niet luisteren, het gewoon vertikken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twinkell06

Re: niet luisteren, het gewoon vertikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:40

had de reacties al verwacht... was niet mijn bedoeling een discussie uit te lokken.. ik respecteer ieders mening.

ik ben voor het grootste deel met jullie eens hoor! ik kreeg mijn paard een paar maanden geleden, net gecastreerd, onrustig vanwege nieuwe onbekende omgeving (dus niet echt op mij gericht) en zonder manieren. heb veel oefeningen aan de hand met hem gedaan, met gewoon halster en normaal halstertouw, stem etc. en nu is hij een schatje. er is geen hengstenketting of wat dan ook aan te pas gekomen.

maar in sommige gevallen vind ik een ketting als tijdelijke oplossing / 'extra erbij' wel een optie. Bijvoorbeeld om onveilige situaties te voorkomen mocht het nodig zijn. Om iets duidelijk te maken als het op een andere manier niet doorkomt (sommige paarden zijn dominanter dan andere of als bijvoorbeeld hormonen een rol spelen). Basis blijft uiteraard een normale omgang met je paard op basis van respect zonder dwangmiddelen .

malu_tinka

Re: niet luisteren, het gewoon vertikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:53

IK zal grondwerk doen.