog nooit meegemaakt dat de stallen echt vol stonden, behalve toen er daar een endurance werd gehouden. ik gok dat het er een stuk of 10 zijn. ik heb ze eigenlijk nog nooit geteld. ik neem ook nooit een stal, alleen een weitje. mijn paardjes staan thuis ook 24/7 op de wei dus doe ze geen plezier met een stal.
er is trouwens wel een afgesloten zadelkamer waar je je spullen neer kan leggen. je krijgt dan voor de tijd van je verblijf een sleutel van de zadelkamer.

wat ik daar echt een hele leuke rit vind is naar de carolinahoeve. dat is een (pannnekoeken)restaurant (je kan er meer dan alleen pannekoeken krijgen hoor) midden in het bos. heerlijk om daar heen te rijden, je paardje vast te zetten (ze hebben daar een mooie vastzetplek speciaal voor de paardjes) en je paardje drinken te geven (ze hebben daar speciaal voor een emmer hangen met een watertappunt) er is ook een hondebar voor als je een hond meeneemt. en dan lekker op het terras een broodje of een pannekoekie eten met uitzicht op je paardje. en dan weer leuk verder door de onzalige bossen (geweldige heuvels en afdalingen).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:33

fjordido schreef:
ik ben ook eens op de paalhoeve geweest en ondanks de gastvrijheid was ik niet zo heel enthousiast hoor. vond de beheerders van de manege maar een stel kwarren en geen weidegang
in kootwijk heb je toch ook Ponyvreugd? daar hoor ik ook wel eens leuke verhalen van

Hopelijk hebben ze dan verbouwd. Wij zijn daar een paar jaar geleden geweest en toen was het kampgebouw best wel armoedig. Beetje erg ponykampniveau, om niet te zeggen ronduit slecht. Beetje jammer want de lokatie en ook het gebouw hadden best mogelijkheden, aar dan moet je dat wel doen..........

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:35

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:42

Probleem is alleen een beetje dat mijn paard momenteel geen ritten van langer dan 2.5 uur aankan. Zit je bij Boszicht dus echt zo op de mooie stukken van de Veluwe? Bijv. ook heide en zandstukken?

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:44

hmm nee.. ik denk dat je daar langer over doet

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:50

Ow das jammer. Maar het is wel mooi als je dus binnen die 2,5 uur blijft?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:56

Marcato schreef:
Probleem is alleen een beetje dat mijn paard momenteel geen ritten van langer dan 2.5 uur aankan. Zit je bij Boszicht dus echt zo op de mooie stukken van de Veluwe? Bijv. ook heide en zandstukken?

kleine Pol in Otterlo. Noord-Ginkel in je voortuin.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:56

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 15:07

ikke schreef:

Heb ik al eerder geschreven, dit is juist de locatie waar wij al een aantal jaar komen. We willen dit keer iets anders proberen aangezien we bij de Kleine Pol een paar weken terug ook zijn geweest.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:08

Ben zelf wel ooit eens bij de Witte wieven geweest en daar een paard gehuurd voor een bosrit
http://www.wittewieven.nl/
Ik vond het daar er wel heel erg leuk uit zien en misschien dat ik daarnaar toe ga.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:16

Marcato schreef:
Ow das jammer. Maar het is wel mooi als je dus binnen die 2,5 uur blijft?

jawel, maar ik denk dat je dan toch beter naar een locatie in kootwijk kan gaan

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 15:26

Hoe zien de rijroutes er dan ongeveer uit bij Boszicht?

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:28

dat ligt eraan welke kant je op gaat, in de nabije omgeving kan je ook echt heel leuk rijden alleen dan zit je vooral in het bos. er is trouwens wel een heide waar je in 2,5 uur naar heen en terug kom zit ik mij te bedenken. de zilvense heide heet dat geloof ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:35

Marcato schreef:
ikke schreef:

Heb ik al eerder geschreven, dit is juist de locatie waar wij al een aantal jaar komen. We willen dit keer iets anders proberen aangezien we bij de Kleine Pol een paar weken terug ook zijn geweest.

Sorry, gemist. Ik zal beter opletten Bloos
Daar vlakbij verhuurt iemand een Yurt (mongoolse steppentent), schijnt erg leuk te zijn.
Maar als je eens op een andere plek wilt rijden, is dat het natuurlijk ook niet Haha!
In Hoenderloo zijn ook wat kleinschalige mogelijkheden, maar daar heb ik geen namen van, horen-zeggen, weet je wel....
In Garderen zit tegenwoordig ook weer iets, wat vroeger die manege was (sorry, beetje vaag Bloos ).

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 15:39

Hahaha! Ik ga wel ff zoeken!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 06:49

Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Boszicht geweest en er is meteen besloten om volgend jaar terug te gaan.
We hebben het daar echt geweldig gehad en Silence had het ook reuze naar zijn zin.
Ik vond zelf, dat het gebied erg veel afwisseling te bieden had qua natuur.
En de camping-eigenaren....tja, niks meer dan lof. Echt hele fijne mensen die zich echt voor 100% inzettend om het je naar je zin te maken.

Wij hadden de stacaravan voor 2 personen gehuurd en die was echt meer dan groot genoeg.
Een hele nette caravan en alles was aanwezig. Mocht er iets zijn (onze gasfles was bijv. leeg) dan komt Benno (eigenaar) dat ook meteen in orde maken.

Nee, Boszicht was echt een top vakantie voor ons ondanks wat tegenslagen.
Ik denk dat ze er wel een nieuwe vaste klant bij hebben Knipoog

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 08:03

Ow wat goed om te horen! Wat ik tot nu toe heb gezien trekt mijj deze locatie ook het meest. Hoe heet het plaatstje nu ook alweer waar het ligt?

@ Silence; je kunt dus echt wel lekker rijden daar ook al kun je maar in totaal 2,5 uur rijden? Wij zijn dus in totaal met 4 personen en willen (als het kan) in 2 huisjes/caravans. Is dat mogelijk denk je dat je vlak bij elkaar zit? En heb je altijd zicht op je paard?
P.s. sorry voor de vele vragen hoor, maar ben gewoon errug benieuwd!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 08:43

Ik heb trouwens net een mailtje naar Boszicht gestuurd of ze het weekend dat wij willen gaan, vrij zijn. En nog wat meer info gevraagd. Hopelijk krijg ik snel antwoord, want het lijkt me een super leuke locatie ook!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:50

oh leuk joh! wanneer gaan jullie??
je zal alleen al om de gezelligheid daar al geen spijt hebben!!

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:58

sabje19 schreef:
Ben zelf wel ooit eens bij de Witte wieven geweest en daar een paard gehuurd voor een bosrit
http://www.wittewieven.nl/
Ik vond het daar er wel heel erg leuk uit zien en misschien dat ik daarnaar toe ga.

Ik heb zelf ook op de camping de witte wieven gezeten, en m'n paard stond toen bij http://www.debontewieven.nl/
Dit is 1 bedrijf, 1 minuut lopen en ik was bij mijn paard Knipoog

Je moet er wel zelf alles doen, dus zelf voeren ed maar ook eigen voer meenemen. Er is wel hooi tegen betaling. Je boks wordt opgestrooid, wil je bijstrooien moet je hier ook voor betalen. Als je weggaat moet je je eigen boks netjes achterlaten.
Er is een rijbak, en 4 kleine weitjes en nog een zand paddock. Verder als je het parkeerterrein af bent loop je al op een ruiter route. Wij zijn toen ik denk de langste keer 4 uur weggeweest. Heel mooi daar Lachen En de huisjes zijn ook leuk Haha!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 09:01

fjordido schreef:
oh leuk joh! wanneer gaan jullie??
je zal alleen al om de gezelligheid daar al geen spijt hebben!!

Ik vertrouw op jullie bokkers! hahaha!
Wij willen het weekend van 7-9 of van 14-16 september gaan. Wel errug kort dag dus. Ga jij ook nog??

BertineJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:12

Wij zijn vorig jaar naar Schutteshof in Epe geweest.
In week 33 gaan we weer 2 nachten.
Echt super daar.
Lekker paarden in de wei,kleinschalig,leuke locatie,aansluiting op de veluwe trail,geen dazen in het bos daar(vind ik ook belangrijk aangezien ik blijkbaar in een dazenmekka woon,bij ons word je er echt aangevallen)en goed ontbijt.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:07

Marcato schreef:
Ik vertrouw op jullie bokkers! hahaha!
Wij willen het weekend van 7-9 of van 14-16 september gaan. Wel errug kort dag dus. Ga jij ook nog??

wij zijn ook te vertrouwen hoor Haha! Schijnheilig
wij gaan 27/7 tm 2/9
maar het zal heus de laatste x niet zijn dat ik daar te vinden ben.. Tong uitsteken