Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Duke schreef:LDRD schreef:Dat maakt wel uit.
Je moet de aansprakelijkheid even los zien van de verzekering.
Jouw AVP dekt jouw hoedanigheid van particulier. Doe je activiteiten niet in hoedanigheid van particulier dan is dat niet gedekt dus.
Maar wanneer zijn je activiteiten niet in hoedanigheid van particulier? Is er niet een bepaald bedrag dat je belastingvrij mag bijverdienen als particulier? Ben je met 2x een uurtje lesgeven in de week een manege?
B10 schreef:We hebben wel een extra verzekering voor als iemand anders met ons paard een ander wat aandoet maar de persoon zelf tekent bij ons een eigen risicoverklaring en onder de 18 door ouders/voogd getekend dit op advies van verschillende verzekeringen omdat een bedrijfsmatige aansprakelijkheidsverzekering niet haalbaar voor ons zou zijn met maar 3 paarden...
.
LDRD schreef:Glashelder inderdaad.
Dus wel aansprakelijk als er wat gebeurd, maar niet verzekerd.
LDRD schreef:B10 schreef:We hebben wel een extra verzekering voor als iemand anders met ons paard een ander wat aandoet maar de persoon zelf tekent bij ons een eigen risicoverklaring en onder de 18 door ouders/voogd getekend dit op advies van verschillende verzekeringen omdat een bedrijfsmatige aansprakelijkheidsverzekering niet haalbaar voor ons zou zijn met maar 3 paarden...
Besef wel dat zo'n overeenkomstje van weinig waarde is als er echt wat gebeurd!
B10 schreef:Volgens de verschillende verz maatsch. die we hierover gebeld hebben zijn we hier (gelukkig) voldoende tegen gedekt mits we maar die overeenkomst laten tekenen.
LDRD schreef:B10 schreef:Volgens de verschillende verz maatsch. die we hierover gebeld hebben zijn we hier (gelukkig) voldoende tegen gedekt mits we maar die overeenkomst laten tekenen.
Dan hebben ze je niet goed voorgelicht. Bel van een willekeurige maatschappij de letselafdeling en leg je vraag daar maar eens voor, daar zitten de mensen die het kunnen weten.
Duke schreef:@Sonjaja, volgens mij doel jij op hoe een paardeneigenaar de schade kan verhalen als een derde (ruiter) schade toebrengt. Klopt dat? Maar mijn vraag was: ik geef les, met mijn eigen paard, op mijn eigen terrein, aan derden. Wat als de ruiter valt en bv een dwarslesie heeft? Als de verz.mts van die persoon moeilijk wil doen, kunnen ze de schade op mij verhalen. Hoe kun je je hiervoor verzekeren?
Mijn verzekering heeft gezegd dat het tekenen van een eigen risicoverklaring niet rechtsgeldig is.
Sonjaja schreef:Er bestaan losse risico verzekeringen waar je deze schades wel op gedekt kunt krijgen maar de premies zijn zo hoog dat ze voor mensen zoals jij meestal onbetaalbaar zijn. Je geeft maar een paar lesjes per week en dekt daar waarschijnlijk net je eigen kosten mee. Als je dan ook nog die dure premie erbij moet gaan betalen zul je verlies lijden. Dat is het grote probleem. Zoals al eerder vermeld dekt je AVP deze kosten niet. En dat het tekenen van een eigen risicoverklaring niet rechtsgeldig is klopt inderdaad met de voorwaarden van de AVP. Echter op de losse risico verzekering zou er wel een overeenkomst kunnen worden getekend door diegene die les heeft dat indien er schade is het eigen risico dat in de polis bepaalt is door de lesnemer voor eigen rekening wordt genomen.Echter indien jij zo'n polis zou sluiten zou je je lesgeld flink moeten verhogen om kosten dekkend te kunnen blijven lesgeven.
Rialto is een maatschappij die met deze risico verzekeringen werkt. Echter ze zullen waarschijnlijk eerder zo'n polis verstrekken aan een bedrijf dan aan een particulier.
LDRD schreef:Sonjaja schreef:Er bestaan losse risico verzekeringen waar je deze schades wel op gedekt kunt krijgen maar de premies zijn zo hoog dat ze voor mensen zoals jij meestal onbetaalbaar zijn. Je geeft maar een paar lesjes per week en dekt daar waarschijnlijk net je eigen kosten mee. Als je dan ook nog die dure premie erbij moet gaan betalen zul je verlies lijden. Dat is het grote probleem. Zoals al eerder vermeld dekt je AVP deze kosten niet. En dat het tekenen van een eigen risicoverklaring niet rechtsgeldig is klopt inderdaad met de voorwaarden van de AVP. Echter op de losse risico verzekering zou er wel een overeenkomst kunnen worden getekend door diegene die les heeft dat indien er schade is het eigen risico dat in de polis bepaalt is door de lesnemer voor eigen rekening wordt genomen.Echter indien jij zo'n polis zou sluiten zou je je lesgeld flink moeten verhogen om kosten dekkend te kunnen blijven lesgeven.
Rialto is een maatschappij die met deze risico verzekeringen werkt. Echter ze zullen waarschijnlijk eerder zo'n polis verstrekken aan een bedrijf dan aan een particulier.
Schade aan wie of wat bedoel je hier? Schade door lesser met paard aan derden en/of schade aan de lesser?