Chapschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_

Re: Chapschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:08

ik heb de leren van mondoni, rijd goed vind ik zelf. maar rij ook maar 2x per week

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:22

Hangt heel erg van je budget af denk ik. Lachen Ik rijd nu niet meer met chaps, maar wel heel lang gedaan op bergachtige schoenen, die wat smaller zijn dan stalschoenen. Van leer en 5 jaar geleden aangeschaft, zo'n 2 á 3 jaar intensief op rondgeslenterd. Heel wat stallen, blubber & paarden mee getrotseerd en ze zijn nog helemaal goed. Wel is het gedeelte waar mijn chaps zaten als ik reed donkerder dan het adnere gedeelte van de schoen, niet storend maar toch. In al die tijd heb ik ze maar één keer schoongemaakt. Gekocht bij de Scapino o.i.d. en ze waren zo'n 50€ meen ik.

Als ik opnieuw iets kon aanschaffen zou ik voor rankere schoenen gaan omdat ze wel wat lomp zijn -mede doordat ze nog steeds te groot zijn omdat mijn moeder ze voor ''in de groei'' wilde kopen- en ik dat zelf niet zo mooi vind, maar kwalitatief zijn ze super!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:54

ik heb ook eerst 2 paar van die jodphurs versleten zoals jij ze beschrijft, gewoon rubber met een voering en ook bij mij kwam die voering na enige tijd los, volgens mij komt dit deels ook door het in en uitstappen telkens, hoe vaker je rijdt, hoe rapper ze natuurlijk ook versleten.
Ik heb toen ook voor leren schoenen gekozen met veter en rits, van harry's horse. De paddock boot 'spirit'. Deze heb ik ondertussen een jaartje en ze bevallen mij super, heel makkelijk aan en uit te doen door de rits, niet zoveel werk aan om ze proper te houden en ze zijn nog nergens versleten terwijl ik er toch 3 keer per week mee rij (in de vakantie's vaker, maar bij mijn pony heb ik bij slecht weer wel rubberen laarzen aan omdat ik anders onder de modder zit)
Toen ik ze kocht waren ze over de 100 euro, nu nog iets van een 80 euro denk ik.

tirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:00

ik heb leren jodphurs van het merk PFIF zitten heerlijk en zijn niet al te duur E 55,00

maar 1 tip: gebruik de rits aan de hak niet, de mijne was na een paar keer aan al kapot (misschien toeval) maar ik gebruik dus daarom nu alleen de veters.