chagrijnig/suf...iemand n idee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vuitton_love

Re: chagrijnig/suf...iemand n idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:28

Ik heb gevonden wat je bedoelde, is zo'n beetje vergelijkbaar met de PAVO musclebuild, die hebben ze hier in het dorp wel want die heb ik gisteren nog in mijn handen gehad.

Een kilo krachtvoer : een idee hoeveel handjes dat ongeveer is? Heb ( nog ) geen schep ter beschikking... Bloos
Ik ga momenteel denk ik : 's morgens nog de koeken laten voeren en dan 's avonds een kilo van die sportmuesli met wortelen.
Ik hoop alleen niet dat ik dan meteen een bom onder het zadel krijg want daar weet ik ook geen blijf meer mee dan, zoveel ervaring heb ik nog niet. Iets voorwaartser en energieker mag zeker, maar een bom heb ik niet nodig Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:17

rustig aan opbouwen... Knipoog begin met een dag of 3 een kwart schep er bij,( 2 handen vol)
paard moet ook even de kans krijgen om te wennen he.
daarna geef je een halve kilo, dat een dag of 5 en dan bouw je uit tot meer. even afhankelijk van hoe druk hij word..of juist niet Knipoog

en verder blijf leuke dingen met hem doen, ga spelen, ren achter hem aan in de bak,ga tikkertje doen ofzo.
vinden paarden leuk!!
of een moeilijk parcoursje leggen, balken op de grond,maak er en figuur van en ga zijwaarts er overheen of achterwaarts, zoiets
toch klein stukje wandelen,al is het maar het erf op en neer en wat grassprietjes eten bij de ingang ofzo.
het breekt de sleur,van rijden,longeren ,slimme paarden zijn daar echt gevoelig voor

Vuitton_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:16

ellepel schreef:
rustig aan opbouwen... Knipoog begin met een dag of 3 een kwart schep er bij,( 2 handen vol)
paard moet ook even de kans krijgen om te wennen he.
daarna geef je een halve kilo, dat een dag of 5 en dan bouw je uit tot meer. even afhankelijk van hoe druk hij word..of juist niet Knipoog

en verder blijf leuke dingen met hem doen, ga spelen, ren achter hem aan in de bak,ga tikkertje doen ofzo.
vinden paarden leuk!!
of een moeilijk parcoursje leggen, balken op de grond,maak er en figuur van en ga zijwaarts er overheen of achterwaarts, zoiets
toch klein stukje wandelen,al is het maar het erf op en neer en wat grassprietjes eten bij de ingang ofzo.
het breekt de sleur,van rijden,longeren ,slimme paarden zijn daar echt gevoelig voor

oh oh oh dan heb ik het al 'fout' gedaan... Bloos Bloos
Gisteren en eergisteren heb ik hem 's morgens een pavokoek gegeven en dan de ganse dag weide, dan 's avonds na de arbeid een 6 tal handjes Muesli met wortelen of een appel en daar de olie doorheen...Misschien teveel in 1 keer? Oh jee...
Ik heb ondertussen ook pavo al gecontacteerd via de site : daar kon je ook voedingsadvies inwinnen.
Misschien gewoon beter nu een 5 tal dagen zoveel blijven geven als ik al gaf? Of toch nog opvoeren??
Ik zal met hem aan de hand even tot vooraan het erf wandelen straks, hem daar even laten grazen en terugkeren dan...Heb vandaag weer les dan is hij meestal best alert.

Wat ik zo frappant vind is : vele ruiters die gebruiken hun paard enkel om te rijden + wedstrijden te rijden. Verder geen wandeling, grondwerk, longeerwerk,...En die paarden zien er in mijn ogen ( op dit moment toch) minder suf uit dan de mijne.
Is het dan zo dat sommige paarden die 'eentonigheid' helemaal niet zo erg vinden en gewoon graag werken? En dat je ook paarden hebt die ontzettend veel afwisseling nodig hebben? en dat ik dan eentje heb dat tot de laatste categorie gerekend werd?

Ik moet nu ook zeggen dat hij vroeger dressuurmatig opgeleid en doorgereden geweest is en als jongeling ( 4 - 6 jaar) was hij naar horen zeggen de grootste rotzak op stal : bokte iedereen eraf, was heel vinnig en heet...Dan is hij naarmate de jaren vorderden als springpaard gebruikt en in de laatste jaar voor ik hem kocht is hij eigenlijk n beetje vergeten en stond ie vaak meer in de stal dan dat ie eruit kwam. Toen was hij heel vals en beet en sloeg naar je, dat is er ondertussen al uit door veel met hem bezig te zijn en grondwerk te doen Knipoog