Meer ouders die kind bodyprotector laten dragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

Re: Meer ouders die kind bodyprotector laten dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:19

ik geb niet eens een bodyprotector of cap ik rijd op mijn paard vaak aleen met hoofdstel zadel is versleten dus rij ook alleen maar zonder zadel miss beetje dom maar tot nu toe gaat het goed

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:20

cap heb ik altijd op,maar bp komt er bij mij niet in. Ik vind er geen die fatsoenlijk past en betaalbaar is. Ik ben tamelijk klein maar heb wel een stevige boezem,dus hij geraakt of niet dicht,of hij is te lang en ik kan niet meer normaal zitten in m'n zadel.
Ik zal er vast wel érgens eentje vinden die past, maar hoeveel geld ik daaraan kwijt ben wil niet eens weten.

Bij ons in de lesjes zie je tegenwoordig heel veel kindertjes met bp en fietshelmachtige-cap,en daar ben ik eerlijk gezegd wel blij om.

DarkBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:27

marjoleinft schreef:
ik geb niet eens een bodyprotector of cap ik rijd op mijn paard vaak aleen met hoofdstel zadel is versleten dus rij ook alleen maar zonder zadel miss beetje dom maar tot nu toe gaat het goed

Meid, als ik jou zo hoor zit het gevaar in een klein hoekje. Ik kan natuurlijk niet zien vanaf hier hoe betrouwbaar jouw paard is! Misschien is het een holle bolle shet van 25 waarmee je in de wei rijdt, maar misschien is het een jong warmbloedig paardje dat nog wel eens met jou in een situatie kan komen waarvan hij schrikt. Dat hangt er erg van af.
Toch zou ik je aanraden een cap te regelen, het is misschien dapper om zonder te rijden maar dat zal niemand zeggen zodra jij onder je paard ligt te kijken. Je hebt nu veel mensen die hun oude cap (zonder keurmerk) wegdoen op Marktplaats, je mag er dan vaak niet bij een manege mee rijden maar je hebt in ieder geval wát! Én je geeft het goede voorbeeld voor mensen in je buurt Tong uitsteken

guanacotje schreef:
cap heb ik altijd op,maar bp komt er bij mij niet in. Ik vind er geen die fatsoenlijk past en betaalbaar is. Ik ben tamelijk klein maar heb wel een stevige boezem,dus hij geraakt of niet dicht,of hij is te lang en ik kan niet meer normaal zitten in m'n zadel.
Ik zal er vast wel érgens eentje vinden die past, maar hoeveel geld ik daaraan kwijt ben wil niet eens weten.

Bij ons in de lesjes zie je tegenwoordig heel veel kindertjes met bp en fietshelmachtige-cap,en daar ben ik eerlijk gezegd wel blij om.

Hmmm,... goed dat je het zegt, dan weet ik al vast dat die zoektocht voor mij ook moeilijk zal worden Tong uitsteken . Een zgn. paddestoel-cap heb ik inmiddels al wel. Mijn oude capje heb ik geloof ik voor een paar euro verkocht. Ja, manege stelde het verplicht... gelukkig de bodyprotectors nog niet, al zijn er al wel kindjes hier die er mee rijden.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:30

Mijn dochter is ook 8 jaar en heeft er ook altijd mee gereden na een paar fikse vallen (niet van onze huidige pony) Sinds een jaar wil ze dat ding niet meer aan maar met springen draagt ze nog steeds een BP. Knipoog

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:30

Ik moet perse met bodyprotector springen van mijn ouders, en doe dat dan ook graag! Heb gelukkig al bij een aantal "erge" vallen mijn bodypr. aangehad anders was het ernstig geweest. Nu helemaal niks Knipoog
Btw ik spring nu ook uit mijn eigen met bodypr. vind het zelf een veel veiliger gevoel geven.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:00

ik rijd er niet mee, ik vind ze erg warm en ik vind ze niet zo fijn zitten Clown I know, I am ontzettend eigenwijs Dromen
Paardrijden is niet gevaarlijk, pas als je eraf valt wordt het gevaarlijk, en dan is het nog niet gevaarlijk als je zacht terrecht komt Clown (geruststelling is zeker mislukt Tong uitsteken )

grapje Cool

o, ik heb wel een cap op Haha!

deborah__013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:05

Ik rijd paarden in. En ik ga er egt NOOIT zonder cap op dat doe ik echt niet stel dat er iets gebruerd. Ik rij niet met bodypotector maar soms zou ik het erg graag willen. maarja. ik weet hoe ik moet vallen maar nog is het gevaarlijk zonder als je paarden inrijd. xx

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:19

ik rijd altijd met cap, niet met een bp omdat ik die dingen ronduit lelijk vind en erg duur, ze lijken met ook niet lekker zitten en de keren dat ik val (wat niet vaak is op de een of andere vreemde manier), val ik op andere plekken dan waar dat ding beschermt.:S

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:07

ik zelf heb wel een een BP aan gehad.. ik vond het zelf heel vervelend zitten.. als ik aan het lessen ben of zelf trainen dan let ik natuurlijk wel heel erg op mijn houding en ga je goed recht op zitten.. maar als je bv een buitenrit aan het maken bent lijkt het me dat je met een BP een stukje van je bewegings vrijheid kwijt raakt. het lijkt mij heel vervelend, maar er zijn genoeg mensen die het wel doen. met cap rij ik wel altijd!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:17

Als je van een bodyprotector rechter gaat zitten moet ik me dringend zo' n ding aanschaffen!!! Ga ik misschien eindelijk eens recht leren zitten...
Maar ik ben dus van de generatie die niet is opgegroeid met BP, en om nu als volwassen dressuurmuts met 23jarige pony opeens eentje te gaan dragen vind ik nogal raar. Maar als bovenstaande stelling klopt, ga ik toch eens rondkijken! Alle middelen zijn goed om rijtechnisch beter te worden haha!

Ik ben wel 100% capdrager! Zelfs bij uitstappen etc, want ik krijg onmiddelijk het gevoel van: heb mijn cap niet op, wat als ik nou net val? en dat geeft me een onprettig gevoel
tja, autorijden doe je toch ook niet zonder gordel?

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:16

je gaat idd van een BP rechter zitten (je moet wel want je zit gevangen Clown )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:18

Bij de manege waar ik rijd, ben ik de enige....
Maar bij Boonzaaijer, is het bij het springen verplicht, en dat snap ik wel Clown

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:22

Mirr84 schreef:
Maar als je zonder cap rijdt, heb je dan niet heel erg het gevoel van: 'als ik nou val, kan ik zo m'n hoofd opensplijten...'

Eerder het gevoel van 'ik breek straks me nek' , het word steeds normaler dat kinderen gewoon een bodyprotector om hebben, ik heb er ook een voor het geval dat Lachen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:25

Bij ons op stal is het verplicht iig voor de manegelessen (kinderen t/m 16 jaar). Ze worden ter beschikking gesteld, zodat ouders niet meteen zo'n duur ding hoeven te kopen. Hangen er in diverse maten.
Vind het een goede zaak alhoewel mijn dochter nu juist door dat ding haar arm heeft gebroken. Ze viel met haar arm onder haar lichaam.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:27

Mijn dochter(9) mag ook alleen maar op dr pony met bodyprotector aan en cap op,anders mag ze niet rijden!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:28

Ja, maar dat hoeft niet door dat ding te komen..kan ook gewoon zonder dat ding gebeuren, arm onder lichaam Ja

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:59

Met springen moet ik hem bijna altijd aan van mn ouders, als ik alleen maar een kruisje van 60 cm ga springen hoeft hij niet aan, maar zelfs dan mis ik hem wel. Ik heb in het begin een aantal onwijze klappers gemaakt met springen op mn pony, met je rug plat midden in de hindernissen, toen heeft mn moeder gezegt nu is het genoeg, nu gaan we zo'n ding halen, zelfde dag nog 1 gehaald. In het begin is het idd een beetje vervelend omdat ie dan nog naar je lichaam moet vormen. Maar als ik tegenwoordig spring zonder bp dan mis ik gewoon echt iets, en ben ik gelijk een stuk onzekerder.. Je went er echt wel aan, en ik ben ondertussen al heeeeeel wat keertjes heel blij geweest dat ik zo'n stom ding aan had Knipoog tuurlijk, ook als je je bp aan hebt kun je pijn hebben, maar het vangt wel een heeeeel groot deel van de klap op. Ga maar eens even nadenken, je valt met bp, en je hebt pijn, ga maar eens ff na hoeveel pijn je zou hebben als je hem niet aan hebt Knipoog

En ik cross, dus moet er sowieso eentje hebben. Met dressuur heb ik hem niet aan, ik denk dat ie dan toch wel je bewegingsvrijheid beperkt, met buitenrijden heb ik hem ook nooit aan, ik ben er buiten nog nooit afgevallen, en de paarden waar ik op buitenrijd zijn 200% verkeersmak en zullen buiten geen stap verkeerd zetten Lachen

Edit: Ik kom ook met springles, en springwedstrijden mn paard niet op zonder bp Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:02

Mijn zusje van 6 heeft hem ook altijd aan! Mijn moeder vind dat wel zo veilig. Ikzelf draag er geen, maar heb wel echt altijd een cap op (mijn zusje ook natuurlijk).
Ik heb trouwens nog wel een vraagje mag je een bodyprotector aan tijdens je dressuurproef?

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:05

Mijn zusje moet van mijn ouders ook altijd een bodyprotector dragen. Verder rijden er heeel veel kinderen bij ons op de manege met een bodyprotector.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:17

Mijn nichtje van 6 moet er ook altijd eentje aan, en vind ik maar best eigenlijk ook, ze heeft nog niet veel evenwicht en vooral in galop valt ze er geregeld nog wel eens af ...
Zelf draag ik er geen, maar ik hoor mijn ma er al regelmatig over praten, ik vermoed dus dat er voor mij ook eentje aan zit te komen Clown

OP

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:28

Ik draag geen BP, lijkt me niet fijn zitten eigenlijk, en ik vertrouw mijn paard genoeg, ik weet dat hij kan schrikken maar ook dan gaat hij niet gek doen. Hooguit ff sprintje naar de kant.
Draag ook geen cap, alleen tijdens les dan is het verplicht.

En rijd/spring ook vaak genoeg zonder zadel maar goed, ik vertrouw mijn paard goed genoeg ervoor.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 11:39

Tr3z3l_l0v3r schreef:
Ik draag geen BP, lijkt me niet fijn zitten eigenlijk, en ik vertrouw mijn paard genoeg, ik weet dat hij kan schrikken maar ook dan gaat hij niet gek doen. Hooguit ff sprintje naar de kant.
Draag ook geen cap, alleen tijdens les dan is het verplicht.

En rijd/spring ook vaak genoeg zonder zadel maar goed, ik vertrouw mijn paard goed genoeg ervoor.

Je paard kan struikelen en dan kun je verhipte vervelend vallen... Huilen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 11:40

blacklight schreef:
Mijn zusje van 6 heeft hem ook altijd aan! Mijn moeder vind dat wel zo veilig. Ikzelf draag er geen, maar heb wel echt altijd een cap op (mijn zusje ook natuurlijk).
Ik heb trouwens nog wel een vraagje mag je een bodyprotector aan tijdens je dressuurproef?
Ik weet het niet, mag toch hopen van wel. Wie weet het wel??

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:44

Ik ben dan wel niet heel jong (17) maar draag keurig netje mijn BP.. mijn ouders willen dit, en zelf vind ik dit ook een fijn gevoel wegens gezondheisredenen.
als ik dressuur met mn eigen paard heb ik mn BP niet aan.. maar bij mn jonge paard altijd! en als ik op een vreemd paard ga meestal ook.

Met de dressuur mag je volgens mij wel een BP aan.. staat denk ik ook wel in de regelementen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:36

Ik ben ook 17 en draag met springen/buitenrijden een BP.