Mountain Horse rijlaars mag niet meer op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 10:35

Het rottige is dat er tot voor kort geadverteerd werd met deze laarzen en erbij stond vermeld dat ze toestaan waren op wedstrijden. Ik kon het me al bijna niet voorstellen... ze zijn vrij grof en passen helemaal niet bij zo'n keurig apepakkie...

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 20:38

Ik heb Petrie's en die Mountain horse laarzen, die Mountain horse zitten heerlijk en lijken me ook veilig, maar op een dressuurwedstrijd vind ik het idd. niet echt mooi!!!

Petra1

Mountain Horse rijlaars wel toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:47

Ik zag dat de KNHS een rectificatie heeft geplaatst op www.knhs.nl.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 08:44

Nou ik zie niks geen rectificatie hoor, waar staat die dan?

Petra1

knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 09:44

www.knhs.nl
klik op knhs
zie rechterframe
of klik nogmaals op de nieuwsbutton / vernieuwen in je browser want misschien staat de oude pagina nog in de cache van je browser.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:25

KNHS schreef:
Rectificatie Mountain Horse rijlaarzen
8-11-2002

In publicaties in Paard & Sport en op onze website – www.paardensport.nl – is door ons aangegeven, dat laarzen van het merk Mountain Horse op wedstrijden niet zijn toegestaan. Ook is aangegeven, dat deze laarzen niet veilig zouden zijn.

Hierbij rectificeren wij deze mededelingen omdat ze onjuist zijn: de rijlaarzen van Mountain Horse zijn wel degelijk reglementair toegestaan tijdens wedstrijden en evenementen. Er is geen onderzoek verricht waaruit is gebleken dat deze laarzen niet veilig zouden zijn.

Wij bieden aan Mountain Horse en haar importeur S&K Equestrian Products onze oprechte verontschuldigingen aan voor onze fout.

Namens de KNHS,

J. Berendsen, directeur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:26

Dat betekent dus ook dat ik gewoon mag starten met mijn veterlaarzen met rits? Van een ander merk overigens en een stuk chiquer dan die moonboots van MH Haha!.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:59

ik hoorde vorige week van een eigenaresse van een ruitershop dat Mountain horse een kort geding heeft aangespannen tegen de KNHS!!! eigenlijk wel terecht vind ik, want deze laarzen worden nu met merknaam genoemd als zijnde 'gevaarlijk'en dus niet toegstaan op wedstrijden, ik heb zelf bruine, dus daar mocht ik toch al niet mee starten Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:06

Het tegenstrijdige was zelfs dat ze als wedstrijdlaars als onveilig werden gezien, maar als recreatielaars wel als veilig. IMO is een laars per definitie veilig of onveilig, of dat nou voor wedstrijden of voor recreatie opgaat. En ik ben van mening dat veel 'wedstrijdlaarzen' dan ook het predikaat 'onveilig' zouden moeten krijgen vanwege de gladde zool. Maar goed, die tegenstrijdigheid kwam mij ook al vreemd voor (en die was enkele anderen ook al opgevallen, meen ik mij te herinneren).

Wat die veterlaarzen met rits betreft: mijn zusje heeft er vier jaar lang wedstrijden mee gereden, zowel dressuur, springen als sgw, en ze heeft er nog nooit een opmerking over gehad van officials. Overigens heeft ze nu gladde, dus mocht het echt niet toegestaan zijn, dan is zij er al die tijd goed van af gekomen. Haha!