Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
vOssieJj schreef:Mooi dat het iets beter gaat...
Maar de reden dat het is begonnen weet ik niet, maar waardoor het erger is geworden is waarschijnlijk doordat je vader haar toen ene klap op haar kont heeft gegeven, en waarschijnlijk houdt ze dat in verband met de trailer en is ze er gewoon bang van geworden..
Dus probeer eerst in de wei gewoon vertrouwen met haar te krijgen en lekkers geven, als ze dan de trailer instapt iets lekkers geven, ben je bij iemand anders en ze wil de trailer niet in, moet het zo zijn dat ze er naar uitziet weer naar huis te gaan.
Dus als je zorgt dat ze het thuis fijn heeft en haar beloont als ze iets goed doet, wordt het misschien minder.
anneliesdj schreef:vOssieJj schreef:Mooi dat het iets beter gaat...
Maar de reden dat het is begonnen weet ik niet, maar waardoor het erger is geworden is waarschijnlijk doordat je vader haar toen ene klap op haar kont heeft gegeven, en waarschijnlijk houdt ze dat in verband met de trailer en is ze er gewoon bang van geworden..
Dus probeer eerst in de wei gewoon vertrouwen met haar te krijgen en lekkers geven, als ze dan de trailer instapt iets lekkers geven, ben je bij iemand anders en ze wil de trailer niet in, moet het zo zijn dat ze er naar uitziet weer naar huis te gaan.
Dus als je zorgt dat ze het thuis fijn heeft en haar beloont als ze iets goed doet, wordt het misschien minder.
Kan idd maar aan de andere kant is het ook zo dat een ouder paard wat best weet dat hij/zij braaf op de trailer moet gaan(en dat wist deze pony) ook wel eens een tik onder zijn kont mag hebben. Als ze eenmaal doorhebben dat ze zo d'r zin krijgen is er helemaal niets meer mee aan te vangen. Daarbij was ze al dwars vóór ze die tik onder d'r kont kreeg dus er was daarvoor al iets mis.
)
te zijn om te zien dat ze vreselijk bang was, vaak drijfnat van het zweet zonder dat we ook maar iets deden.. (hoewel haar oude eigenaren het nog steeds niet zien en denken dat ze haar perfect hebben behandelt maargoed) (ja ja het klinkt allemaal een beetje penny ik weet het
haha.. kan er ook niks aan doen)
en ze heeft er sindsdien een wit been bijgekregen.. ze hadden niet gezien dat ze dat had.. hebben haar wel de eerste 12 jaar van haar leven gehad. tsja
. Dit kan je volgens mij niet zo maar in je eentje oplossen.
Chikiboy schreef:Hé proficiat met je nieuwe aanwinst !
Maaree...zet een stapje terug hé...je zegt je bent ongeduldig...maar als je te rap gaat gaan kan je alles verknoeien...
Wat de trailer betreft: we hebben hier ook zo'n paard dat kolmpleet weiegrde de trailer in te gaan (toen we hem gingen halen in Frankrijk).
We hebben na de reis de trailer bij hem in zijn paddock gezet en voederden hem eerst op enkele meters van de trailer...elke dag een stapje dichter...na een week het eten aan de basis van de loopbrug (ingang), nog 3 dagen later bovenaan de brug (daarmee was hij verplicht er enkele stappen op te zetten en raakte hij gewoon aan het geluid en het andere voetgevoel...en enkele dagen later stond hij er in zijn geheel in om te eten.
Dus op 2 weken tijd was hij volledig vertrouwd met de trailer, kende alle geluidjes en piepjes en had hij zelf vertrouwen aangekweekt...een succesverhaal zoals zovelen dat kennen.
Wat je paard betreft: hij moet inderdaad vertrouwen kweken en ik kan goed begrijpen dat hij zich verzet...hoe zou je zelf zijn als je van heir naar daar wordt versleept.
Rust zegt hij...nu wil ik rust en kalmte.
Ga niet te snel...zet je in het midden van de wei en laat hem naar jou komen. Doe het echt rustig aan...later zal je des te meer van hem genieten kunnen.
Maar nu moet je stress vermijden en vertrouwen kweken.
Veel succes !
Eva

.