elke keer als het warm wordt of de zon schijnt smeren maar
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
..femmefatale1 schreef:Een paard heeft een roze neus en ogen, aars en koker, er zit dus nagenoeg geen haar op om te beschermen tegen de zon..
Wat kan je nog meer doen om te voorkomen dat het verbrand, behalve smeren en afdekken?
Afdekken is lastig in een wei met een hele kudde..

femmefatale1 schreef:femmefatale1 schreef:Een paard heeft een roze neus en ogen, aars en koker, er zit dus nagenoeg geen haar op om te beschermen tegen de zon..
Wat kan je nog meer doen om te voorkomen dat het verbrand, behalve smeren en afdekken?
Afdekken is lastig in een wei met een hele kudde..
Toch is lezen voor de meesten onder ons erg moeilijk.. gezien er staat BEHALVE SMEREN EN AFDEKKEN..
Het afdekken is geen optie omdat er een grote kudde omheen loopt waarvan sommige erg sloopgraag.. en ik ben zelf niet in de gelegenheid om eerst elke ochtend te komen smeren..
Vandaar dat ik vroeg of er nog meer alternatieven zijn...
Ik smeer de mijne altijd in, gelukkig heb ik daar wel de mogelijkheid toe.
kitty_gomez schreef:Mijn pony verbrand ook zeer snel zijn neus. Vorige zomer dikker korsten op zijn neus.
( ik smeerde zn neus dagelijks in met zonnebrand factor 30)
Nu heb ik z'n Field Relief muzzle van de http://www.paardendrogist.nl
Dit is echt een super oplossing geen verbrande neus meer!
Ben er super te vrede over.
Nu doe ik gewoon uiercreme op de neus, helpt wel goed en ook nog us tegen vliegen. Mooi meegenomen!