Paard gevonden!! wat nu?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tootz

Re: Paard gevonden!! wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 14:53

Iedereen bedankt voor de tips Lachen

ik ga het dit morgen allemaal even bespreken met de eigenaars en alles even kortsluiten enz Haha! ik hoop hem dan volgende week te kunnen laten keuren Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:06

Idd laten keuren, indien goed gelijk chippen en enten..

Enten is preventief.. als je paard niet geent is en hij heeft een virus onder de leden, zal HIJ dus ziek worden, en niet de andere paarden die wel geent zijn..

Maar om em nou gelijk van de andere paarden af te sluiten, is imo een beetje overdreven..

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 15:11

femmefatale1 schreef:
Idd laten keuren, indien goed gelijk chippen en enten..

Enten is preventief.. als je paard niet geent is en hij heeft een virus onder de leden, zal HIJ dus ziek worden, en niet de andere paarden die wel geent zijn..

Maar om em nou gelijk van de andere paarden af te sluiten, is imo een beetje overdreven..

nou hij komt zoiezo een paar dagen apart te staan..maar dan bedoel ik in het weiland ernaast Knipoog hij heeft namelijk nog nooit bij andere paarden gestaan dus wil hem er rustig aan laten wennen....en op de stal waar hij komt te staan doen ze dat altijd..eerst apart en dan eerst 1 paard erbij om te laten wennen en dan langzaam aan de andere Lachen

kimmetje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:22

Ik vind het harstikke verstandig van je dat je er zo goed over nadenkt, inderdaad je kunt hem kopen en nu.

Ik denk dat het meeste zoals bv zijn entingen echt in overleg met de huidige eigenaar moet, als die niet meewerkt houdt het op toch.

Een paard staat liever met andere paarden dan alleen dus denk niet dat dat zoveel problemen gaan geven.

Ik hoop wel dat je het paard klinisch laat keuren en als je budget het toelaat fotoos laat maken.

Een ding maak ik me wel zorgen over je zegt het paard heeft een paspoort maar geen chip. Eigenlijk kan dit niet of bedoel je het paspoort wat wordt afgegeven door de dierenarts als hij geent wordt.

Is het toch een echt paspoort dan klopt er iets niet want dit mag niet afgegeven worden zonder chip.

Oke controleer het anders even en dan wens ik je bij deze heeeeeeeeeel veeel succes en hoop dat jij je droompaardje gevonden hebt. Haha! Haha!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 15:33

kimmetje11 schreef:
Ik vind het harstikke verstandig van je dat je er zo goed over nadenkt, inderdaad je kunt hem kopen en nu.

Ik denk dat het meeste zoals bv zijn entingen echt in overleg met de huidige eigenaar moet, als die niet meewerkt houdt het op toch.

Een paard staat liever met andere paarden dan alleen dus denk niet dat dat zoveel problemen gaan geven.

Ik hoop wel dat je het paard klinisch laat keuren en als je budget het toelaat fotoos laat maken.

Een ding maak ik me wel zorgen over je zegt het paard heeft een paspoort maar geen chip. Eigenlijk kan dit niet of bedoel je het paspoort wat wordt afgegeven door de dierenarts als hij geent wordt.

Is het toch een echt paspoort dan klopt er iets niet want dit mag niet afgegeven worden zonder chip.

Oke controleer het anders even en dan wens ik je bij deze heeeeeeeeeel veeel succes en hoop dat jij je droompaardje gevonden hebt. Haha! Haha!

Bedankt voor je reactie!! ik vind het, nu ik er zo over na heb gedacht ook een beetje een raar verhaal..maar ik ga het morgen helemaal uitzoeken!!! krijg morgen ook zn paspoort en dergelijken te zien... en instructeur gaat toch morgen al mee hoor ik net Knipoog maar als hij het ook een vaag verhaal vind dan houdt het op....zou erg jammer zijn maar goed wil het risico toch niet lopen....

maar ze zeiden dat toen ze hem als veulen kochten het paspoort erbij kregen...worden veulens dan ook al gechipt? ik dacht dat dit later gebeurde eigenlijk :s

kimmetje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:35

Ik dacht dat veulens vanaf 3 maanden gechipt mogen worden maar ik zal het even aan mijn zusje vragen die werkt bij een paardenchipper.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:39

Noppert schreef:
Weet de pensioneigenaar dat jouw paarden niet geent zijn? Als mensen bij ons op vakantie komen met hun paard, MOET het paard geent zijn, want je paard hoeft zelf niet ziek te worden, maar kan wel ziektekiemen overbrengen op andere paarden. Of stel je voor dat er een nieuw pensionpaard komt en die is drager en die maakt jouw paarden ziek? Voor die 20 euro voor een inenting per paard zou ik het risico niet willen dragen!!

dat wilde ik net zeggen, de entingen beschermen je paard ook tegen ziektes die van geente paarden af kunnen komen die wel drager zijn maar zelf niet ziek zijn.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:40

Ik heb tot (denk) vorig jaar ook een ruin gehad die geen chip had maar toen der tijd als veulentje al wel een paspoort gekregen heeft (toen hij geboren werd was een paspoort wel verplicht maar een chip nog niet). Dus het kan best dat het paard al wel een paspoort heeft maar nog nooit gechipt is!