Evelijn schreef:Ik heb m'n paard niet verzekerd. De redenen:
1. hij was niet verzekerd en al bijna boven de leeftijdsgrens
2. hij was niet zo duur in aanschaf
3. dingen waar ik hem voor zou willen verzekeren, zijn niet mogelijk of in mijn ogen te duur
4. ben ook niet van overtuigt dat hij door de keuring zou komen
Verhalen over naar de verzekering over laten gaan na afkeuring en dan paard toch weer levend terug vinden op marktplaats e.d. hebben het imago van verzekeringen ook niet beter gemaakt. Ik neem de beslissingen rondom me paard liever zelf. Dure ingrepen als koliekoperaties e.d. die zitten er gewoon niet in. Dat wil ik mijn paard ook niet aandoen. Dan mag hij gewoon naar de paardenhemel.
Zelfd redenen. Mijn paard was al 17 toen ik hem kocht, te oud dus voor de meeste verzekeringen.
(sorry voor de uitdrukking) het weefsel was afgestorven geweest, of het veulen doodgebloed tegen die tijd dat je ergens in een kliniek geweest was, nog los van alle pijn en ellende tijdens de revalidatieperiode,
. na een ongeluk en anderhalf jaar revalideren verder heeft me dat in totaal 16.000
Mijn ouders betalen mijn paard, en hebben toen uitgerekend dat het goedkoper is om hem niet te verzekeren. Natuurlijk blijft het een kansberekening, en kan het paard een been breken en een operatie van ik weet niet hoeveel geld moeten ondergaan. Maar over het algemeen zijn we de afgelopen 10 jaar dat ik eigen paarden heb, goedkoper uitgeweest zonder verzekering
Wat raar zeg.. zo gaat het toch ook niet met mensenziektekostenverzekeringen? Heel apart... op die manier haal je toch zeker nooit je premie eruit?
Klinkt alsof je daar heul erg rijk van wordt