Maanling schreef:Het is best moeilijk, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Zodra ik een pony gevonden heb wil ik ook een bijrijder voor een paar keer per week. Dit ivm tijd (een paar avonden 'vrij' is toch wel heel handig ivm andere huisdieren en vriend en huishouden enzo) en een paar tientjes extra per maand zijn ook zeer welkom gezien het dure leven van vandaag.
Moet je dan geld vragen voor iets waarmee je een dienst wordt bewezen is dan ergens hierboven de vraag. Nou, ik zie het alsvolgt: iemand wilt graag rijden en huurt feitelijk het paard en de spullen van mij. Ja, daar mag best wat voor betaald worden. Zo werkt het toch in het leven?
Ik wilde 75,- of 85,- vragen voor 2x per week. Maar dan mag wel alles met het paardje gedaan worden, behalve alleen naar buiten. Wel samen met iemand.
Voor dat geld kan ik dus ook 2 dagen in de week een paard huren, mag ik dan alles mee en ook nog eens alleen naar buiten. Hierbij komt dat jij hiermee ook geholpen bent, jij zegt die tijd nodig te hebben ivm andere zaken. Je verleent elkaar dus een wederzijdse dienst...
heeft maar geen ''doorzettingsvermogen''. Betaalde om een paard te gaan rijden maar er daadwerkelijk wat voor over hebben ho maar 
werkt voor ons is het perfect .
Maar er zijn mensen die dat wel doen. 25 a 30 euro vind ik een mooi symbolisch bedrag.