Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marjoleinft schreef:ik geb niet eens een bodyprotector of cap ik rijd op mijn paard vaak aleen met hoofdstel zadel is versleten dus rij ook alleen maar zonder zadel miss beetje dom maar tot nu toe gaat het goed

guanacotje schreef:cap heb ik altijd op,maar bp komt er bij mij niet in. Ik vind er geen die fatsoenlijk past en betaalbaar is. Ik ben tamelijk klein maar heb wel een stevige boezem,dus hij geraakt of niet dicht,of hij is te lang en ik kan niet meer normaal zitten in m'n zadel.
Ik zal er vast wel érgens eentje vinden die past, maar hoeveel geld ik daaraan kwijt ben wil niet eens weten.
Bij ons in de lesjes zie je tegenwoordig heel veel kindertjes met bp en fietshelmachtige-cap,en daar ben ik eerlijk gezegd wel blij om.
. Een zgn. paddestoel-cap heb ik inmiddels al wel. Mijn oude capje heb ik geloof ik voor een paar euro verkocht. Ja, manege stelde het verplicht... gelukkig de bodyprotectors nog niet, al zijn er al wel kindjes hier die er mee rijden.
I know, I am ontzettend eigenwijs
(geruststelling is zeker mislukt
)
)
Mirr84 schreef:Maar als je zonder cap rijdt, heb je dan niet heel erg het gevoel van: 'als ik nou val, kan ik zo m'n hoofd opensplijten...'
tuurlijk, ook als je je bp aan hebt kun je pijn hebben, maar het vangt wel een heeeeel groot deel van de klap op. Ga maar eens even nadenken, je valt met bp, en je hebt pijn, ga maar eens ff na hoeveel pijn je zou hebben als je hem niet aan hebt

Tr3z3l_l0v3r schreef:Ik draag geen BP, lijkt me niet fijn zitten eigenlijk, en ik vertrouw mijn paard genoeg, ik weet dat hij kan schrikken maar ook dan gaat hij niet gek doen. Hooguit ff sprintje naar de kant.
Draag ook geen cap, alleen tijdens les dan is het verplicht.
En rijd/spring ook vaak genoeg zonder zadel maar goed, ik vertrouw mijn paard goed genoeg ervoor.
blacklight schreef:Ik weet het niet, mag toch hopen van wel. Wie weet het wel??Mijn zusje van 6 heeft hem ook altijd aan! Mijn moeder vind dat wel zo veilig. Ikzelf draag er geen, maar heb wel echt altijd een cap op (mijn zusje ook natuurlijk).
Ik heb trouwens nog wel een vraagje mag je een bodyprotector aan tijdens je dressuurproef?