Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fooks schreef:Lijkt me ontzettend link! Lijkt me dat je snel blijft hangen.
En ook het gevoel dat je niet hebt met kistjes.

altijd handig 

brittje88 schreef:het is niet echt veilig omdat als je valt kan je blijven haken in de stijgbeugels.
Karin schreef:Zal ik maar gewoon niet meer reageren? Er wordt toch niet gelezen.
. Ik doe er wel altijd chaps overheen. Mijne vallen trouwens mee qua breedte, heb nooit het idee gehad dat ik klem zou komen te zitten in de stijgbeugel omdat de kistjes te breed zouden zijn. Karin schreef:Als het echt zo gevaarlijk was, dan had de jury mij (en anderen die al jaren met kisten rijden) allang een startverbod opgelegd met die dingen. Veiligheid is een zeer belangrijk aspect op endurancewestrijden.
calimerootje schreef:ik rij er al meer dan tien jaar mee maar heb er wel veiligheids beugels voor aangeschaft. alleen met mijn western zadel heb ik die nog niet. ik zou niet anders willen die dingen zijn bijna niet kapot te krijgen als je ze maar regelmatig vet.
Met mijn kistjes is de kans dat ik in de beugels blijf hangen écht niet groter dan met andere rijschoenen of rijlaarzen. Als ik met kistjes het idee had dat ik snel vast zou zitten in de beugels, dan zou ik er echt niet mee rijden hoor.
Bovendien, als je pech hebt, kun je met elk type rijlaars of schoen in je beugels blijven hangen..