Goedkoope vliegenspry

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Goedkoope vliegenspry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:18

Mijn ervaring is dat alleen een vliegendeken echt helpt....

SophieJJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 09:11

_angela_ schreef:
Mijn ervaring is dat alleen een vliegendeken echt helpt....
maar ik heb ook 'n vliegendeken maar die doe ik bij haar alleen op in de wei

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:15

inderdaad, vliegendeken helpt erg goed, heb er nu zelf ook een en ze heeft een kap op. Voor de rest lange manen die haar hals bedekken, dus vliegenspray heeft ze nu niet echt nodig Knipoog

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:27

udine5 schreef:
Omdat ik vliegenspray toch wel erg prijzig vind (13,95 voor halve liter) ben ik eens aan het zoeken gegaan naar topics over vliegenspray maken. Daar zijn er wel een paar van en ben met die recepten aan de gang gegaan en heb zo naar mijn idee een vliegenspray gemaakt die goed moest werken. Sommige gebruiken citronella olie enzo. Maar omdat olie zo plakt en niet mengt met water heb ik het volgende recept bedacht en ook gemaakt:

Je hebt nodig:
-4 zakjes gewone thee
-knoflookpoeder
-kruidnagelpoeder
-azijn
-dettol
-citroensap
-water

0.5 liter water koken, daar 4 zakjes thee in hangen tot het water afgekoeld is.
Theezakjes eruit halen en uitknijpen.
(dan houd je uiteindelijk minder thee over vanwege verdamping en een deel blijft nog in de theezakjes zitten, ik had nog 350ml)
150ml water koken met daarin een eetlepel knoflookpoeder en een eetlepel kruidnagelpoeder ondertussen paar keer roeren.
Dit goedje moet je even door een pantykous zeven omdat anders je spuit verstopt gaat zitten.
Het water wat je eraan overhoudt bij de thee doen.
Daar doe je nog 400ml azijn bij en 150ml dettol en 100ml citroensap.

Voor mensen die willen roepen dat dettol en zuur (azijn en citroensap) niet samen gaan kan ik je vertellen dat ik het alledrie samen op mijn onderarm heb gesmeerd om dat uit te testen. De hele dag laten zitten en er was niks aan de hand.

Alles is gewoon in de supermarkt te koop.
En als je het omrekent ben je in totaal ongeveer 3,50 kwijt voor een liter vliegenspray die super werkt Haha!
Heb het eerst natuurlijk een paar keer getest voordat ik het hier op bokt kon zetten Tong uitsteken
In de aanschaf ben je natuurlijk meer kwijt want je maakt niet alles in 1 keer op. Ik was voor de azijn 1,5l, knoflookpoeder, kruidnagelpoeder en twee bolletjes citroensap a 200ml 3,50 kwijt en de dettol kost 9,99 voor 0,5 liter. Thee had ik nog maar is niet duur. Maar goed dat maak je niet allemaal in 1 keer op daarom kost het omgerekend dus 3,50 voor iets meer dan 1 liter.

Nou, ik zou zeggen veel plezier met brutselen en ik hoor graag of iemand er iets aan heeft gehad Haha!

Ik heb hem gemaakt en ga hem vanavond voor het eerst testen.

lovechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:21

jesskn schreef:
udine5 schreef:
Omdat ik vliegenspray toch wel erg prijzig vind (13,95 voor halve liter) ben ik eens aan het zoeken gegaan naar topics over vliegenspray maken. Daar zijn er wel een paar van en ben met die recepten aan de gang gegaan en heb zo naar mijn idee een vliegenspray gemaakt die goed moest werken. Sommige gebruiken citronella olie enzo. Maar omdat olie zo plakt en niet mengt met water heb ik het volgende recept bedacht en ook gemaakt:

Je hebt nodig:
-4 zakjes gewone thee
-knoflookpoeder
-kruidnagelpoeder
-azijn
-dettol
-citroensap
-water

0.5 liter water koken, daar 4 zakjes thee in hangen tot het water afgekoeld is.
Theezakjes eruit halen en uitknijpen.
(dan houd je uiteindelijk minder thee over vanwege verdamping en een deel blijft nog in de theezakjes zitten, ik had nog 350ml)
150ml water koken met daarin een eetlepel knoflookpoeder en een eetlepel kruidnagelpoeder ondertussen paar keer roeren.
Dit goedje moet je even door een pantykous zeven omdat anders je spuit verstopt gaat zitten.
Het water wat je eraan overhoudt bij de thee doen.
Daar doe je nog 400ml azijn bij en 150ml dettol en 100ml citroensap.

Voor mensen die willen roepen dat dettol en zuur (azijn en citroensap) niet samen gaan kan ik je vertellen dat ik het alledrie samen op mijn onderarm heb gesmeerd om dat uit te testen. De hele dag laten zitten en er was niks aan de hand.

Alles is gewoon in de supermarkt te koop.
En als je het omrekent ben je in totaal ongeveer 3,50 kwijt voor een liter vliegenspray die super werkt Haha!
Heb het eerst natuurlijk een paar keer getest voordat ik het hier op bokt kon zetten Tong uitsteken
In de aanschaf ben je natuurlijk meer kwijt want je maakt niet alles in 1 keer op. Ik was voor de azijn 1,5l, knoflookpoeder, kruidnagelpoeder en twee bolletjes citroensap a 200ml 3,50 kwijt en de dettol kost 9,99 voor 0,5 liter. Thee had ik nog maar is niet duur. Maar goed dat maak je niet allemaal in 1 keer op daarom kost het omgerekend dus 3,50 voor iets meer dan 1 liter.

Nou, ik zou zeggen veel plezier met brutselen en ik hoor graag of iemand er iets aan heeft gehad Haha!

Ik heb hem gemaakt en ga hem vanavond voor het eerst testen.

stipje ik ga dit recept ook maken. en klopt het ook als je antiklit met water shackt dat je anti klit spray heb voor je paard?