Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik weet bijna zeker dat je dan strekkende voorbenen ziet
Zep schreef:In de lagere klasse waarbij geen verschil gevraagd wordt rijdt ik ook altijd voluit. Er waren (is dat nu nog?) proeven waarbij er een keer middendraf en een keer uitgestrekte draf gevraagd werd (M/Z proeven) en dan toon je wel degelijk verschil.
vw_ot schreef:en dat er regelmatig tot altijd staat dat hij taktfouten heeft of dat het te weinig is.
vw_ot schreef:Het is zeker niet dat ik jaloers ben dat een ander wel een paard heeft dat goed kan strekken, zeker niet.
Maar die van mij heb der meer moeite mee zodra ik die naar voren wil rijden, dan trekt ie zijn knieen nog hoger op omdat het een tuiger is.
Het zal nooit mijn sterkste punt worden, ik was gewoon benieuwd waarom mensen nou iets rijden wat niet direct gevraagd word.
Ik ben blij met mijn paard en ga met veel plezier op wedstrijd, ik weet als ik mijn coupon terug krijg dat voor de middendraf geen bijster hoge cijfers vermeld staan, en dat er regelmatig tot altijd staat dat hij taktfouten heeft of dat het te weinig is.
Maar dat is de jurysport, ik heb er geen problemen mee dat iemand anders betere middendraf zal rijden, maar snap niet hoe het kan dat een jury het verschil niet goed kan zien.
En als je tactfouten rijd, tja. Dat zijn nu eenmaal grove fouten, zeker in het L2. Dan jaag je hem óf te ver op in zijn tempo, of je begeleid hem niet voldoende. zorg dat je dat er uit kan rijden, dan zal je al betere punten halen. 

vw_ot schreef:Ik rijd nu 2 jaar wedstrijden en kan me iedere keer weer ergere aan het feit dat wanneer middendraf gevraagd word veel mensen uitgestrekte draf rijden.
Mijn paard heeft veel moeite met de middendraf omdat het een tuiger is, ik doe mijn best er een middendraf uit te rijden(gaat gelukkig al beter als in de B) maar blijft moeilijk, maar dan zie ik andere rijden en die rijden dan uitgestrekte draf, en worden vervolgens eerste.
Terwijl ik van mening ben dat het gevraagde dan niet getoont word.
Bij mijn weten is de bedoeling van middendraf dat het paard zijn pas gaat Verruimen, bij uitgestrekte draf moet hij daadwerkelijk gaat strekken met het voorbeen.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit op concours meemaken? Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Vinden jullie dat een jurylid dit anders zou moeten jureren?
asjemenou schreef:Waarom uitgestrekte draf rijden als middendraf gevraagd word??
Omdat als ik dat niet doe er op mijn startcoupon staat: Te weinig.