Mijn paard (nrps-er, heb haar bijna een jaar) dacht laatst even in een sjaggo bui naar mij te happen tijdens het opzadelen. Nou dat heeft ze geweten!!!! Ik zal haar nooit op het hoofd slaan, maar ze heeft mijn vuist en knie wel gevoeld op haar ribbekast..... Dat was de eerste keer in bijna een jaar dat ik haar nu heb. Maar het was wel terecht, en op het moment zelf afgestraft.
Ons enter (tinker x nrps) dacht toen ze 4 maanden was al dat ze baas was.... Die liet zich in de wei niet wegsturen en was ronduit opdringerig!! Als je haar dan toch weg wilde sturen draaide ze de kont naar je toe en trapte met twee benen gericht achteruit!!! Hoe los je dat dan "vriendelijk" op?? Ik ga echt niet riskeren dat ik het ziekenhuis ingeschopt word!! Heb longeerzweep gepakt, ben het land ingegaan, en heb haar even flink staan kriebelen. Daarna weer geprobeerd weg te sturen, wat ze dus niet wilde. Resoluut weggestuurd en ja hoor, daar kwam de kont en de twee achterbenen!!! Maar op hetzelfde moment kwam ook mijn zweep!!! Ongenadig en hard!! Was een éénmalige actie, heb het nog niet weer hoeven doen....
Ooooooooooooh, sjieluuuuuuuuuuuuuuuughhhh!!!!!! Nou echt niet!!!!, Ze is nu anderhalf, kent haar plaats, is niet bang voor de zweep.....
Wat denk je hoe het in het land gaat tussen paarden onderling?? Die zeggen echt geen foei tegen elkaar hoor, nee die delen direct een rotschop uit.....
En wat betreft het vastzetten aan een hek..... Wees voorzichtig!!! Ik heb ook een tinker van net 2 jaar, die los in de longeercirckel liep en toen ie absoluut geen zin meer had om daar nog langer te zijn liep ie gewoon dwars door de omheining!! Ik kan je vertellen, dat waren dikke planken! En hij deed het in alle rust... Eerst het hoofd onder een plank en dan je hoofd omhoog.... Goh, geeft die plank mee?? Wat, hij knapt??? Nou dan wandel ik ook op mijn dooie gemakkie door de middelste plan toch??? En die onderste, daar stap ik overheen